וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרי: איראן העבירה לרוסיה את האורניום המועשר לפי הסכם הגרעין

28.12.2015 / 21:30

שר החוץ של ארה"ב אמר כי טהראן עמדה באחד היעדים המרכזיים שהוצבו לה בעסקה שנחתמה עם המעצמות, ולפיו פינתה כ-11 אלף טונות של החומר העשוי לשמש לפיתוח פצצת גרעין. "צעד חשוב"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי אמר הערב (שני) כי ספינה עם 11 אלף טונות של אורניום מעושר יצאה היום מאיראן בדרכה לרוסיה. מדובר באחת הדרישות המרכזיות בהסכם הגרעין שנחתם בין המעצמות לטהראן ב-14 ביולי, שבמסגרתו היא יכולה להשאיר באמתחתה כ-300 קילוגרם של החומר. אורניום מועשר ברמה נמוכה משמש להפקת אנרגיה, אך ניתן לעשות בו גם שימוש לפיתוח ראשי קרב גרעיניים. דיפלומט רוסי אמר לסוכנות הידיעות אי-פי דברים דומים.

"המשלוח כולל את כל האורניום המעושר מתחת לרמה של 20%, שאינו כולל את מוטות הדלק שכבר משמשות את כור המחקר בטהראן", מסר קרי בהצהרה. "זהו צעד חשוב של איראן לקראת עמידתה בהתחייבותה שלא להחזיק ביותר מ-300 קילוגרם של אורניום מעושר".

לקריאה נוספת בנושא
רוסיה תתחיל לבנות שני כורים גרעיניים באיראן בשבוע הבא
איראן תייצא את רוב האורניום המועשר שלה לרוסיה

השרים שהשתתפו בגיבוש הסכם הגרעין עם איראן בתמונה משותפת בווינה, 14 ביולי 2015. רויטרס
צעד חשוב לקראת יישום ההסכם. טקס חתימת עסקת וינה, יולי/רויטרס

מדובר באחת הדרישות המרכזיות שהבטיחה איראן לבצע בתמורה להסרת הסנקציות שהטיל עליה המערב בשל תכנית הגרעין שלה. יישום הדרישה מגיעה לאחר פרסום הדוח הסופי של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) מוקדם יותר החודש, שאחריו נסגרה החקירה בנוגע לפעילות הגרעינית של איראן בעבר.

יו"ר סבא"א, יוקיה אמאנו, שאחראי לוודא שטהראן נקטה את הצעדים ההכרחיים ליישום עסקת וינה, אמר החודש כי הוא לא שולל את האפשרות שהסנקציות יוסרו בינואר. זאת לקראת הבחירות החשובות למועצת המומחים באיראן, שייערכו במדינה בסוף פברואר. הגוף מפקח על המנהיג העליון ובוחר את מחליפו.

(עדכון ראשון: 18:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully