וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקץ לפקקים בשרון? הקטע המרכזי בכביש 531 ייפתח מחר לתנועה

14.1.2016 / 8:30

התנועה מכביש 4 להרצליה תיפתח החל משעות הלילה ובהמשך יתחבר הקטע לכביש 2 ולתנועה המרכזית בגוש דן. הכביש החדש יקצר את זמן הנסיעה ויפחית את זיהום האוויר. עם השלמת העבודות על המסילות, תתחיל לפעול גם תחנת הרכבת החדשה "רעננה מערב"

צילום: באדיבות נתיבי ישראל, עריכה: גדי וינסטוק

לאחר שנים של ציפייה ייפתח מחר (שישי) לתנועה, החל משעות הלילה, הקטע המרכזי בכביש 531, החוצה את השרון הדרומי ממערב למזרח. תתאפשר תנועה מכביש 4 אל רחוב ירושלים שברעננה, ובהמשך יתחבר הקטע לכביש 2 – תוך יצירת כביש רוחב חדש ומרכזי בגוש דן.

הקטע המרכזי החדש משתרע לאורך כארבעה קילומטרים. הוא כולל שישה גשרים, שישמשו לתנועת רכבים והולכי רגל; שני מחלפים חדשים - מחלף ח"ן רעננה ומחלף רעננה-הרצליה; שתי מסילות רכבת; ותחנת רכבת חדשה - "רעננה מערב" - שתיפתח לתנועה עם השלמת העבודות על המסילות. על פי משרד התחבורה, עלות ההקמה הכוללת של הכביש עומדת על כ-700 מיליון שקלים. ההשקעה הכוללת בפרויקט מסתכמת בארבעה מיליארד שקלים.

עוד בוואלה! NEWS:
צפו: מופע מרהיב של זרזירים תועד בשמי הנגב
עיכובים ברכבת הקלה: בניית שתי תחנות בבני ברק טרם החלה
הבחירות ברמת השרון לא הוכרעו; סיבוב נוסף בעוד שבועיים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הקטע המרכזי שייפתח לתנועה בכביש 531/מערכת וואלה!, צילום מסך

הקטע יפעל במקביל וכעוקף לרחוב אחוזה שברעננה, ובכך יחסוך זמן המתנה ממושך ב-15 הרמזורים שלאורך הרחוב. בחברת נתיבי ישראל הוסיפו כי הקטע יאפשר זרימת תנועה מהירה מכיוון רעננה, הרצליה וכפר סבא לכבישי האורך המהירים 2 ו-4. בכך, יקצר את משך הנסיעה, יפחית את מספר כלי הרכב במרכזי הערים ויתרום להפחתת זיהום האוויר והרעש באזור.

כביש 531 החדש מתפרש לאורך 14 קילומטרים, ולאורכו ממוקמים 12 מחלפים. במסגרת הפרויקט נסללים 75 קילומטרים של כבישים ודרכים, מוקמים 36 גשרים ומנהרות, וכן שבילי אופניים ומסלולים רבים להולכי רגל.

כמו כן, בימים אלה מוקמת במרכז הכביש מסילה רכבת חדשה, "מסילת השרון", שמיועדת לחבר בין מסילת החוף ובין המסילה המזרחית דרך ערי השרון. אורך המסילה 12 קילומטרים, היא תעבור במנהרת רכבת באורך כולל של 1.8 קילומטרים, ולאורכה מוקמות שלוש תחנות חדשות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תחנת הרכבת "רעננה מערב" בקטע המרכזי החדש/מערכת וואלה!, צילום מסך

שר התחבורה ישראל כץ אמר כי כביש 531 צפוי להיות אחד מכבישי הרוחב המרכזיים באזור השרון ועתיד לחבר את התנועה מכביש החוף לכביש חוצה ישראל, דרך נתיבי איילון. לדבריו, הכביש הוא אחד החשובים ביותר המוקמים בישראל. "מדובר בכביש אסטרטגי. הקטע שנפתח יקל משמעותית על עומסי התנועה עבור תושבי רעננה ובהמשך גם לתושבי השרון. אנו ממשיכים לקדם את התשתיות ואת התחבורה הציבורית בכל רחבי הארץ".

גם מנכ"ל חברת נתיבי ישראל, ניסים פרץ, בירך הכביש החדש. "כביש 531 הוא פרויקט התשתיות הגדול ביותר המבוצע כעת בגוש דן. הקטע המרכזי בכביש 531 מהווה הגשמת חלום לרבים מתושבי האזור שאיכות חייהם תשתפר באופן משמעות. הכביש משלב גשרים, מחלפים, שתי מסילות ותחנת רכבת והינו עדות ליכולותיה של חברת נתיבי ישראל בניהול פרויקטיים מורכבים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תחנת הרכבת "רעננה מערב" בקטע המרכזי החדש/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully