וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבעה חודשי מאסר ללוחם "נצח יהודה" שהתעלל בשני מחבלים עצורים

11.2.2016 / 15:00

החייל, שהואשם בארבע עבירות התעללות בנסיבות מחמירות, הורד לדרגת טוראי וקיבל גם עונש מאסר על תנאי. השופטים נימקו: "צריך להרתיע לוחמים מביצוע מעשים דומים". אחד הרבנים שהקימו את הגדוד החרדי: "הלוחם - צדיק"

חייל צה"ל מתפלל עטוף תפילין בשטח. AP
"הלוחם - צדיק". לוחם בנח"ל החרדי, למצולם אין קשר לכתבה/AP

לוחם גדוד הנח"ל החרדי נידון אתמול (רביעי) לשבעה חודשי מאסר בגין שני מקרים של התעללות בנסיבות מחמירות במחבלים עצורים, לאחר שהואשם בארבעה מקרים. השופטים, סגן אלוף אחסאן חלבי, רב סרן אלדד אמריל וסרן מיכאל בן שימול, כתבו בגזר הדין כי "יש צורך להרתיע לוחמים אחרים מביצוע מעשים דומים, במיוחד על רקע הישנות המקרים של פגיעה במחבלים עצורים בגדוד 'נצח יהודה'".

ההתעללויות שבגינן הורשע הלוחם התרחשה בבסיס חרמש, שם שהה הגדוד לפני כמה חודשים. נוסף על עונש המאסר נפסקו שישה חודשי מאסר על תנאי והורדה לדרגת טוראי. "צרכי ההתרעה במקרה דנן ברורים מאליהם, והמסר צריך להיות חד וברור", קבעו השופטים.

נציגי התביעה, סרן אבישי קפלן וסגן בר סיון, דרשו כי העונש שיוטל על החייל בגין כל אחד מארבעת מקרי ההתעללות שיוחסו לו במקור יהיה במצטבר וברף הענישה העליון ביותר. בסופו של דבר נגזרו על הלוחם כאמור שבעה חודשי מאסר בפועל, והוא הורשע בהתעללות בשני מחבלים.

עוד בוואלה! NEWS:
רצו להפוך ל"שהידות": המחבלות בנות ה-13 מרמלה מואשמות בניסיון רצח
קצינים בכירים: "היחידות צריכות להיערך לפעולה יזומה במנהרות – מעבר לגבול"
19 שנה לאסון המסוקים: אף נציג ממשלה לא נכח בטקס האזכרה

חיילי נצח יהודה. דובר צה"ל
"הרתעה ללוחמים אחרים". חיילים מגדוד "נצח יהודה"/דובר צה"ל

מפקדו של החייל העיד לטובתו במהלך המשפט. "זה החייל הכי טוב שיש, חייל שאפשר לסמוך עליו, עם ראש על הכתפיים, גם בתקופות עמוסות ופעילות מבצעית", אמר. הרב יצחק בר חיים, ממקימי הנח"ל החרדי, העיד כי מדובר בחייל "צדיק", וטען כי המעשה המיוחס לו אינו מאפיין אותו והוא בטוח כי נבע "מנסיבות השירות המלחיצות". לדבריו, גזר דין החמור נגד הלוחם עלול לשמש את הקהילה החרדית המתנגדת לשירות צבאי.

בא כוחו של הלוחם, עו"ד עדי קידר מארגון "חוננו", מסר בתגובה: "גזר הדין בעניינו של החייל הינו גזר דין מחמיר, שמבטא את מגמת ההחמרה בבתי הדין הצבאיים והניתוק המוחלט של בתי הדין והפרקליטות לעניינים מבצעיים מהשטח עצמו והמציאות הקשה עמה מתמודדים הלוחמים יום-יום במהלך פעילותם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully