וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום שמיני למצוד: פשיטה על השכונה בערערה שבה גר בעבר מלחם

אלי אשכנזי, אבי אשכנזי ושלומי גבאי

8.1.2016 / 12:34

כוחות משטרה וצבא סורקים בערערה שבוואדי ערה במסגרת החיפושים אחר המחבל מדיזנגוף. רמת הכוננות בגוש דן הועלתה בעקבות הערכת מצב במשטרת תל אביב. מאות שוטרים נפרסו בעיר ומחסומים הוקמו בכבישים המובילים אל העיר וממנה. דיווח מיוחד מאזור החיפושים

צילום: שלומי גבאי

בעקבות הערכת מצב שהתקיימה במשטרת תל אביב הוחלט היום (שישי) להעלות את רמת הכוננות בכל גוש דן. מאות שוטרים נפרסו בתל אביב ובערים נוספות וכן הוקמו מחסומי בדיקה בכמה מוקדים, כולל בכבישים המובילים אל העיר וממנה. במשטרה מדגישים כי אין מדובר בהתראה אלא בהנחת עבודה של כוחות הביטחון. רמת הכוננות הועלתה מחשש לניסיון לחקות את הפיגוע שאירע בשבוע שעבר.

במקביל, נערכים סריקות וחיפושים נרחבים בערערה במסגרת המצוד אחרי נשאת מלחם, המחבל שביצע את הפיגוע בתל אביב ביום שישי לפני שבוע. בפיגוע בפאב "סימטא" ברחוב דיזנגוף נרצחו אלון בקל בן ה-26 ושמעון רווימי בן ה-30. שלשום התירה המשטרה לפרסם כי נהג המונית, אמין שעבאן, שגופתו נמצאה בעיר לאחר כשעה, היה קורבנו השלישי של נשאת מלחם. כוחות המשטרה והצבא עוברים בין בית לבית ומכתרים את העיר. כמו כן, אזורים מסוימים נסגרו לתנועת אזרחים. חיפושים דקדקניים נערכים בכל רכב שיוצא מערערה בשביל צדדי.

לקריאה נוספת:
פושע מתוחכם או חולה נפש: מי אתה נשאת מלחם?
בשל המצוד אחר המחבל: ירידה בפשיעה ברוב חלקי תל אביב

הפעילות באה בעקבות ממצאים שנמצאו לאחרונה בתא שטח מוגדר באזור. הכוחות הפועלים באזור כוללים לוחמי הימ"מ ויחידות מיוחדות וכן כוחות של מחוז חוף בפיקודו של תת-ניצב גמאל חכרוש, סגן מפקד מחוז חוף. יחד עם הכוחות נמצאים אנשי שב"כ וימ"ר תל אביב, המרכזים את הפעילות.

כוחות משטרה ברחוב דיזנגוף בתל אביב. ניב אהרונסון
שוטרים בתל אביב/ניב אהרונסון
חיפושים אחר המחבל הנמלט נשאת מלחם באזור ערערה,  8 בינואר 2016. ספק 500
הסריקות בוואדי ערה, היום/ספק 500

אחד מדיירי המתחם שעליו פשטו הכוחות, סיפר: "ישבנו בבית ופתאום נכנסו בלי להודיע חיילים רעולי פנים עם נשקים וכלבים". הוא הוסיף כי הם "התחילו להפוך הבית, לא הסבירו לנו למה ומה הם מחפשים, הנשים הילדים כולם נבהלו, צבא בכפר אף פעם לא ראינו". המתחם שייך למשפחת חטיב, שמספרת כי קודם לכן עוכב אחד מבני המשפחה, צעיר בן 24לחקירה. "לא הסבירו להם למה ומדוע, אזקו אותו והוא נלקח, לא אפשרו לו לדבר מילה".

גם אתמול המשיכו החיפושים באזור. כוחות משטרה גדולים הגיעו בבוקר לבאקה אל-גרבייה. השוטרים כיתרו מבנים במהלך הסריקות האינטנסיביות וסגרו כמה מצירי היציאה מן היישוב על מנת למנוע בריחה של המחבל, אם הוא אכן נמצא במקום. לפי תיאור שנמסר לשוטרים, שהוקפצו בהליך מהיר לשכונה המזרחית בעיר.

החיפושים באזור ואדי ערה החלו כבר לפני שלושה ימים, עם גילוי פרטים חדשים בחקירתם של בני משפחתו של מלחם. גורם במשטרה העריך כי סביר שהמחבל יסתתר דווקא באזור המוכר לו, ושלא מן הנמנע שקיבל הכוונה מראש על מנת להסתתר ביעילות. "ראינו כבר בעבר שאנשים יורדים מתחת לפני השטח דווקא באזור שהם מכירים", הסביר הגורם. בעוד המשטרה מרכזת את כוחותיה בימים האחרונים בוואדי ערה, שב"כ מרכז מאמצים בשטחי הרשות הפלסטינית הצמודים ליישובי האזור, מתוך הנחה שהמחבל חצה בשלב מסוים לשטחי הרשות.

חיפושים אחר המחבל הנמלט נשאת מלחם באזור ערערה,  8 בינואר 2016. ספק 500
לוחמים בסריקות/ספק 500

על פי הערכת המשטרה, מיד לאחר הפיגוע עצר המחבל את המונית והסתיר את כלי הנשק מתחת למעיל. לאחר שעלה עליה, נתקלו השניים במחסום משטרתי והמחבל ביקש מהנהג לסטות מהדרך. כששעבאן זיהה אותו בתור המחבל, הוא שלף את הרובה וירה בו למוות. אחר כך השליך את גופתו של הנהג ברחוב יוניצמן, המשיך בדרכו ונטש את המונית לאחר שהבין שכתמי הדם שבה עלולים להסגיר אותו.

אתמול האריך בשלושה ימים בית משפט השלום בחיפה את מעצרו של מוחמד מלחם, אביו של נשאת. האב נעצר ביום שלישי על ידי המשטרה בחשד לסיוע לרצח, גרימת מוות, התאגדות בלתי-חוקית וקשירת קשר לביצוע פשע. החלטת בית המשפט מקלה בהשוואה לבקשת שב"כ, שדרש להאריך את מעצרו בעשרה ימים. כמו כן, הוארך בשלושה ימים מעצרם של מכר המשפחה איימן שרקייה ובן משפחה נוסף. דודו של המחבל, בדר מלחם, שוחרר היום לביתו.

חיפושים בוואדי ערה אחר המחבל מהפיגוע בתל אביב, ינואר 2016. ספק 500
כוחות משטרה היציאות מוואדי ערה/ספק 500
בית מכותר על ידי כוחות הביטחון בשכונת דאהרת בערערה, המצוד אחר המחבל מתל אביב, ינואר 2016. שלומי גבאי
כוחות משטרה באזור הצפון, היום/שלומי גבאי
מחסום משטרתי באזור צריפין  8 בינואר 2016. ספק 500
מחסומים בצריפין/ספק 500
מחסום משטרתי באזור צריפין  8 בינואר 2016. ספק 500
מחסומים בצריפין/ספק 500

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully