וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט על "גדר חיה": "לא צריך לקדם ערכים שנוגדים את ערכי המדינה"

בריאיון לערוץ 2 התייחס שר החינוך לראשונה בקולו לסערה סביב פסילת הספר שבו מתואר רומן בין פלסטיני ליהודייה. "חיילי צה"ל מושווים למחבלים. אנחנו רוצים לדחוף לתכנית הלימודים שחיילי צה"ל הם סדיסטים?"

צילום: אבי כהן; עריכת וידאו: ניר חן

שר החינוך נפתלי בנט הביע אמש (חמישי) את תמיכתו בהחלטת משרדו להוציא את לימודי הספר "גדר חיה" מתכנית לימודי החובה בתיכונים. "מערכת החינוך לא צריכה לקדם ערכים שנוגדים את ערכי המדינה", אמר בנט בריאיון לערוץ 2, שבו הדגיש כי לא היה מעורב בהחלטה עצמה. בספר של דורית רביניאן מתואר רומן בין פלסטיני ליהודייה ובמשרד החינוך נימקו את ההחלטה בכך שיש חשש שהרומן יעודד "התבוללות".

"לא מדובר בצנזורה, מי שרוצה לקנות יכול לקנות אותו", טען בנט. "אך האם זה ספר שצריך להיכנס לתכנית לימודי החובה לתלמידי בית הספר? בספר משווים את חיילי צה"ל למחבלי חמאס. מתואר בו רומן של אסיר ביטחוני פלסטיני עם אישה יהודייה. השאלה היא האם אני צריך להכריח את ילדי ישראל לקרוא את זה. אנחנו רוצים לדחוף לתכנית הלימודים שחיילי צה"ל הם סדיסטים?".

לדבריו, "יש לנו כל כך הרבה דברים לחנך, ויותר חשוב ללמוד אלתרמן ורבי יהודה הלוי. צריך לחשוב על נער או נערה שעומדים להתגייס לצה"ל וקוראים ציטוטים נגד חיילי צה"ל, האם זה מה שמשרד החינוך הישראלי צריך לקדם?". יו"ר הבית היהודי הוסיף כי "שר לא מעורב בהחלטה מהסוג הזה. יש אלפי ספרים וסופרים שמעוניינים להיכלל בחומר החובה לילדי ישראל. 99.9% מהם לא נכנסים. מי שקובע זאת המזכירות הפדגוגית".

לקריאה נוספת בנושא
במחאה על פסילת "גדר חיה": מורים לספרות יקריאו בשיעור קטעים מהספר
המנהלים נגד פסילת "גדר חיה": "זו איראניזציה - הפחד משתלט על השכל"

שר החינוך נפתלי בנט בחמ"ל משרד החינוך, אוגוסט 2015. נועם מושקוביץ
"לא הייתי מעורב בהחלטה". שר החינוך בנט/נועם מושקוביץ

מוקדם יותר נחשף בוואלה! NEWS כי כמה מורי ספרות במוסדות חינוך ברחבי הארץ יקריאו במחאה בפני תלמידיהם קטעים מהספר של דורית רביניאן המתאר רומן בין פלסטינית ליהודייה. היוזמה החלה בבית הספר עירוני ד' בתל אביב, שם החליטו המורים להיכנס לכל הכיתות ביום ראשון ולקיים דיון עם התלמידים בסוגיה.

היוזמה החלה לצבור תאוצה בקבוצות שונות באפליקציית הווטסאפ ובפורומים של מורים לספרות ברחבי הארץ. בעקבות זאת, הודיעו מורים משבעה תיכונים נוספים כי יצטרפו אליה ויקריאו גם הם לתלמידיהם קטעים מתוך הספר. מדובר בתיכון עירוני א' ובתיכון גימנסיה-הרצליה שבתל אביב, בתיכון "בן גוריון" שבנס ציונה, בתיכון "קציר" שברחובות ובשני תיכונים במודיעין ובתיכון באשדוד - שביקשו עדיין שלא להיחשף.

אוריאלה ענבר, מורה לספרות באחד מבתי הספר, סיפרה כי "צוות המורים לספרות בחטיבה העליונה החליט, כאות מחאה, לקיים ביום ראשון בכל הכיתות דיון בשאלה האם יש דבר כזה ספרות שאינה מוסרית. על מנת לעורר את הדיון אנחנו מתכוונים לקרוא קטעים מהספר 'גדר חיה'". מנהל בית הספר נתי שטרן הקדים את המורים, אחרי שרכש בעצמו חמישה עותקים של הספר עבור ספריית המוסד שיגיעו אל מדפיה כבר מחר.

(עדכון ראשון: 21:21)

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
דורית רביניאן. איריס נשר,
המחאה צוברת תאוצה. דורית רביניאן/איריס נשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully