וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב של צפת על חתונת השנאה: ייתכן שהשב"כ "בישל" את זה

28.12.2015 / 1:07

הרב שמואל אליהו, מבכירי הציונות הדתית, התייחס לראשונה לסרטון החתונה שבו נראו החוגגים מניפים רובים ונועצים סכין בתמונת עלי דוואבשה, ואמר כי הוא לא שולל את האפשרות שמדובר במזימה של השב"כ. "איך רק אחד מהאורחים לבוש בקפוצ'ון?"

צילום: ערוץ 10

הרב שמואל אליהו, רבה של צפת ומבכירי רבני הציונות הדתית, התייחס אתמול (ראשון) לראשונה לסרטון החתונה של יקיר אשבל ורוני גולדברג, בו תועדו פעילי ימין קיצוני כשהם שרים שיר נקמה תוך שהם מניפים כלי נשק ונועצים סכין בתמונתו של התינוק עלי דוואבשה, שנרצח בפיגוע בכפר דומא. "זה פשוט אבסורד לגמרי. היינו בעשרות חתונות ולא ראינו דבר כזה, אני לא מוציא מכלל אפשרות שאבישי רביב בישל את זה", אמר הרב אליהו.

בדבריו התייחס הרב אליהו לאבישי רביב, סוכן סמוי של השב"כ שניהל במשך שמונה שנים חיים פיקטיביים כדי להיטמע בתוך החוגים הקיצוניים של הציונות הדתית בתקופת רצח ראש הממשלה יצחק רבין. רבים במחנה הימין כעסו על פעילותו של רביב, שנחשפה לאחר הרצח בשנת 1995, זאת משום שנתפס כמי ששם כיפה על ראשו בהוראת הארגון ובמטרה להכפיש לכאורה את המחנה הדתי-לאומי.

קריאה נוספת:
חתונת השנאה: הרמטכ"ל הורה לבדוק אם חיילי צה"ל השתתפו באירוע
אבי הכלה מסרטון החתונה: "אכפת לך מתינוקות בדומא? לא אכפת לי"
חתונת פעילי הימין: המשטרה הודיעה כי היא חוקרת חשד להסתה

הרב שמואל אליהו, רבה של העיר צפת בכנס של ראשי ערים על עתידן היהודי של הערים המעורבות, אפריל 2011. נמרוד סונדרס
"מעולם לא ראיתי דבר כזה". הרב שמואל אליהו/נמרוד סונדרס

בריאיון שהעניק לתחנת הרדיו "גלי ישראל", הסביר הרב אליהו מדוע הוא חושב שמדובר בפעילות של השב"כ. "אני רואה חופות, לא אחת, אלא עשרות, גם של הציבור שנקרא 'נוער הגבעות', אולם מעולם לא ראיתי דבר כזה", אמר הרב אליהו, והוסיף כי "איך זה שרק אחד מהאורחים לבוש בקפוצ'ון, ואף אחד לא יכול לזהות את פניו?".

למרות דבריו האחרונים, הסתייג הרב אליהו כשאמר: "לא הייתי מעז להעלות על דעתי שמישהו יעשה דבר כזה כפרובוקציה". אולם, בהמשך המשפט חזר לתיאוריה המקורית, ואמר: "זה לא דבר חדש, כבר היו דברים מעולם. כבר נכתב בדוחות של משפטנים שהיו בישולים מהסוג הזה. עם אבישי רביב וגם עם אחרים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אבי הכלה מחתונת הימין הקיצוני: "זה היה ספונטאני, מה רע בנשק?". ספק 500
מתוך סרטון החתונה/ספק 500

לדבריו, "שם השב"כ בישל, אז למה שלא אחשוב שגם פה זה ככה?". עוד הדגיש הרב אליהו כי "אני לא רץ להכתים אנשים, וגם אם כן, זה קצה שבקצה. להפוך את הציבור כולו לכזה? למישהו יש פה אינטרס, מישהו נהנה מזה".

נוסף על כך, התייחס הרב אליהו בריאיון למעצר הנערים המזוהים עם חוגי הימין הקיצוני בחשד למעורבות ברצח שלושת בני משפחת דוואבשה בכפר דומא ביולי האחרון. "המעשה הזה זוכה לגינוי מקיר לקיר בציונות הדתית", אמר, "יש בכלל מחשבה שמישהו בעד לשרוף משפחה? אין בכלל מחשבה כזו, זה ברור כשמש".

למרות הגינוי, הרב אליהו טען כי הסיקור התקשורתי בארץ ובעולם מתמקד רק בהרג פלסטינים. "ריבונו של עולם, פרופורציה. 120 הנערים וילדים שנרצחו בידי פלסטינים, כולל אלה שנשחטו כמו קורבן בירושלים, זה אפס אפסים – והשלושה האלו זה העיקר?", אמר והוסיף כי "זאת במיוחד כשאנחנו מביעים שאט נפש מהמעשים נגדם – איך הפכו פה את הקערה?".

בשירות הביטחון הכללי דחו באופן גורף את טענותיו של הרב שמואל אליהו.

(עדכון ראשון: 22:34)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully