וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונש לקורבן: בישיבת כפר הרא"ה סילקו תלמיד שבילה עם "עזרא לנדרובר"

30.12.2015 / 1:42

ממשיכות להצטבר עדויות על גבר שנהג ללטף באופן מיני תלמידי ישיבות תיכוניות מהציונות הדתית. א' לאולפן וואלה! NEWS: "תמיד כשקמנו בבוקר, אחרי שעישנו עמו, היינו מרוסקים כמו לאחר לילה עם הרבה אלכוהול. חברים סיפרו שהוא שם משהו בשתייה". תיבת הפנדורה נפתחת

מערכת וואלה!

עשרות עדויות של בוגרי ישיבות תיכוניות מהציונות הדתית, בשנות ה-30 לחייהם, המשיכו להצטבר אתמול (שלישי) ברשתות החברתיות על מי שהם מכנים "עזרא לנדרובר", בעל ג'יפ שקיים איתם קשרי חברות ועל פי טענותיהם ניצל אותם מינית בשנות ה-90 בתמורה לסיגריות, אלכוהול ונהיגה ברכב ללא רישיון. בחלק מהמקרים, כך מתברר, העדיפו רבנים בישיבות לסלק את התלמידים שיצאו לבלות עמו.

באחד המקרים הוריו של נער מישיבת כפר הרא"ה, קיבלו מכתב שבו הודיעה הנהלת הישיבה על סילוקו מהלימודים, לאחר שלילה קודם לכן עזב הנער את הישיבה ב-22:00 וחזר אליה למחרת בבוקר. "צר לנו מאוד שהליכותיו מחייבות תגובה אשר תכאיב מאוד להורים. אורחותיו רחוקות מאוד מדרך הישיבה", נכתב במכתב הסילוק של הנער, שבו נאמר גם כי הנער "שהה ביערות הכרמל עם גורם לא סימפטי". הסיפור נחתם אז בקביעה כי "אין דרך להשאירו במסגרתנו".

עוד בוואלה! NEWS:
העליון נגד המחוזי שהחמיר עם אולמרט: "פוסקים לפי ראיות"
אימהות חשודי דומא פנו לנשות המפכ"ל וראש השב"כ: "הנערים עונו"
התפרצות שפעת החזירים: פעוט בן שנתיים מאושפז ברמב"ם במצב קשה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אין דרך להשאירו במסגרתנו". המכתב שבו הודיעו על סילוקו של אחד מתלמידי ישיבת הרא"ה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפי עדות של בוגר נוסף מהישיבה, נ', בן 37, "הישיבה השתמשה בנו כדי לתפוס אותו". לדבריו, כשהיה בן 18, התארגנה קבוצה של בחורים, והוא בהם, "בשביל לדפוק לו מכות". אלא שהתכנית השתבשה בדרך ובישיבה הציעו לערב את המשטרה. "תיאמנו עם עזרא שיגיע למקום מסוים ושם ניפגש איתו", סיפר נ', "כשהגענו למקום, הופיעו כוחות של משמר הגבול (מג"ב), הבנו שהם ערכו עליו חיפוש של סמים או דברים אחרים, אבל הם לא מצאו כלום". בפעם אחרת, כך לדבריו, הישיבה הצמידה להם חוקר פרטי כדי לנסות להפליל אותו אך עזרא "הצליח להתחמק ממנו ומאז הוא לא הגיב לנו".

הרב שמחה אריאל, בעבר מחנך בישיבת כפר הרא"ה, אמר אתמול לוואלה! NEWS כי הוא זוכר את המקרים של "עזרא לנדרובר". הרב אריאל טען כי הגיעו לצוות הישיבה "שמועות שבא אדם, אוסף את התלמידים למכונית שלו ולוקח אותם לטיולים". לדבריו, "בבוקר הם היו מתעוררים בצורה לא טבעית. אפשר להגיד כל מיני דברים, אבל לא ידענו וגם היום אני לא יודע כי בני כיתתי לא היו מעורבים עד כמה שאני זוכר". עוד הוסיף הרב אריאל כי "ברור שהדרך היא לא להאשים את הקורבן, אני לא יודע אחרי 20 שנה לומר לך את כל הפרטים אבל אני בטוח שזו לא הייתה הדרך שלנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
ראיון בטלפון עם א' על עזרא לנדרובר. ניר חן, מערכת וואלה!
"חברים סיפרו שהוא שם להם משהו בשתייה". עזרא לנדרובר/מערכת וואלה!, ניר חן

גם א', שלמד בשנות ה-90 בישיבת הרא"ה, סיפר בשיחת טלפון עם אולפן וואלה! NEWS על "עזרא לנדרובר". "לכל מיני אנשים בישיבה היה את מספר הטלפון שלו והם נהגו להזמין אותו. נגיד, בא לך לצאת לאיזה מקום? אתה מתקשר לעזרא, קובע איתו במקום מסוים – והוא מגיע". לדבריו, "עזרא נתן לנו לנהוג על הרכב שלו ביערות, בעיקר בלילות. והיו כאלו שסיפרו שהוא נתן להם גם לירות באקדח שלו".

א' גם סיפר על החוויה האישית שלו עם עזרא: "הוא קנה לנו בשר ונסענו לעשות 'על האש'. בשלב מסוים הוא עצר את הרכב וביקש שאתחלף איתו במקום, תוך שהחבר שהיה איתי ברכב עלה לגג המכונית, חלץ את נעליו ושם את כפות הרגליים שלו על הפנים של עזרא". אולם, למרות הסיטואציה המטרידה, לא' בזמנו זה לא היה נראה חריג, "אני יודע שזה נשמע הזוי, אבל אז זה לא היה נראה לנו כמו משהו מוזר".

לדברי א', היום הוא כבר חושד שעזרא הכניס חומר אסור לנרגילה שעישנו יחדיו. "תמיד כשקמנו בבוקר, אחרי שעישנו עם עזרא בלילה, קמנו מרוסקים כמו לאחר לילה עם הרבה אלכוהול. אין לי שמץ של מושג מה הוא שם שם, אבל היו לי חברים שגם סיפרו שהוא שם להם משהו בשתייה".

"איפה היו ההורים שלהם?"

מוקדם יותר פורסם כי בתחילת השבוע נפתחה קבוצה סגורה בפייסבוק "עזרא לנדרובר - כולם היו ילדיו", שבה נחשפות בכל שעה עדויות חדשות על הקשר התמוהה בין האיש שהזדהה בפניהם בשם הפרטי עזרא ונהג להגיע לעשרות ישיבות ברחבי הארץ כשהוא נוהג בג'יפ ולטענתם היה נותן את כל מבוקשם - נהיגה ללא רישיון, סיגריות, נרגילה, אלכוהול וירי באקדח האישי שהיה בבעלותו. ברוב המקרים, כך לפי העדויות, עזרא ליטף או נגע בכפות רגליהם החשופות. במקרים אחרים סבורים בוגרי הישיבות כי הוא תקף אותם מינית. עד כה לא התקבלה אף עדות מבוססת לכך מאחר והטענה היא כי נהג לעשות את זה בזמן הלילה לאחר שסימם אותם.

בקבוצה בפייסבוק חברים כ-500 בני אדם, חלקם הכירו את "עזרא לנדרובר" וכתבו את החוויות האישיות שלהם איתו. רוב המקרים אירעו לפני כ-20 שנים בעשרות ישיבות תיכוניות ברחבי הארץ. רוב החברים בקבוצה טענו כי הם הרגישו שהם מנצלים את עזרא ולא ההפך. צור מאיר, מייסד הקבוצה, הסביר כי "אי אפשר ולא יהיה נכון" להאשים את הישיבות או את הרבנים. לדבריו, "באותה מידה אפשר לשאול איפה היו ההורים? המטרה שלי כשפתחתי את הקבוצה הזו היא להציף את התופעה הזו ולהוביל לכך שהילדים שלי או של אחרים לא יפלו לידיו של אדם כזה".

(עדכון ראשון: 21:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully