וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוב הציבור הדתי-לאומי: ראש ממשלה חובש כיפה? לא בקרוב

24.12.2015 / 8:34

סקר חדש שנערך בקרב ציבור הציונות הדתית מעלה כי הם אינם מאמינים שאדם מהמגזר ימונה לעמוד בראש המדינה, בית המשפט או הצבא. עם זאת, רוב הנשאלים מאמינים כי חלה התקרבות משמעותית בין הדתיים לחילוניים, ושלבנט וללפיד יש חלק לא קטן בכך

שר החינוך נפתלי בנט, ישיבת סיעת הבית היהודי, הכנסת, 20 ביולי 2015. נועם מושקוביץ
13% בלבד סבורים כי יש סיכוי שמונה ראש ממשלה דתי. נפתלי בנט/נועם מושקוביץ

בשנים האחרונות חל גידול משמעותי במשרות הבכירות המאוישות בידי אנשי הציונות הדתית, בעיקר במערכת הביטחון. רק בשבועות האחרונים מונה רוני אלשיך למפכ"ל המשטרה ויוסי כהן לראש המוסד, שניהם חובשי כיפה ובוגרי ישיבות. עם זאת, מסקר שנערך לאחרונה בקרב המגזר הדתי-לאומי נראה כי הדבר לא הפיח בהם תקווה לכך שחובשי כיפה ימונו לתפקידים הרמים ביותר, בהם ראש ממשלה, נשיא בית המשפט העליון, נשיא המדינה והרמטכ"ל.

13% בלבד מהנשאלים בסקר, שאותו ערך מכון "מסקר" בקרב 480 נשאלים (טעות דגימה מרבית 4.5%), סבורים שיש סיכוי לראות בעתיד הקרוב ראש ממשלה דתי. כמות זהה של נשאלים מאמינים שבשנים הקרובות ימונה נשיא דתי ו-10% בלבד חושבים שייתכן ובראש בית המשפט העליון יעמוד אדם חובש כיפה. גם האפשרות שאחד הרמטכ"לים הבאים ישתייך לזרם הדתי-לאומי אינה נראית לציבור הנשאלים כדבר סביר, ורק 35% טענו כי תיתכן אפשרות שכזו.

עוד בוואלה! NEWS
פיגוע הדמים בבירה: ראובן נרצח בדרך מהישיבה, עופר רץ לסייע
תיעוד: פעילי ימין חוגגים חתונה עם תמונת דוואבשה ובקבוקי תבערה
מחברת ספר האזרחות ששוכתב: "מרחמת על המורים והאזרחים בישראל"

יוסי כהן ראש המוסד הנכנס מחוץ לביתו, מודיעין. דצמבר 08 2015. ראובן קסטרו
בוגר ישיבת אור עציון. יוסי כהן, ראש המוסד/ראובן קסטרו

עם זאת, קרוב ל-90% סבורים שהסיכוי למינויים של דתיים-לאומיים לתפקידים במערכת הציבורית עלה בעשור האחרון, ורק 3% חושבים ההיפך. כמו כן, כמעט 75% מהנשאלים טוענים שבני המגזר הדתי-לאומי מקבלים לגיטימיות גדולה יותר מהציבור החילוני להיבחר לתפקידים במערכת הציבורית. בנוסף, 80% העידו כי בשנים האחרונות חלה התקרבות משמעותית בין הציבור הדתי-לאומי והחילוני.

מהסקר נראה כי הציבור הדתי-לאומי סבור שלברית הפוליטית של נפתלי בנט ויאיר לפיד בממשלה הקודמת יש השפעה על הקשר בין שתי האוכלוסיות. 65% מהמשיבים טוענים כי הברית הזו חיזקה את הקשר, ו-40% סבורים כי גם לאחר פירוק הברית המצב בין האוכלוסיות נשאר דומה.

עוד עולה מהסקר כי 62% מהדתיים-לאומיים מרגישים שההערכה של הציבור הכללי אליהם גדולה ונמצאת במגמת עלייה. לעומתם, 47% מרגישים שהם דווקא משמשים כ"שק חבטות" של הציבור הכללי בישראל. עוד עולה כי קרוב ל- 60% מהנשאלים חשים כי הציבור החרדי חש ניכור רב כלפיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully