וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמש שנים אחרי רצח הזוג מעוז: בנם דורש את ניקוי שמו

7.2.2016 / 17:19

ניר מעוז הגיש תביעת דיבה נגד חברו לתא המעצר של אחיו דניאל, שדקר למוות את שני הוריהם בירושלים, בעקבות מכתב מפוברק שביקש להטיל עליו את האשמה לרצח. "לצערי עברו יותר משלוש שנים מאז שליחת המכתב, ומערכת המשפט מטפלת בעניין בעצלתיים"

תמר וניר מעוז, אחיהם של דניאל מעוז, שהורשע ברצח הוריו. יואב דודקביץ'
"התכוון לפגוע בחירותו ולהביא לכליאתו על לא עוול בכפו". האחים תמר וניר מעוז בבית המשפט, 2013/יואב דודקביץ'

ניר מעוז, אחיו של דניאל מעוז שדקר למוות את שני הוריו בביתם שבשכונת רמות בירושלים, הגיש תביעת לשון הרע בסך 200 אלף שקלים נגד העצור לשעבר רוני בן ארבון, לאחר שזה שלח מכתב אנונימי למשטרה בה ניסה להאשימו ברצח הוריו – כך נודע לוואלה! NEWS. בן ארבון היה שותפו לתא של דניאל מכוז, והודה כי היה זה ששלח את המכתב לפרקליטות, במטרה להסיט את האש מכיוונו של חברו לתא.

על פי כתב התביעה, דורש מעוז מבן ארבון פיצוי על המכתב האנונימי ששלח בשנת 2012 לפרקליטות, שבו נכתב כי בליל הרצח "ראיתי את ניר מעוז יוצא מהבית, נועל את הדלת וחולף בריצה על פני שכן שהסתתר בחצר. בעניין הזה אין לטעות, זה היה ניר מעוז בוודאות!". בעקבות הגשת המכתב, החלה חקירה חדשה שבסיומה הגישה הפרקליטות כתבי אישום נגד בן ארבון ודניאל מעוז בגין שיבוש הליכי משפט ובידוי ראיה.

עוד בוואלה! NEWS:
"אירוע חמור": הוארך מעצר חברה לשעבר של הצעירה שהתמוטטה במועדון
"מה אכפת לך": בן 49 נאשם בניסיון מעשה סדום באמו בת ה-75
עשרות הפגינו בקריית חיים במחאה על הזיהום במפרץ: "רוצים לנשום"

דניאל מעוז בהארכת מעצר על כך שחשוד שרצח את הוריו, ספטמבר 2011. עומר מירון
"ראיתי את ניר מעוז יוצא מהבית, נועל את הדלת וחולף בריצה על פני שכן שהסתתר בחצר". דניאל מעוז מובא להארכת מעצרו, ספטמבר 2011/עומר מירון

בחקירת התיק, שהדיון בו טרם הסתיים, התברר כי בין השניים נוצר קשר במהלך שהותם המשותפת בכלא ניצן. בתקופה זו סיפר מעוז לבן ארבון כי יש עד ראיה שיכול להטיל את האשמה ברצח על אחיו. השניים החליטו, על פי כתב האישום, לבדות ראיה שתוביל לזיכויו של דניאל מעוז, כשבין השניים הוסכם כי האחרון ינסח את המכתב ואילו בן ארבון ישלח אותו לפרקליטות ולהרכב השופטים הדן בתיק.

למרות שדניאל הורשע ברצח שני הוריו, נח ונורית, המכתב הוביל לשלל תיאוריות קונספירציה שביקשו לקשור את שמו של ניר ברצח שזעזע את המדינה. כעת דורש מעוז באמצעות תביעת הדיבה שהגיש לבית משפט השלום בירושלים את ניקוי שמו.

"בן ארבון הודה בעדותו במהלך המשפט שכוונתו הייתה לא רק לפגוע בשמו הטוב של ניר מעוז אלא אף לפגוע בחירותו ולהביא לכליאתו על לא עוול בכפו", נכתב בכתב התביעה. "נוכח המכתב והפרסומים, ניר מעוז לא ישן בלילות ונתקל בקושי לתפקד ביום-יום. הפרסומים המכפישים שפכו את דמו והסבו לו עגמת נפש רבה מאוד. לא די שאחיו נטל את חיי הוריו האהובים בדרך כה אכזרית, הוא נאלץ להתמודד גם עם פרסומי עדות כוזבת נגדו כי הוא זה שרצח את הוריו".

ניר הוסיף: "לצערי עברו יותר משלוש שנים מאז שליחת המכתב, ומערכת המשפט מטפלת בעניין בעצלתיים. מדובר במעשים חמורים וכתב התביעה מדבר בעד עצמו". בן אורבן סירב להגיב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully