וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם החשודה בחטיפת בנה: "האבא הרביץ ואיים, הגנתי על חייו"

נירית יעקובסון נעלמה עם בנה בן העשר במשך שמונה חודשים, במהלכם הסתתרה בקהילה חרדית מפני אביו - עו"ד שעבד בעבר בפרקליטות המדינה. בריאיון ממעצר בביתה סיפרה שפעלה מחוסר ברירה: "הוא היה חוזר עם כוויות ופציעות אחרי בילויים איתו". האב: "היא זו שמסוכנת לילד"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: גדי וינסטוק

נירית יעקובסון ברחה יחד עם בנה בן העשר והסתתרה במשך שמונה חודשים בסביבה חרדית. הסיבה, לטענתה, היא ניסיון להגן עליו מפני אביו – עו"ד רותם שגיא, שעבד בעבר בפרקליטות המדינה וכיום במגזר הפרטי – שהכה אותו באופן עקבי. "התעלמות רצינית של המערכת גרמה לי בלית ברירה להביא את הילד למקום מבטחים, לאחר אלימות מתמשכת מצד האב", היא מסבירה את בריאיון מיוחד לוואלה! NEWS בבית אחותה ביישוב הפסטורלי יד חנה שבעמק חפר, שם היא מרצה מעצר בית לאחר שהסגירה את עצמה למשטרה ביום חמישי האחרון.

יעקובסון בת ה-48 סיפרה כי מערכת היחסים בין השניים ידעה ימים יפים יותר. "הכרנו בשנת 2002, ובהתחלה הוא עשה רושם חיובי", אמרה. לאחר לידתה בנה, היא אומרת, התגלו פניו האמתיות של שגיא. "החלה מסכת של אלימות. כשנכנסתי להריון, הוא הפציר בי לעשות הפלה. לאחר הלידה הוא סירב להכיר בו. חשבתי שיהיה חשוב שלילד יהיה אבא, אז ביקשתי ממנו להכיר בילד. רק כעבור חצי שנה מאז הלידה הוא החליט שהוא רוצה אותו, אבל הוא לא קיבל אותו בצורה שלמה".

לקריאה נוספת:
ניסיון חיסול לאור יום: שלושה פצועים בפיצוץ כלי רכב בראשון לציון
אחות הישראלית שמתה בטיול צ'ילה: "בן זוגה לא רוצה לעזוב בלעדיה"
חשד: מדריך נוער מהצפון הראה לחניכיו סרטונים שבהם קיים יחסי מין

נירית יעקבסון, האם שנחשדה בחטיפת בנה. יד חנה, 27 בדצמבר 2015. שלומי גבאי
"לא ביקשתי מזונות, רק אמרתי לו תבוא לבקר את הילד". נירית יעקובסון/שלומי גבאי
"הילד היה חוזר עם כוויות ופצעים בפנים. כשזה הפך להיות סדרתי, התלוננתי במשטרה"

לדבריה, הסימנים הלכו והתרבו ככל שהילד התבגר. "פעם אחת הוא הגיע לגן והגננת שאלה 'מי אתה?', הוא הכחיש בכלל שהוא אבא של הילד. זה החריף. הוא החל במסכת תביעות בבקשה שאני יורחק מהילד, והחל לנקוט אלימות, בעיקר כלפי הילד. אני לא ביקשתי ממנו מזונות ולא שום דבר. בסך הכול אמרתי לו 'תבוא לבקר את הילד, תיקח את הילד מתי שאתה רוצה'. מבחינתי, כשלילד טוב, גם לי טוב".

בשלב מסוים, מספרת יעקובסון, היא החלה לשים לב לפציעות על גופו של בנה לאחר שבן זוגה היה מבלה אתו. "הוא היה חוזר עם כוויות ופצעים בפנים. כשראיתי שזה הופך להיות סדרתי, הגשתי תלונות למשטרה", סיפרה.

בשנת 2013 נחקר האב במשטרה לאחר הגשת תלונה בחשד להתעללות בחסר ישע. "התפקיד שלי בתור הורה הוא לחנך את הבן שלי וללמד אותו מה נכון לומר", סיפר אז שגיא למשטרה. "כעסתי עליו שכינה אותי 'שמן', אמרתי לו מה אפשר להגיד לאנשים ומה אי אפשר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

חקירת האב: "הרבצתי לו בכאילו"

החוקר: "הבן שלך טוען שכשאתה רוחץ אותו, אתה עושה לו חזק בגב וביד ונותן לו כאפות בגב".

שגיא: "מדובר בכאילו ולא מכות אמיתיות, אין שום דבר של מכות".

החוקר: "הילד טוען שהוא הרכיב לגו בחלון כי על הרצפה זה לא הצליח והענשת אותו. 50 שעות הוא ישב בעונש".

שגיא: "את הסיפור עם הלגו אני לא מכיר. אני רוצה להגיד באופן כללי - הוא מקבל מעט מאוד עונשים בבית שלו. העונשים הם שני סוגים: האחד לא לשחק בווי (קונסולת המשחקים Wii), והשני ללכת לחדר למספר דקות, שלא מגיעות לעשר דקות".

למרות התנערותו של שגיא מהטענות לאלימות כלפי בנו, לאורך כל העדות שנלקחה מהילד תואר כיצד אביו "צורח כל הזמן". לדברי הילד, "הוא הרביץ לי עם הסבון במקלחת וצרחתי. הוא גם שם אותי שעות בחדר".

יום הכנה לתלמידי כיתה א',בית ספר ס זלמן ארן בירושלים, אוגוסט 2015. נועם מושקוביץ
"כשהילד סירב לבוא איתו, הוא משך אותו בכוח". למצולמים אין קשר לידיעה/נועם מושקוביץ

השיא, לטענת האם, התרחש בחג החנוכה בשנה שעברה. "הוא הכניס אותו לחדר חשוך ואסר עליו לעשות צרכים. כאשר הילד אמר לו שהוא צריך להתפנות, הוא סירב, לקח חנוכייה שהילד עשה בעמל רב בבית הספר - וניפץ אותה. הוא גם איים לזרוק אותו מהחלון. הוא איש גדול, אימתני וכל פעם שהילד סירב לבוא איתו, הוא פשוט משך אותו בכוח. פעם אחת הוא סחב אותו בכל בית הספר עם הילקוט במסדרון".

תקרית נוספת אירעה במהלך טקס סיום בית הספר היסודי של הבן בשנה שעברה, אז נכחו גם חבריו לכיתה של הילד, צוות בית הספר, הסבתא ויעקובסון. שגיא תועד אומר לסבתא, קשישה כבת 80 שמתמודדת עם מחלת הסרטן, מלים קשות: "טמבלית, תעופי מפה מפגרת". לאחר מכן, הוא פנה ליעקובסון וצרח: "את לא מטורפת, את גם מטומטמת". לאחר מכן הפנה את כעסו לעבר הבן ואמר לו באכזריות: "אימא לא רוצה את טובתך", "אימא מעורערת בנפשה", "אימא שלך מטורללת", "אימא והמשפחה הרקובה שלה" ו"אצלנו במשפחה קוראים להם הקוקייה".

"הילד סירב ללכת לאביו ובכה. כמה אפשר להכריח אותו ללכת למקום שלא מספק לו הגנה?"

לדברי יעקובסון, בכל פעם שהיא פנתה לבית המשפט לסיוע היא נתקלה בחומה בצורה. כאשר ביקשה להוציא צווי הרחקה, אלו הוצאו באופן זמני בלבד. זאת ועוד, לטענתה, המשמורת הבלעדית שונתה למשמורת משותפת. "הוא מספר ומתהדר כל הזמן שהוא פרקליט בפרקליטות המדינה", המשיכה יעקובסון, "הוא איים על כל הסובבים אותו".

את הסיבה לחטיפה, כפי שהגדירו זאת במשטרה, מסבירה יעקובסון בפשטות: "לאחר האירוע שבו הוא צעק על הילד בכיתה, הילד התחיל לבכות ולצרוח. אני לא ידעתי מה לעשות. יש צו של בית משפט שהאלימות שהפעיל האבא היא 'סבירה', אבל הילד שהיה צריך ללכת לאביו סירב ובכה. הילד עצמו כבר בוגר, כמה אפשר להכריח אותו להגיע למקום שלא מספק לו הגנה? לא הייתה לי ברירה. חשבתי להגן על החיים שלו ולקחת אותו למקום מבטחים ולהגן עליו".

נירית יעקבסון, האם שנחשדה בחטיפת בנה. יד חנה, 27 בדצמבר 2015. שלומי גבאי
"כשלילד טוב, גם לי טוב". יעקובסון במעצר בית/שלומי גבאי

הוא הלך למסגרת במשך כל אותה התקופה?

"הוא לא הלך למסגרת, אבל קיבל חינוך ביתי. הבאתי לו את כל החומר שנלמד בבית הספר. הוא עשה חוברות של שנה מעל, עשה כל מה שתלמיד רגיל לעשות: שיחק שחמט, פתר חוברות מתמטיקה, ספורט, הכול".

כעת, לאחר שהסגירה את עצמה למשטרה, נאלצת יעקובסון להסתדר ללא בנה, ששוהה בחזקת אביו. "הוא חשף אותי, ואין לי ברירה אלא להגיב", סיפרה. "אני מקווה שזה יסתיים מהר".

תגובת האב: "חקירה במשטרה אפשר על כל דבר"

בתגובה להאשמות מסר שגיא כי האם מעורערת בנפשה, שסובלת מבעיות כלכליות. "אני במשמורת בלעדית מכיוון שניתנה חוות דעת שהיא מסוכנת לילד, שהיא במצב נפשי מעורער. באותו יום של הסרטון, היא הגיעה לבית הספר להוציא את הילד, וניתן צו הרחקה נגדה. בסרטון היא מפרה צו הרחקה ובאותו הרגע אני מונע ממנה לקחת את הילד. בסרטון הזה היא הגישה ערעורים קבעה באלימות. האישה הזו היא בהליך של פשיטת רגל זו הסיבה היחידה שלא מקבלת תביעת דיבה, אבל כל הגורמים יהיו אצלי בערער. מדובר באישה שמפרה צו הרחקה.

על העובדה שנחקר בחשד להתעללות בחסר ישע אמר: "יש מסמכים שהואשמתי במשהו? נחקרתי והחליטו שאין כלום. זה מה שהיה. חקירה במשטרה אפשר על כל דבר. אני יכול להגיש במשטרה שאתה מקושר לרצח אלוזורוב. היא אדם לא נורמלי, זה ילד עם צרכים מיוחדים. היא הלכה מכות עם המטפלות בבית ספר ועשתה שם בלגן. היא אימא מטורפת. בשביל זה יש צו הרחקה. כמה אתה חושב אמהות מאבדות משמרות בלעדית? זה מקרים מאוד נדירים. אימא שמאבדת משמורת על הילד זה מקרה נדיר מאוד".

עו"ד יערה רשף, באת כוחה של יעקובסון, סיפרה בתגובה: "נירית ובנה נקלעו למצב איום ונורא, שבו הבן עמד בסירובו שלא להיות בכל סוג של קשר עם אביו בשל טענות קשות של אלימות, שהיו מגובות בחוות דעת רפואיות חוזרות ונשנות, לרבות חקירת ילדים קשה וכואבת.

"בצעד נואש, של לביאה המבקשת להגן על גוריה, בחרה נירית לבצע מעשה של ייאוש על מנת להגן על חיי בנה וחייה שלה, שהיו בסכנה. נירית לא חטפה את בנה, מבחינה משפטית היא האפוטרופסית הטבעית של בנה ולכל היותר הפרה הוראה חוקית ותו לא. לא בכדי קבעה המשטרה כי לנירית אין מסוכנות כלפי בנה, ולא בכדי לא מצאה המשטרה לנכון לבקש את מעצרה מאחורי סורג ובריח. מסתמן כי תיק החקירה ייסגר במהרה ללא כתב אישום, וטוב שכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully