וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טנקים, טילי נ"ט ומתאבדים על הגדר: בצה"ל נערכים לפיגועי דאעש בגבול

30.12.2015 / 18:00

גורם ביטחוני בכיר הסביר כי בישראל חוששים מפיגועי ראווה על הגבול הצפוני, שיכללו מכוניות תופת וטילי קורנט שזלגו ממחסני הצבא הסורי. על רקע חיסולו של סמיר קונטאר נערכים בצה"ל גם לנקמה כואבת מצד חיזבאללה: "אי אפשר להישאר אדיש"

צילום: לע"מ

על רקע חיסולו של סמיר קונטאר בשבוע שעבר נערכים גורמי ביטחון לאפשרות כי חיזבאללה ינסה לבצע פיגועים נגד אזרחי ישראלי או חיילי צה"ל הפועלים לאורך גבול הצפון. להערכתם, ביכולתם של אנשי הארגון השיעי להשתמש בנשק קל וטילי נ"ט, להניח מטעני חבלה ולבצע ירי תלול מסלול. "אני לא יכול להישאר אדיש אחרי מה שאמר חסן נסראללה, אני רוצה להישאר חכם", אמר היום (רביעי) גורם ביטחוני בכיר, שהסביר כי צה"ל נערך לכל התפתחות בגבול הסורי בצל האיום שהנקמה תבוא "מאזור הים ועד גבול רמת הגולן".

חיזבאללה איננו האיום היחיד. לטענת גורמי ביטחון, הצבא הרוסי תקף שלשום לראשונה מטרות של "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בדרום רמת הגולן הסורית – לחץ שעשוי לדחוק את המורדים הקיצוניים ללחימה נגד ישראל ולשנות את כללי המשחק באזור. לשם כך, נערך צה"ל בפעילות הנדסית מיוחדת לאורך הגבול - כולל הקמת מכשולים, כוחות משולבים בטנקים, תצפיות ואיסוף קרבי – במטרה לאתר פעילות בטרם הגעתה לגדר.

לקריאה נוספת:
איזנקוט משיב לאיומי נסראללה: "אויבינו יישאו בתוצאות חמורות"
"רועי הכבשים" של חיזבאללה עלולים להפר בכל רגע את השקט המדומה בצפון
לאחר אזהרת נסראללה: חקלאים בגבול לבנון הונחו לא להתקרב לגדר

מצעד ראווה של דאעש בסוריה. יוני 2014. רויטרס
מצעד ראווה של דאעש בסוריה, החודש/רויטרס

בארבעת החודשים האחרונים תקפו כוחות הצבא הרוסי 814 יעדים. מתוכן, 388 נעשו בשבוע האחרון, בדגש על אידליב, לטקיה וחאלב. לעומת מוסקבה, ארצות הברית תקפה 83 פעמים בסוריה בארבעת החודשים האחרונים, מתוכן 35 בשבוע החולף.

לדברי גורמי ביטחון, דאעש מחזיק במאות טילי נ"ט מדגם קורנט, מהמתקדמים בעולם, שנפלו לידיהם ממחסני הצבא הרוסי. להערכתם, כלי הנשק המתקדמים אף עלולים להגיע לשוהדא אל-ירמוכ, המזוהה עם ארגון הטרור הסוני.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
לוחמי חיזבאללה בלבנון, אוקטובר 2015. רויטרס
הקימו רצועת ביטחון נגד המורדים הסורים. לוחמי חיזבאללה בלבנון/רויטרס

החשש העיקרי של גורמי ביטחון הוא מפיגועי ראווה על הגבול. בין שלל התרחישים: חדירות טנקים, נגמ"שים, מכוניות תופת וחוליות מתאבדים, שישתמשו בהיקף גדול של חומרי נפץ. להערכתם, בסוריה פועלים כיום יותר מ-15 אלף לוחמי דאעש.

נוסף על כך, סיפרו גורמי ביטחון כי חיזבאללה הקים רצועת ביטחון בצפון רמת הגולן הסורית כדי למנוע חדירות של מורדים סונים לשטח לבנון. לדברי גורם ביטחון, משמרות המהפכה האיראניים מפעילים בסוריה לא רק יועצים ביטחוניים, אלא גם לוחמים – בניגוד לפרסומים שלפיהם טהראן הסיגה את מרבית הכוחות הקרקעיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully