וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישה הצילה את בן זוגה שעבר דום לב: "ראיתי באנטומיה של גריי"

כשהודא טיבי התעוררה באמצע הלילה והבינה שבעלה מתקשה לנשום, היא לא חיכתה לאנשי המקצוע. היא החלה לבצע בו החייאה "כמו שראתה בטלוויזיה", והצליחה למנוע נזק מוחי בלתי-הפיך. "במקום לבכות, פעלתי"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מיד פתחתי את פיו והנשמתי אותו". הודא טיבי עם בעלה והילדים/מערכת וואלה!, צילום מסך

הודא טיבי, תושבת טייבה, התעוררה לפני כשבועיים בשעה 5:30 לפנות בוקר, כששמעה את בעלה, לואיי, מתקשה לנשום. "הוא התיישב ואמר שאינו יכול לנשום וחש כאבים בחזה", סיפרה. "הוא הוריד את החולצה על מנת להקל על עצמו ואני פתחתי חלון כדי שייכנס אוויר, אבל הוא המשיך להתקשות בנשימה ואמר לי 'הפעם זהו, זה לא יהיה טוב' וביקש שאתקשר לאחיו, שהוא פרמדיק במד"א".

טיבי לא הצליחה להשיג את גיסה בטלפון, ובינתיים בנה בן ה-12 התעורר גם הוא. היא שלחה את בנה להזעיק את הדוד שגר בסמוך למשפחה, אולם אז התברר כי הוא כלל לא שהה בביתו באותו הלילה. "כשסגרתי את הטלפון אני רואה את לואיי מאבד צבע והופך כחול, ואני קולטת שהעיניים שלו במקום אחר", סיפרה. "הוא אמר לי 'תשמרי על הילדים' ואיבד הכרה. לא ידעתי מה לעשות ואז ראיתי קצף יוצא מפיו. מיד פתחתי את פיו והנשמתי אותו, כי נזכרתי שראיתי בטלוויזיה ב'אי.אר' או ב'אנטומיה של גריי' שזה מצב שבו חייבים לתת חמצן, והתחלתי לעשות גם עיסוי לב".

האנטומיה של גריי עונה 12.
"זכרתי שראיתי ב'אי.אר' או ב'אנטומיה של גריי' "

"לא יודעת מאיפה זה צץ לי פתאום, אבל כנראה זה היה בראש", הוסיפה טיבי. "הוא מיד התעורר לרגע, פתח עיניים, אבל ראיתי שהוא לא איתי. הבן שלי חזר ואמרתי לו שירוץ לגיסה אחרת שהיא אחות ויגיד לה להביא חמצן. בינתיים נתתי לו תרופה להרחבת עורקים שהייתה לנו והקפדתי על הנשמות, ואז גיסתי הגיע והמשיכה כשהדופק הפך חלש מאוד ואף נעלם".

לאמבולנס לקח חצי שעה להגיע, ובינתיים טיבי היה ללא דופק כ-15 דקות. עם הגעת צוות מד"א, טיבי מחוסר ההכרה קיבל שוק חשמלי ללב, במטרה להחזיר את קצב הלב למצב סדיר, והובהל לבית החולים בילינסון בפתח תקווה. ביומיים שלאחר מכן, טיבי נותר בתרדמת בעקבות דום הלב שחווה. רק כשהתעורר לבסוף, התבשרה המשפחה כי מצבו טוב. לדברי הצוות הרפואי, לולא הטיפול של רעייתו ושל יתר בני המשפחה, האירוע היה מסתיים בנזק מוחי בלתי-הפיך.

"ברגע שהוא התעלף ויצא קצף, זכרתי הכול מסרטים ותכניות שגדלנו עליהם ושאני רואה מידי פעם" שחזרה טיבי. "מסתבר שיש דברים חבויים בתוכך ופתאום יוצאים כשצריך אותם. במקום לבכות התחלנו לפעול, אני לא יודעת מאיפה זה בא. אולי מזה שלא רציתי לאבד את בעלי. חווינו נס גדול, אבל חשוב לנו לומר שיש לקדם חוק להחזקת דפיברילטור במקומות ציבוריים, כי לולא האנשים שמקיפים אותנו ולולא המכשיר לא היינו מגיעים עד בית החולים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

"חייבים ללמוד לקח"

"במקרים כאלה מגלים הרבה כוחות ותושייה בעצמך ובסביבה", הוסיפה. "עכשיו אנחנו מתאוששים, אבל אחרי האירוע דיברנו הרבה ועכשיו אנחנו חושבים על הקמת מרכז לטיפול נמרץ בטייבה, כי חייבים ללמוד לקח". ואכן, בשבוע שעבר שוחרר טיבי לביתו, וכעת הוא בתקופת התאוששות.

"נראה כי רוב הפרעות הקצב וההחייאות קורות בבית, ולכן אחד האתגרים שלנו הוא להביא למודעות של כלל הציבור כיצד לבצע החייאה בסיסית ולא לפחד לבצע החייאה במידת הצורך כשאדם מאבד הכרה, דופק או נשימה", הסביר ד"ר זאזא יעקבישווילי, מנהל שירות לקרדיולוגיה דחופה ומרפאה קרדיו-אונקולוגית בבילינסון, שהיה זה שטיפל בטיבי. "חשוב להדגיש כי במידה ומתגלים סימפטומים של כאבים חריגים בחזה, קוצר נשימה, הזעה ניכרת ללא סיבה ברורה יש להזמין ניידת טיפול נמרץ לצורך העברה לבית החולים ולהגיע מהר ככל הניתן. שני גורמים אלה יכולים להציל חיים, פשוטו כמשמעו".

לפניות לכתבת: danawp@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully