וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השביתה נמנעה: הסכמה בין האוצר להסתדרות בתום דיון לילי

כחלון וניסנקורן סיכמו על העלאת שכר של 7.5% לעובדי המגזר הציבורי, שתיפרס על פני 3.5 שנים. ההסכם ייטיב יותר עם בעלי המשכורות הנמוכות, שגם יקבלו העלאה נוספת. כחלון: "זו בשורה של ממש. שינינו את כללי המשחק"

עריכה: ניר חן, צילום: דוד קורן

השביתה הכללית במשק שהייתה אמורה להתחיל היום (רביעי) ב-6:00 ולשבש את חייה של מדינה שלמה, לא תצא לפועל. זאת לאחר שהושגו הבנות בין יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ושר האוצר משה כחלון בנוגע לפרטי הסכם השכר במגזר הציבורי.

ההסכם קובע כי עובדי המגזר הציבורי יזכו לתוספות של כ-7.5% משכרם בפריסה על של שלוש שנים וחצי - עד 2017 שנים. חצי מתוספת השכר תינתן באופן שקלי וחציה השני באופן אחוזי. בהודעה משותפת של האוצר וההסתדרות נמסר כי באופן זה יצמצמו תוספות השכר את הפער בין מקבלי המשכורות הנמוכות לגבוהות במגזר הציבורי. בנוסף, עובדים המרוויחים שכר נמוך יקבלו העדפה בהסכם, בעזרת תשלום נוסף מעבר ל-7.5% שניתן לכלל העובדים.

העובדים במגזר הציבורי יזכו גם לתשלום מענק חד פעמי בגובה 2,000 שקלים שישולם בשתי פעימות - 1,000 שקלים בינואר 2016 ועוד 1,000 שקלים בינואר 2017. עוד סוכם בין הצדדים על הנהגת מכרז בין-משרדי לגיוס כוח אדם במקום המכרז הפנימי. "סיכום זה יתרום לצמצום תקופת גיוס עובד וצמצום הבירוקרטיה במטרה לשפר את התנהלות המגזר הציבורי", נמסר.

במסגרת ההסכם גם יינתן יום חופש נוסף באוגוסט, שניתן יהיה לנצלו גם לקיצור ימי עבודה בחודש זה. סעיף זה יש בו בכדי להקל בעיקר על הורים עובדים. עוד סוכם על פתרון סוגיית ההעסקה בחוזים האישיים בשלטון המקומי וקביעת מכסה של 5% מהעובדים שיועסקו בחוזים אישיים.

שר האוצר משה כחלון ויו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, משרד האוצר, 20 ביולי 2015. מור שאולי
שר האוצר, משה כחלון, ויו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן/מור שאולי

"ההסכם הזה משנה את כללי המשחק ואומר באופן ברור: מה שהיה הוא לא מה שיהיה. העובדים מקבלי השכר הגבוה הראו סולידריות חברתית ואמרו באופן מפורש שהם מוכנים לוותר עבור מקבלי השכר הנמוך", מסר כחלון בהודעה משותפת עם ניסנקורן. "ההסכם הזה הוא לא פחות מהיסטורי. לאחר שנים של הסכמים שהרחיבו את הפערים בין מקבלי השכר הגבוה למקבלי השכר הנמוך במגזר הציבורי, אנחנו מביאים היום בשורה של ממש".

"אני רוצה לברך היום את עובדי המגזר הציבורי ואת שר האוצר. עשינו היום יחד היסטוריה בעלת משמעות חברתית חסרת תקדים. הוכחנו שבהידברות אמיתית ניתן לבצע מהלכים שטרם נראו כאן בהיקפם ובמשמעותם", הוסיף ניסנקורן. "הסכם השכר החדש במגזר הציבורי מחולל מפנה. לראשונה הפכו הסכמי השכר לכלי אפקטיבי לצמצום פערים לבעלי שכר נמוך במגזר הציבורי. זו דרמה גדולה - אנו משנים מוסכמות יסוד. אני חושב שהתקדים הזה מקבע נורמות במשק בכללותו. אני מברך את שר האוצר ואת צוותו על האופן שבו נוהל המשא ומתן הזה. מדינת ישראל הרוויחה".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפגישה נערכה בבניין ההסתדרות בתל אביב כצעד נוסף במשא ומתן בין הצדדים, לאחר ההכרזה של ניסנקורן אתמול על השבתת המגזר הציבורי, שבה היו אמורים להשתתף גם הסתדרות המורים וארגון המורים.

בדיון שהחל בשעה 1:00 בבית הדין הארצי לעבודה בהשתתפות באי כוחם של הצדדים, והיה אמור לעסוק בעתירה נגד השביתה, הודיעו הנציגים של ההסתדרות והמדינה כי הגיעו להסכמות. "מצאנו מקום לברך את הצדדים שהשכילו להגיע להבנות שייתרו בשלב זה את המגה-שביתה שעמדה לפרוץ במשק", מסרו השופטים. "לאור עמדות באים כוחם של המבקשים אין מקום למתן צו נגד השביתה". בעוד עשרה ימים, ב-3 בינואר בשעה 12:00, יתקיים דיון נוסף שבו יעדכנו הצדדים את בית המשפט על ההתפתחויות במשא ומתן.

02:30: ההסתדרות והאוצר הגיעו להסכמות, השביתה שתוכננה בוטלה

שר האוצר משה כחלון ויו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן הגיעו בתום שעות של דיונים להסכמות במסגרת המשא ומתן. אי לכך, השביתה הכללית שתוכננה למחר בוטלה.

00:30: בית הדין לעבודה: דיון בנושא השביתה יתקיים בשעה 1:00

בית הדין לענייני עבודה הודיע כי הדיון בעתירה נגד השביתה במשק יתקיים בשעה 1:00, לאחר שהיה אמור להתחיל בחצות. נשיא בית הדין, השופט יגאל פליטמן, הוסיף כי לא תהיה דחייה נוספת בדיון.

23:00: הדיון לגבי השביתה בבית הדין לעבודה צפוי להתקיים בחצות

בית הדין לענייני עבודה הורה להסתדרות לעדכן אותו בדבר התפתחות במשא ומתן מול המדינה עד חצות, והאם ניתן לקיים דיון במעמד שני הצדדים. זאת, מאחר שלא ניתן לדחות את הדיון שוב ושוב, ועל כן בהיעדר מועד שייקבע על ידי הצדדים - הוא יתקיים בחצות.

21:30: כחלון וניסנקורן דנים בהמשך המשא ומתן

שר האוצר, משה כחלון, ויו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, דנים במשרד האוצר בירושלים בהמשך המשא ומתן למניעת השביתה. זאת לאחר שהמדינה וההסתדרות ביקשו לדחות לשעה 22:00 את הדיון שזימן בית הדין הארצי לעבודה.

21:03: מעונות היום והצהרונים של החברה למתנ"סים יפעלו מחר כסדרם

החברה הארצית למתנ"סים הודיעה כי רשת מעונות היום של החברה ורשת הצהרונים יפעלו כסדרם.

20:42: חדרי הלידה באסף הרופא יפעלו מחר כרגיל

מהמרכז הרפואי אסף הרופא נמסר כי במקרה של שביתה, חדרי הלידה וכן מחלקות מח פגים, מח יונקים, דיאליזה, אונקולוגיה ומכון השד יפעלו כסדרן. עוד נמסר כי במקרים חריגים תתכנס ועדה מיוחדת אשר תידון בכל מקרה לגופו.

אסף הרופא. אפריל 2014. מתוך עמוד הויקיפדיה של אסף הרופא, אתר רשמי
חלק מהמחלקות יפעלו כרגיל. אסף הרופא/אתר רשמי, מתוך עמוד הויקיפדיה של אסף הרופא

19:18: בית החולים שיבא: הטיפולים לחולי סרטן ולנשים הרות יתקיימו כרגיל

בית החולים שיבא שבתל השומר מסר כי גם אם השביתה תתקיים מחר, יתקיימו כרגיל כל הטיפולים לחולי סרטן ולנשים הרות. עוד נמסר כי מערך הרפואה הדחופה יפעל כרגיל, מרפאות החוץ יקבלו מקרים דחופים בלבד, המוזמנים לשירותי הדמיה יקבלו טיפול כרגיל ומערך האשפוז יפעל גם הוא כסדרו.

19:06: משרד החינוך הודיע כי מוסדות החינוך המיוחד יפעלו כרגיל

משרד החינוך הודיע כי גני הילדים ובתי הספר של החינוך המיוחד יפעלו כרגיל. עוד הוסיף המשרד כי הורים המעוניינים לקבל מידע על פעילות בתי הספר מתבקשים ליצור קשר עם המוקד עירוני בעיר מגוריהם, וכי המשרד יפעיל מוקד חירום טלפוני לרשות הציבור שמספרו 1-800-250025. המוקד יפעל מהשעה 07:00. ניתן יהיה להתעדכן במידע שוטף גם בעמוד הפייסבוק של משרד החינוך.

19:00: ישיבת בית הדין לעבודה עם ההסתדרות נדחתה ל-21:00

הישיבה שזימן בית הדין לעבודה במעמד ההסתדרות והמדינה נדחתה לשעה 21:00.

18:15: המרכז הרפואי זיו בצפת: אם תתקיים שביתה - נפעל במתכונת שבת

המרכז הרפואי זיו בצפת הודיע כי במידה שתתקיים מחר השביתה יפעל המרכז במתכונת שבת. מחלקות מיון, מיון ילדים ויולדות יפעלו כרגיל. כמו כן, יתקיימו ניתוחים דחופים. הנהלת המרכז הרפואי לגליל בנהריה הודיעה כי תעדכן מחר באתר האינטרנט ובדף הפייסבוק של המרכז בנוגע לפעילות מרפאות החוץ והשירותים הרפואיים הנוספים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יפעל במתכונת שבת. המרכז הרפואי זיו בצפת/מערכת וואלה!, צילום מסך

17:59: בית הדין לעבודה זימן את המדינה וההסתדרות לדון בשביתה

נשיא בית הדין הארצי לעבודה, השופט יגאל פליטמן, יקיים הערב ישיבת תזכורת במעמד המדינה וההסתדרות בשעה 19:00. מטרת הישיבה היא ניסיון להביא להסכמות בין הצדדים, ולאחריה יקבע דיון נוסף בנושא.

16:47: עקב השביתה: נתב"ג אישר הקדמת טיסות לפני השעה 06:00

הנהלת נמל התעופה בן גוריון אישרה לחברות תעופה שפנו אליה בבקשה להקדים את הטיסות מחר להמריא לפני השעה 06:00. בסך הכול, ימריאו 27 טיסות שעליהן 5,000 נוסעים לפני מועד תחילת השביתה.

15:31: אל על שינתה את לוח הטיסות בשל השביתה הצפויה מחר

חברת אל על הודיעה כי היא פועלת להקדמת טיסות, כדי למנוע פגיעה בלקוחותיה בגלל השביתה הכללית במשק שצפויה להתחיל מחר, ותכלול גם את עובדי נתב"ג. טיסות הבוקר של החברה הוקדמו כדי שימריאו עד 6:00, לפני תחילת השביתה.

שביתה בנתב"ג של עובדי משרד הפנים בביקורת הדרכונים, אוגוסט 2015. יותם רונן
הנהלת נתב"ג אישרה לחברות שפנו אליה להקדים את הטיסות בבוקר/יותם רונן

15:14: ארקיע ביטלה טיסות שתוכננו למחר בגלל השביתה במשק

חברת התעופה ארקיע הודיעה כי היא ביטלה טיסה שתוכננה לצאת מחר ב-9:30 מנמל התעופה בן גוריון לאילת, וכן טיסה שתוכננה לצאת מאילת לנמל התעופה בן גוריון שעה לאחר מכן. יתר הטיסות יתקיימו כסדרן. זאת, בשל השביתה הכללית במשק שתכלול גם את עובדי נתב"ג וצפויה להתחיל מחר בבוקר.

13:28: האוצר להסתדרות: "לא נעלה את שכר העובדים ביותר מ-7%"

שר האוצר, משה כחלון, אמר כי "ההסתדרות לא תקבל 11% תוספת לשכר העובדים במגזר הציבורי", זאת בתגובה לדרישתו של יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן. מנכ"ל משרד האוצר, שי באבד, הוסיף כי "אנחנו דנים כעת בתוספת של בין שלושה לשבעה אחוזים, בהתאם למרכיב הדיפרנציאלי, והיא תינתן בתוך חמש שנים". כחלון התנה את ההצעה בכך שחלוקת התוספת תהיה לטובת העובדים החלשים ששכרם נמוך יותר.

12:33: מד"א הודיע שיצטרף לשביתה הכללית במשק שתוכננה למחר

ארגון מגן דוד אדום הודיע היום כי יצטרף לשביתה הכללית במשק, ובשלב הראשון יעבוד במתכונת שבת. השביתה צפויה להתחיל מחר בהובלת ההסתדרות אם לא יושג הסכם מול משרד האוצר. זאת, במחאה על שכר העובדים במגזר הציבורי.

12:13: המדינה ביקשה צווי מניעה נגד השביתה במערכת החינוך

המדינה הגישה לבית הדין הארצי לעבודה בירושלים בקשה לצווי מניעה נגד השביתה המתוכננת מחר בארגון המורים. הנימוק למעשה הוא שארגון המורים התחייב במסגרת רפורמת "עוז לתמורה" לשמור על שקט תעשייתי עד סוף אוגוסט 2017, ולכן אינו יכול לפתוח בשביתה. בשעות הקרובות תוגש בקשה לצווי מניעה גם נגד הסתדרות המורים, שגם היא התחייבה לשקט תעשייתי. בעזרת הצווים מקווים למנוע את השביתה המתוכננת למחר במערכת החינוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully