וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דעה: חוק העמותות - כי שומרים על הדמוקרטיה הישראלית

28.12.2015 / 10:12

את האמת יש לומר, חוק השקיפות שהגישה הממשלה השבוע, הוא רק הצעד הראשון שצריך לעשות בכדי לעצור לאלתר את התערבותן של ממשלות אירופה בענייננו הפנים-ישראלים

שרת המשפטים לעמיתה הגרמני: "סימון המוצרים נותן לגיטימציה לחרם על ישראל". רויטרס
יוזמת חוק העמותות. שרת המשפטים איילת שקד/רויטרס

דמיינו מה היה קורה אם מדינת ישראל הייתה מחליטה להתערב בענייניהם הפנימיים של דמוקרטיות באירופה. מה היה קורה לו מדינת ישראל הייתה מחליטה שהיא לא מכבדת החלטות שהתקבלו בבחירות דמוקרטיות ולכן הייתה מממנת סוכנים, יוצרת ארגונים שמטרתם לקדם אינטרסים פוליטיים קיצוניים.

דמיינו מה היה קורה לו מדינת ישראל הייתה מחליטה להעניק כספים לארגונים הפועלים בספרד למען עצמאות קטלוניה או חבל הבאסקים. דמיינו מה היה קורה לו מדינת ישראל הייתה מחליטה להעניק כספים שארגוניים קיצוניים בבריטניה שפועלים להעמיד לדין את חיילי המלכה באשמת פשעי מלחמה שהם ביצעו בעירק? זה כל כך מופרך שאין צורך לדמיין. אם מדינת ישראל הייתה רק מעיזה לחתור תחת דמוקרטיות אירופאיות, יש להניח שתוך 48 שעות השגריר הישראלי היה מוצא את עצמו בארץ. מדינות דמוקרטיות לא מתנהגות בצורה הזו כלפי מדינות דמוקרטיות אחרות. אם הם רוצות להשפיע יש להן שלל דרכים. הקמה ומימון ארגונים החותרים נגד רצון הרוב במדינה ידידותית זה לא אחד מהם.

מזה שנים מדינות אירופה חותרות תחת הדמוקרטיה הישראלית. מדינות אירופה הפכו למממן העיקרי של מסע הדה-לגיטימציה נגד מדינת ישראל. נולד דור שלא ידע את יוסף, והבושה הולכת ומתפוגגת. אירופה מממנת בסכומי עתק ארגונים הנאבקים נגד זהותה היהודית של מדינת ישראל. ארגונים שעומלים יום וליל למתג את חיילי צה"ל כפושעי מלחמה, ארגונים המבקשים למתג את מדינת ישראל כמדינת אפרטהייד גזענית. ארגונים המסייעים למסתננים לא חוקים, ארגונים הנלחמים בהתיישבות היהודית בנגב ובגליל, ארגונים המקדמים חרם על מדינת ישראל, ארגונים המבקשים לחלק את ירושלים, ארגונים שלוקחים חלק במשט, במטס, בשבוע האפרטהייד הבינ"ל, ביום הנכסה וביום הנכבה. כמעט כל ארגון הפועל באופן שיטתי נגד מדינת ישראל מקבל מימון נדיב ממדינות אירופה.

ההודעה של האיחוד האירופאי נגד חוק העמותות הייתה מלאה במילים כמו חופש ביטוי ודמוקרטיה, אולם האמת היא שאין בוז גדול יותר לדמוקרטיה מאשר אלו המבקשים לרמוס את ערכי החברה הישראלית כפי שהם באים לידי ביטוי בבחירות. מי שמממן הטלת סנקציות על מדינת ישראל לא מכבד את רצון והכרעת העם. מי שמממן ארגונים ששיקרו בדו"ח גולדסטון על מנת להעליל עלילות דם על חיילי צה"ל, מי שממן ארגונים שעותרים לבג"צ למען המשט, עושים צחוק ומבזים את הדמוקרטיה הישראלית. מי שמממן באופן שיטתי ארגונים המכנים את מדינת ישראל מדינת אפרטהייד בעודם פועלים למען הסרת המצור מעל משטר החמאס, אינם ידידי הדמוקרטיה, אלא ידידי הצביעות.

כאשר אירופה בוחרת לממן בצורה אדירה מיעוט זניח היא איננה מקדמת את הדמוקרטיה, אלא שמה ללעג את ערכי העם ורצונו הפוליטי, זאת על מנת לכפות את השקפת עולמה ולרמוס את ערכי ורצון הרוב הישראלים. הרוב, שאינו נתמך על ידי אף מדינה, נותר אילם, ומלא בזעם נגד אלו המכפישים אותו לצלילי היורו המרשרש.

שגרירי אירופה דווחו למדינותיכם כי העם בישראל סולד מארגוני השתולים המנסים לקחת מונופול על המילה דמוקרטיה ממש שאותה השעה שהם שמים אותה ללעג. אי אפשר לטוען למונופול על זכויות האדם באותה השעה לשרת אינטרסים של אויבי זכויות האדם, אי אפשר לשלם ביד רחבה לאנשים ולארגונים, על מנת להבאיש את ריחנו בעולם, ולחשוב שנקבל את הטענה כי "הדמוקרטיה" היא זו המעניינת אתכם.

פרנסואה הולנד ואנגלה מרקל בנאום משותף בפרלמנט האירופי, שטרסבורג, אוקטובר 2015. רויטרס
ההודעה של האיחוד האירופאי נגד חוק העמותות הייתה מלאה במילים כמו חופש ביטוי ודמוקרטיה. האיחוד האירופי/רויטרס

את האמת יש לומר, חוק השקיפות שהגישה הממשלה השבוע, הוא רק הצעד הראשון שצריך לעשות בכדי לעצור לאלתר את התערבותן של ממשלות אירופה בענייננו הפנים-ישראלים.

אם למדינה מסוימת יש בעיה עם מדיניות ממשלת ישראל, שיפנה לשגריר, שילח מכתב, שיזמין את שר החוץ, או שיביע את חוסר שביעות רצונו מול ראש הממשלה. אין סיבה לעשות זאת דרך עמותות ישראליות. מימון עמותות החותרות תחת הדמוקרטיה – מעורר בצדק תרעומת בקרב הציבור הישראלי, כפי שהתריע בשנת 2012 נשיא בית המשפט העליון בדימוס מאיר שמגר שאמר כי "תמיכה בגוף פוליטי על ידי ממשלה היא דבר שהיה צריך להפחיד כל אדם המאמין בדמוקרטיה אמיתית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
seperator

לפרסום מאמרים בוואלה דעות לחצו כאן

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully