וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווחים בעזה: לפחות 7 פעילי חמאס נהרגו בקריסת מנהרה בצפון עזה

אבי יששכרוף וסוכנויות הידיעות

27.1.2016 / 0:43

המנהרה, שקרסה ככל הנראה בעקבות מזג האוויר הסוער, נחפרה באזור שכונת א-תופאח שבצפון העיר. באזור נערכות פעולות חילוץ וכמה אנשי חמאס הוכרזו נעדרים. במשרד הבריאות ברצועה מכחישים

צילום: שי מכלוף, רויטרס; עריכה: אביב אירגז; קריינות: אביב אברמוביץ'

לפחות שבעה פעילי חמאס נהרגו אמש (שלישי) בקריסת מנהרה בשכונת א-תופאח שבצפון העיר עזה, וכמה בני אדם הוכרזו נעדרים - כך דווח באתר "קודס נט". במקום נערכות פעולות חילוץ. ככל הנראה, המנהרה קרסה בשל מזג האוויר הסוער. על אף הדיווחים, דובר משרד הבריאות בעזה מכחיש שהגיעו גופות לבתי החולים מהאירוע. ביום שבת דיווח משרד הבריאות ברצועה כי פעיל חמאס נהרג בקריסת מנהרה בחאן יונס.

מוקדם יותר אתמול פורסם כי מפקדי אוגדת עזה בודקים בימים האחרונים את תלונותיהם של תושבי פרי גן שבמועצה האזורית אשכול, על רעשי חפירה מתחת לבתיהם. התלונות מגיעות בסמוך לפרסום מוקדם יותר היום בוואלה! NEWS ולפיו גורמים בפיקוד הדרום העריכו בימים האחרונים כי ייתכן שחמאס חפר מנהרות מעבר לגבול לתוך שטח ישראל. בצבא אמנם טוענים כי תלונות מהוג הזה הן דבר שבשגרה, אך הם מתייחסים אליהן ברצינות רבה.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
קור חריג ושלג בצפון ובמרכז: מתקרבים לסוף, אך הסערה עדיין כאן
תושבים בעוטף עזה חוששים: שומעים רעשי חפירה מתחת לבתים שלנו
חוששים מאנטישמיות ומסייעים לסורים: הזהות הכפולה של יהודי גרמניה


"התושבים טוענים בשנה האחרונה שהם שומעים חפירות והצבא בודק את זה בכל מיני אמצעים", אמר מאיר מסיקה, דובר היישוב. "לא הזמנו בדיקות פרטיות כי אנחנו סומכים על הצבא שבודק גם את התלונה האחרונה".

מנהרות ההברחה ברפיח. רויטרס
פעיל חמאס במנהרה ברפיח/רויטרס

סוגיית המנהרות שבה לסדר היום בחודשים האחרונים ברקע הצהרותיהם של ראשי חמאס למוכנות למלחמה חדשה. לכן, קציני הנדסה בפיקוד הדרום הונחו לשמור על כשירות גבוהה של כלי ההנדסה השונים באוגדת עזה.

לדברי גורמי צבא, בפיקוד הדרום מתקיימות הערכות מצב שוטפות לגבי כל מידע מודיעיני ואזרחי שמתקבל על הקמת מנהרות חדשות, כולל ניתוח של המצב בשטח שלפיו הם פועלים. גורמים בפיקוד טוענים כי מצד אחד קל יותר לחפור בחסות הגשם שפוקד את האזור בימים האחרונים, אך מצד שני גובר הסיכוי שחלקים מהמנהרות החדשות יקרסו או שפתחיהן יבלטו מעל האדמה.

(עדכון ראשון: 23:43)

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
מנהרות ההברחה ברפיח. רויטרס
מנהרות הברחה ברפיח/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully