וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדן הכריע: פקחים יוכלו לתת קנסות לרוכבי אופניים חשמליים

25.1.2016 / 16:50

תזכיר חוק שהפיץ המשרד לביטחון הפנים קובע כי לפקחים יהיו סמכויות נרחבות יותר לאכיפת עבירות הקשורות לרכיבה על אופניים. בין היתר הם יוכלו לעכב את מי שיבצע עבירה ולתת קנסות. גם הולכי רגל שיילכו בנתיב המיועד לרוכבי אופניים - ייקנסו

צלם: ניב אהרונסון, עריכה: טל רזניק

(הפגנה בתל אביב נגד האופניים החשמליים, יוני)

לאחר דיונים רבים, השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, הכריע כי הפקחים העירוניים יוסמכו לאכוף עבירות תעבורה המסכנות הולכי רגל בערים. המשרד לביטחון הפנים הפיץ היום (שני) תזכיר חוק להוספת סמכויות אכיפה בתחום האופניים החשמליים. על פי הצעת החוק, יוסמכו פקחי הרשויות המקומיות לאכוף עבירות תעבורה הקשורות לרכיבה על אופניים, אופניים חשמליים ואופנועים על מדרכות, ועבירות נוספות המסכנות את הולכי הרגל, זאת במקביל לאכיפה המבוצעת על ידי המשטרה.

ביולי האחרון אישרה ועדת השרים לענייני חקיקה את הצעת החוק, ובקרוב היא תעלה לאישור הכנסת. במסגרת החוק יוכלו פקחים לעכב, לתת קנסות, להחרים אופניים או אופנוע שבו בוצעה העבירה ואף להוציא את האוויר מגלגליו. בנוסף, תינתן לפקחים עירוניים סמכות לתת קנסות להולכי רגל שיילכו בנתיב המיועד לרוכבי אופניים. החוק גם יקבע מדיניות אכיפה אחידה בכל הרשויות ויסדיר את אכיפת החוק כלפי קטינים.

עוד בוואלה! NEWS:
התיעוד שחשף: כך הפלילה המשטרה את ראש עיריית נצרת עילית
שלג כבד נערם במבשרת ציון; המשטרה נערכת לסגירת כביש 1
רשת חינוך חרדית-ספרדית: לא להשמיע לילדות שירים מזרחיים

מבחן אופניים חשמליים זומי סייקו. קובי ליאני
"המדרכות הפכו למקום מסוכן"/קובי ליאני

נוסף על כך, יאפשר החוק למועצה של רשות מקומית לקבוע חוקי עזר בדבר אופן החרמת או הרחקת כלי הרכב שבאמצעותו בוצעה העבירה, אופן אחסנתו וכן חיוב בעל הרכב לשלם אגרות או תשלומים על החרמת או הרחקת כלי רכב ואחסנתו. זאת בהסכמת השר לביטחון הפנים, שר הפנים ושר התחבורה.

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, אמר כי "המדרכות שאמורות להיות מקום בטוח להולכי רגל, הפכו בשנים האחרונות למקום מסוכן. לא מעט הולכי רגל נפגעו בגלל נסיעה חסרת אחריות על המדרכות, הפקחים העירוניים יסייעו למשטרה בהפיכת המדרכות למקום בטוח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully