וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה זועמת על ארה"ב: הוכיחו שפוטין מושחת, זה שקר

דוברו של הנשיא התייחס בשיחה עם כתבים במוסקבה להאשמות שהעלה בכיר במשרד האוצר האמריקני, שטען כי פוטין העשיר את חבריו ומקורביו בהאשמה ראשונה מסוגה. "זהו שקר מוחלט"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

(הוועדה לחקירת מות סוכן הקג"ב לשעבר ליטוויננקו: "פוטין הורה על חיסולו")

רוסיה הביעה היום (שלישי) זעם על ארצות הברית, בעקבות דבריו של בכיר במשרד האוצר בוושינגטון שאמר כי הנשיא ולדימיר פוטין הוא מושחת. דובר הקרמלין דימיטרי פסקוב אמר לכתבים כי ההאשמות שהשמיע אדם שובין - המפקח על הסנקציות הכלכליות שמטיל המשרד – הן "האשמה רשמית" ו"שקר מוחלט".

פסקוב אמר לכתבים במוסקבה כי הדברים שהועלו בתכנית של רשת BBC היו "דוגמה נוספת לעיתונות לא-אחראית, ואף להערה מצד נציג של משרד האוצר האמריקני" שהיוו האשמה רשמית. "לחלוטין ברור מי מכוון זאת", הוסיף מקורבו של פוטין והדגיש כי יש צורך בהוכחות כדי שיהיה ברור שההצהרות הללו הן לא עלבון לא מבוסס.

בריאיון שהעניק אתמול שובין הוא אמר כי הממשל האמריקני ידע שפוטין מושחת "במשך שנים רבים", בהאשמה ראשונה מסוגה מצד וושינגטון. עד כה הטילה ארצות הברית עיצומים על מקורביו של נשיא רוסיה, אך לפני כן היא מעולם לא האשימה אותו ישירות בשחיתות. הסנקציות הושתו על בכירים בקרמלין אחרי סיפוח חצי האי קרים בתחילת 2014 ובעקבות מעורבותה של מוסקבה במלחמה במזרח אוקראינה. הממשל האמריקני טען בעביר כי לפוטין יש השקעות סודיות במגזר האנרגיה.

"ראינו אותו מעשיר את חבריו, את בעלי בריתו הקרובים, ודוחק את מי שאינו נמנה עם חבריו ומשתמש במשאבי המדינה החוצה", אמר שובין. "בין שזה ההון האנרגטי של רוסיה או בין שאלו חוזים מדיניים אחרים, הוא מקדם את אלה שהוא מאמין כי ישרתו אותו ומחריג את אלה שלא. בעיניי זו תמונה של שחיתות".

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נושא נאום בפני קונצרט של ילדים במוסקבה, 26 בדצמבר 2015. רויטרס
דוברו יצא להגנתו. נשיא רוסיה פוטין/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully