וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דעה: חרדים תבחרו, נאמנות למדינה או גירוש

28.1.2016 / 12:12

החרדים הרבה יותר גרועים מ"שוברים שתיקה". השפעתם הרבה יותר גדולה, וחתירתם תחת אושיות המדינה, כפי הבנתן של רגב ומעולם, חמורה יותר. יש סיבות רבות להוציא אותם מחוץ לחוק

הפגנה מחוץ לבית משפט השלום בי-ם על רקע מעצר חשודים בחשד להסתה נגד חיילים חרדים 13 ינואר 2016. הלל מאיר, תצפית TPS
הפגנה מחוץ לבית משפט השלום בי-ם על רקע מעצר חשודים בחשד להסתה נגד חיילים חרדים 13 ינואר 2016/תצפית TPS, הלל מאיר

את החרדים צריך להוציא מחוץ לחוק, ולשלול מהם תקציבים. זו המסקנה המתבקשת מציד המכשפות של קמפיין הנאמנות מבית מדרשן של מירי רגב ושולי מועלם.

כי במובן העמוק של המושג, החרדים אינם נאמנים למדינה. הם גם נגד שירות בצה"ל. הם מאמינים שהשלטון במדינה הוא פורק עול. שבית המשפט העליון הוא ערכאות של גויים. באמונתם זו, החרדים פוגעים בערכי המדינה של רגב, וגם במעמדו של צה"ל, כפי שנתפס על ידי מועלם, ויש לכן לטפל בחרדים בהתאם.

ובכלל, החרדים טוענים שהתרבות שרגב מנהלת, התיאטראות והספרות (כגון זו העוסקת ביחסים בין יהודייה ופלסטיני) הוא חידלון ולא תרבות. אם זה היה תלוי בחרדים, יש להניח שהמשרד הראשון שהיו סוגרים, הוא משרד התרבות והספורט. לאמונתם, תרבות זו שאובה מתרבות של גוים ומובילה להתבוללות. הנה עוד סיבה שיש להוציא את החרדים מחוץ לחוק.

החרדים לא בעד הדמוקרטיה

החרדים גם מוכנים להוציא את דיבת המדינה רעה בחוץ לארץ, בפרהסיה ומעל כל במה, ולטעון שהיא מקפחת ומתנכלת למגזר החרדי, שהשלטון החילוני הוא שלטון לא ראוי, שצריכה להיות מדינת הלכה ושהחילוניות היא גם מכשול לשלום עם הערבים. והנה עוד סיבה להוציא את החרדים מחוץ לחוק.

ישנם פלגים ביהדות החרדית, המוכנים להגדיר את המדינה כמעשה שטן. לטעון שהצבא הוא צבא השמד. להאשים את המפעל הציוני בהריגתם של 26 אלף חיילים שנפלו על מזבח הציונות. הם לא מעטים. מדובר ברבבות. הם יאמרו את זה גם במסדרונות האו"ם, וגם בכל כלי תקשורת בארץ ובעולם. זו ודאי סיבה להוציא את כל אלה מחוץ לחוק.

העיתונות החרדית, בפרט זו היוצאת מטעם הפלג הליטאי הקיצוני, מלאה רטוריקה של שמד ורשע, כאשמה המופנית כלפי שלטונות הצבא והמדינה. המדינה מואשמת מידי יום במגמה לחלן את החרדים ולהתנכל ליהדות. עיתונות זו קוראת להתעלם מצווי הגיוס, להתעלם מפסקי הדין של בתי המשפט הנוגדים את ההלכה. יש שם המכנים את השלטון החילוני כרוצח נפשות. יש להוציא צו מידי הסוגר את העיתונות החרדית. או נאמנות, או סגירה.

החרדים מתנגדים לליברליות ולהומניות בפרשנותה המודרנית. הם מתנגדים בכל תוקף לרפורמים ולקונסרבטיבים. הם בעד לסגור את כל החנויות בשבת בכל מקום בארץ. הם רואים בהצעות של ברית הנישואים כתועבה שיש להילחם כנגדה. הם רואים בגיורים של צה"ל ושל המדינה כגיורים חסרי תוקף. הם מתנכלים לכל הערכים הפוסט ציונים. הם גם לא בעד הדמוקרטיה כפי פירושה על ידי רגב ומועלם.

מירי רגב בדיון בועדת החינוך בנושא גלגל"צ. נועם מושקוביץ
אם זה היה תלוי בחרדים, המשרד הראשון שהיו סוגרים, הוא משרד התרבות והספורט. מירי רגב שרת התרבות והספורט/נועם מושקוביץ

החרדים הם הרבה יותר גרועים מ"שוברים שתיקה" ו"בצלם". השפעתם הרבה יותר גדולה, וחתירתם תחת אושיות המדינה, כפי הבנתן של רגב ומעולם, הרבה יותר חמורה. הרי מדובר במיליון איש, ולא רק כמה עשרות. מדובר באידיאולוגיה חובקת זרועות עולם ומדינה, ולא רק בנושא אזוטרי כביכול של פגיעה כזו או אחרת בחקלאי ערבי.

יש אם כן סיבות רבות מאוד שרגב ומועלם יוציאו את החרדים מחוץ לחוק. שיסגרו להם את כלי התקשורת המסיתים לחרדיות, ומסיתים נגד המדינה החילונית. אבל מאחר ומדובר בכרבע מאזרחי המדינה, וקשה לשלוט על צווי סגירה ועל סתימת פיות של כל אלה, אני מציע לרגב ולמועלם שלא להסתפק בהוצאתם של החרדים אל מחוץ לחוק. צריך לגרש את החרדים מהמדינה. או נאמנות, או גירוש.

seperator

לפרסום מאמרים בוואלה דעות לחצו כאן

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully