וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר חדש חושף: הישראלים אוהבים את אובמה פחות מאשר את נשיא סין

סקר מקיף שבוצע ב-65 מדינות בחן את מידת האהדה של הציבור כלפי עשרת המנהיגים הגדולים ביותר בעולם והראה כי נשיא ארה"ב הוא אחד המנהיגים הפחות אהודים בארץ. ומי המנהיג הנערץ ביותר?

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל היא המנהיגה העולמית האהודה ביותר בישראל, בעוד שנשיא ארצות הברית ברק אובמה אהוד פחות מאשר נשיא סין שי ג'ינפינג – כך חושף סקר בינלאומי שבוצע ב-65 מדינות שונות על ידי ארגון WIN. הסקר בחן את עמדות הציבור כלפי ראשי המדינות החשובות ביותר וכלל 64 אלף איש. בישראל בוצע הסקר על ידי מכון "מאגר מוחות" בניהולו של פרופ' יצחק כ"ץ.

אחרי מרקל, שנחשבת ידידה גדולה של ישראל, הגיעו ראש ממשלת בריטניה דייוויד קמרון וראש ממשלת הודו נרנדרה מודי אל המקום השני והשלישי בהתאמה. את שני המקומות הבאים תפסו נשיא צרפת פרנסואה הולנד ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שדורגו לפניהם של ג'ינפינג ואובמה. סוגרים את הרשימה הם נשיאת ברזיל דילמה רוסף וסלמאן מלך ערב הסעודית ואת המקום האחרון תופס נשיא איראן חסן רוחאני.

נשיא ארה"ב ברק אובמה נואם בבית הלבן, דצמבר 06 2015. רויטרס
בקוסובו הוא דווקא אהוד. נשיא ארה"ב אובמה/רויטרס

עוד בחן הסקר את מידת האהדה כלפי אובמה ברחבי העולם ומצא שבישראל הוא מדורג במקום ה-61 מתוך 65 המדינות שבהן נערך הסקר. אחריה רק לארמניה, לפקיסטן, לרשות הפלסטינית ולרוסיה יש דעה שלילית יותר כלפי נשיא ארצות הברית. המדינה שבה הוא זכה לתמיכה הגדולה ביותר היא קוסובו – שלא מוכרת באופן רשמי כמדינה. לצורך השוואה, ארצות הברית דורגה רק במקום ה-47.

פוטין, מבחינתו, קיבל את התמיכה הגדולה ביותר בארמניה, שהייתה בעבר חלק בברית המועצות. אחריה היו וייטנאם, מונגוליה, סרביה ובנגלדש – ורק במקום השישי רוסיה ארצו. ישראל דורגה במקום ה-40 ביחס לאהדה כלפי נשיא רוסיה ושישה מקומות אחריה בארצות הברית. פוטין הוא השנוא ביותר בפינלנד, שחוששת מהשכנה במזרח.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במהלך מסיבת העיתונאים השנתית שלו, 17 בדצמבר 2015. רויטרס
בפינלנד חוששים ממנו. נשיא רוסיה פוטין/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully