וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב חשיפת וואלה! NEWS: מנכ"ל "אם תרצו" השעה את עצמו

31.1.2016 / 18:45

לאחר קמפיין "שתולים בתרבות" שבו יצאה התנועה נגד רשימת אמנים ואנשי רוח בכירים בישראל, הודיע מתן פלג כי הוא משעה את עצמו מתפקידו. "אני לוקח אחריות כדי לעשות חשבון נפש, לבצע תחקור מקיף ולהשתפר להמשך"

צילום: ליאור נאור, עריכה: מאיה בן ניסן

מנכ"ל תנועת "אם תרצו", מתן פלג, הודיע היום (ראשון) כי הוא משעה את עצמו מתפקידו לאחר פרסום קמפיין "השתולים בתרבות" שבו יצאה התנועה נגד בכירי האמנים ואנשי הרוח בישראל ונחשף לראשונה בוואלה! NEWS. הקמפיין עורר הדים בעולם התרבות ובקשת הפוליטית, והתנועה אף התנצלה בסוף השבוע על הדברים. בינתיים יחליף את פלג אלון שוורצר, המשמש ראש אגף מדיניות בתנועה.

פלג כתב הערב לפעילי התנועה: "קמפיין 'השתולים' הוא הצלחה גדולה ואנחנו נמשיך בו. אני מאמין בו ובחשיבות שלו מאוד. הוא הגדיר מחדש את השיח הישראלי בנוגע לפעילותם של ארגונים הפועלים נגד חיילי צה"ל ונגד מדינת ישראל במימון של ממשלות זרות וקרנות פלסטיניות. עם זאת", כתב פלג, "הפוסט על אנשי התרבות בפייסבוק, היה מהלך שגוי שגרם נזק לא רק ל'אם תרצו' ולשותפים רבים לדרך, אלא יצר רושם מוטעה של רדיפה אישית ולא כך הדבר. בעניינים האלה אין מקום לטעויות. 'אם תרצו' גדולה מאתנו. היא כוח חלוץ בקרב על הרעיון הציוני ולכן אין בפעילותה מקום לאי דיוקים. כל מהלך שלנו צריך להיות מדויק עד לאות האחרונה. זה מה שאני דורש מהתנועה, וזה מה שאני דורש מעצמי. לאור זאת, החלטתי להשעות את עצמי כרגע מהנהגת 'אם תרצו' ולעשות חשבון נפש, לבצע תחקור מקיף ולהשתפר להמשך".

עוד הוסיף: "מה שחשוב לי, קודם כל, זו טובת החברה הישראלית ובפרט טובת התנועה ופעיליה. אני לוקח על עצמי את האחריות על העלאת הפוסט בפייסבוק והסערה שהוא יצר. זו לא דרכה של תנועת 'אם תרצו'. אני גאה על כך שהובלתי את "אם תרצו" לתקופה של הישגים משמעותיים, אבל כרגע זה הזמן לחישוב מסלול מחדש בטרם ארשה לעצמי להסתער אתכם שוב בכל הכוח על היעד הבא. החברה הישראלית בשלמותה, ימין ושמאל, דתיים וחילונים, ערבים ויהודים, יקרה מפז וחשובה מכולנו, לכן ביקורת לגיטימית בתוכה חייבת להיות תמיד מדויקת, ברורה ושקולה".

עוד בנושא:
נתניהו על קמפיין "אם תרצו": "מתנגד לשימוש במונח בוגד"
יהלי סובול על קמפיין "שתולים בתרבות": "זו הסתה לרצח"
בעקבות קמפיין "שתולים בתרבות": אברי גלעד מנתק את יחסיו עם "אם תרצו"
מייסד "אם תרצו": "קמפיין 'שתולים בתרבות' הוא טעות"

מנכ"ל "אם תרצו", מנכ"ל פלג. עמוד הפייסבוק של "אם תרצו", צילום מסך
"זו לא דרכה של התנועה". פלג/צילום מסך, עמוד הפייסבוק של "אם תרצו"

ביום שישי פרסם פלג התנצלות על הקמפיין. "חברים יקרים, טעינו. העלנו פוסט שגוי בנושא מאוד חשוב ומהותי ודווקא מתוך כך היינו צריכים להקפיד הרבה יותר. לא היה 'קמפיין', ולא היו אמירות על 'בוגדים' שהדביקו לנו בתקשורת ומעולם לא אמרנו. אנחנו לוקחים אחריות מלאה ומבטיחים להמשיך לעבוד באמונה גדולה למען עם ישראל וחיילי צה"ל", נכתב בעמוד הפייסבוק של התנעוה.

"'אם תרצו' תמשיך להעביר ביקורת נוקבת נגד ארגונים שמציגים את חיילי צה"ל כפושעי מלחמה ונגד מי שקורא לחרם על המדינה", הוסיף. "תודה רבה לכל מי שתמך בנו ביומיים האחרונים, ואף תודה רבה גם למי שהעמיד אותנו על טעותנו. רק מי שלא עושה - לא טועה. ואנחנו אנשים של מעשים. ואנחנו לא נרפה. נתחקר, נתקדם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
"שתולים בתרבות", אנשי תרבות שלקחו חלק באירוע תמיכה של "שוברים שתיקה" – ראיון ליב יו עם שרית וינו אלעד+שטיינמץ באולפן+שיחת טלפון עם דב חנין. מערכת וואלה!
"שתולים בתרבות", אנשי תרבות שלקחו חלק באירוע תמיכה של "שוברים שתיקה" – ראיון ליב יו עם שרית וינו אלעד+שטיינמץ באולפן+שיחת טלפון עם דב חנין/מערכת וואלה!

במסגרת הקמפיין הפיצה התנועה דוח חדש המסמן מאות אמנים ישראלים אשר שחברים או קשורים לארגוני השמאל. בקמפיין החוצות שעלה תחת הכותרת "שתולים בתרבות", מוצגים כמה מהאמנים הבולטים ביותר בישראל ולצדם נכתב כי זו "דרמה סוחפת על חבורת אמנים התומכים בארגונים שתולים" ונאמר כי "נמאס לממן אמנים התומכים בארגונים אלו".

הדוח מחולק לפרקים, ובהם מופיעים האמנים המשתפים פעולה עם ארגוני השמאל. בין האמנים שיוזכרו בקמפיין נמצאים השחקנית גילה אלמגור, הזמרות רונה קינן וחווה אלברשטיין והסופרים א.ב יהושוע, עמוס עוז, דויד גרוסמן ורונית מטלון, החברים במועצה הציבורית של "בצלם".

עוד הוזכרו המחזאי יהושוע סובול, חבר הוועד הציבורי בארגון "יש דין", והזמר שאנן סטריט, חבר במועצה הבינלאומית של הקרן לישראל החדשה שאף הקריא עדויות בערב של ארגון "שוברים שתיקה". בין האמנים הנוספים ששמם נקשר בתמיכה בארגון היו השחקנית רננה רז, העיתונאי גל אוחובסקי והמחזאיות ענת גוב - שהלכה לעולמה לפני כשלוש שנים שנים - ועדנה מזי"א, שהשתתפו בעבר באירוע של "שוברים שתיקה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המכתב שהגיש פלג/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully