וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר הרשות בעזה התפטר: "אבו מאזן מפקיר את אנשיו ברצועה"

אילן זלאיט

27.1.2016 / 16:27

על פי העיתון "ראי אל-יום", יו"ר הוועדה האזרחית של הרשות הפלסטינית בעזה הגיע לרמאללה השבוע והגיש ליו"ר הרשות את התפטרותו, במחאה על עצירת קידומים של אנשיו. זאת על רקע המשבר הכלכלי שבו שרויה הרשות הפלסטינית בעקבות גל הטרור

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן במועצת האו"ם לזכויות אדם, 28 באוקטובר 2015. רויטרס
העובדים בכל מוסדות הרשות בעזה ממשיכים לקבל משכורת חודשית. אבו מאזן/רויטרס

פקיד בכיר במנגנון של הרשות הפלסטינית ברצועת עזה התפטר במחאה על החלטתו של יו"ר הרשות אבו מאזן להפלות לרעה, לטענתו, את אנשי הרשות שממשיכים לעבוד ברצועה – כך דווח היום (רביעי) בעיתון הערבי "ראי אל-יום", היוצא לאור בלונדון. שמו של הבכיר לא צוין, אולם ככל הנראה מדובר ביו"ר הוועדה האזרחית של הרשות הפלסטינית ברצועת כזה, נאסר סראג'.

על פי הדיווח, הפקיד הבכיר הגיש ביום שני האחרון את התפטרותו לאבו מאזן, במחאה על כך שהממשלה הפלסטינית לא כללה את עובדי המנגנון שבראשו הוא עומד ברשימת הזכאים להעלאה – בניגוד לעובדי הגוף המקביל בגדה המערבית. לאחר שכשלו הניסיונות להגיע לפשרה בנושא, טען הבכיר כי הרשות מפקירה את אנשיה ברצועת עזה.

עוד בוואלה! NEWS:
למה חמאס מנסה להצניע את מות לוחמיו בקריסת המנהרה בעזה?
נינוח, חד וכמעט צודק: אבו מאזן מבטיח שעוד לא אמר את המילה האחרונה
אבו מאזן: "שישראל לא תחלום על התמוטטות הרשות הפלסטינית"

גשם בבית חאנון, רצועת עזה, 24 בינואר 2016. רויטרס
"הרשות מפקירה את אנשיה ברצועת עזה". חאן יונס, השבוע/רויטרס

זאת על רקע שורת קיצוצים של הרשות, לאור המשבר הכלכלי שבו שרויות הרשויות הפלסטיניות בעקבות גל הטרור הנוכחי. בין היתר, הוחלט על עצירת קידומם של כלל עובדי הרשות ברצועה, בטענה כי הם למעשה לא עובדים. הטענה מרמאללה עוררה את זעמם של אנשי מנגנוני הרשות ברצועה, שממשיכים לעבוד תחת שלטון חמאס.

גורמים פלסטיניים בכירים מסרו כי הפקיד הבכיר הגיע לרמאללה על מנת להגיש את התפטרותו, אולם טרם שב לרצועה. על פי הדיווח, גורמים בכירים ברשות ממשיכים בניסיונות לשכנע אותו לחזור בו מההתפטרות.

בשנת 2007 חמאס השתלט על רצועת עזה מידי הרשות הפלסטינית, ומוסדות הממשל של הארגון החליפו את אלה של הרשות. עם זאת, המנגנונים העוסקים בתיאום עם ישראל בנוגע לפעילות במעברי הגבול, כולל הוועדה האזרחית, האמונה על מתן היתרים לכניסה וליציאה של פלסטינים במעברים, ממשיכים לעבוד גם תחת שלטון חמאס. עם זאת, גם העובדים בשאר מוסדות הרשות הפלסטינית ברצועה ממשיכים לקבל משכורת חודשית מרמאללה, על אף שבפועל הוא לא עובדים כבר כמעט תשע שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully