וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דעה: ערבי טוב זה ערבי חשוד

6.1.2016 / 13:46

כל ערבי יודע שאחרי פיגוע, השגרה שלו הולכת להשתנות. לא מספיק שאתה חשוד כל הזמן, בתקופת פיגועים אתה פי אלף חשוד יותר. ולכן אנחנו הערבים נכנסים לכוננות, שלא נראה חס וחלילה ערבים מדי

חיפושים ברמת אביב אחרי נשאת מלחם. ראובן קסטרו
חיפושים אחרי נשאת מלחם ברמת אביב/ראובן קסטרו

כמה שעות אחרי הפיגוע בדיזנגוף, נפגשתי בערב עם חברים שלי. ישבנו באחד המקומות הקבועים שלנו בתל אביב. המקום היה כמעט ריק ודי עצוב. השתדלנו לדבר ערבית בקול נמוך הפעם. בעיר המופלאה והאהובה הזאת, שאף פעם לא הרגשנו צורך להנמיך את הקול הערבי שלנו, משהו באווירה הבהיר לנו שכדאי לדבר חלש, לא למשוך תשומת לב מיותרת. נדמה לי שגם מעט האנשים שהיו מסביב דיברו בקול נמוך.

כל ערבי יודע שאחרי פיגוע, השגרה הזמנית שלו הולכת להשתנות בימים של אחרי.

לא מספיק שאתה חשוד כל הזמן, בתקופת פיגועים אתה פי אלף חשוד יותר. ולכן אנחנו הערבים נכנסים לכוננות, שלא נראה חס וחלילה ערבים מדי. מה זה אומר? פשוט מאוד - לא לדבר בערבית, להשתדל לא לצאת מהבית, ואם את בחורה דתיה עם הלבוש המלא, חזרי מהר לכפר כי את זה אי אפשר להסתיר. אבל פתאום צצה בעיה חמורה יותר - מה קורה כשהמשטרה באה אלינו הביתה? לזה אף אחד לא ציפה. (לא היינו מופתעים).

רק אצל הערבים מחפשים

כבר כמה ימים שהמשטרה מחפשת בצפון תל אביב אחרי הרוצח. אין ספק שזה מעשה סביר. אבל ישנה בעיה קלה, המשטרה לא מחפשת בדירות של כל דיירי רמת אביב, אלא רק בדירות של סטודנטים וצעירים ערבים שחיים בצפון תל אביב, רק אצל הערבים היא מחפשת. והקטע המעניין הוא שמשום מה כולם חושבים שאמנם זה לא נעים, אבל הערבים צריכים לקבל את זה ולהפגין הבנה.

אבל יש משהו שכנראה אני לא יכולה לקלוט - להבין את מה? את זה שהערבים תמיד חשודים, ובתקופות קשות מתקדמים לדרגת פושעים פוטנציאלים?

שוטרים מחפשים אחר היורה ברחוב דיזנגוף בתל אביב. 1 בינואר 2016.. רויטרס
המשטרה לא מחפשת בדירות של כל דיירי רמת אביב. שוטרים בתל אביב/רויטרס

ביתו של אדם הוא מבצרו, ואם אין חשד סביר לפשע למה שתכנסו אלי הביתה בלי הזמנה? אולי זה יישמע מוזר אבל ערביות זה לא חשד סביר לפשע (למרות שכרגע אנחנו בדרך לשם), אז למשטרה במדינה שמתיימרת להיות דמוקרטית אין זכות לערוך חיפוש בבית של בן אדם סתם ככה רק בגלל שהוא ערבי.

ועכשיו יבואו המתחכמים והמתוחכמים ויגידו: עשו חיפוש גם בבתים של יהודים, גם זה מתוך גזענות?

אכן, עשו חיפוש בבתים של יהודים, בעיקר זקנים עריריים, בדירות של יהודים מהשורה לא עשו, אבל ערבים אצל מהשורה – כן. ההבדל הוא שלערבים מתנהגים כפושעים פוטנציאלים. וליהודים כקורבנות פוטנציאלים.

seperator

לפרסום מאמרים בוואלה דעות לחצו כאן

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully