וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עריקאת מזהיר: "הרשות תתפרק, גנרל מרדכי יחליף את אבו מאזן"

בכיר הרשות התריע כי אם ימשך המצב הקיים, הרשות תחדל לשלוט בגדה והמנהל האזרחי ישוב לשלוט באוכלוסייה הפלסטינית כפי שהיה טרם הסכמי אוסלו. "הישראלים ויתרו"

עריכה: טל רזניק

בכיר הרשות הפלסטינית סאיב עריקאת הזהיר כי במידה וימשך הקיפאון המדיני הרשות הפלסטינית תחדל מלהתקיים, וישראל תיאלץ לשוב ולשלוט בחיים האזרחיים בגדה המערבית - כפי שעשתה לפני הסכמי אוסלו. בראיון שהעניק אמש (ראשון) לערוץ הטלוויזיה של הרשות "פלסטין", אמר עריקאת כי מי שכבר "מונה" להחליף את יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הוא מתאם פעולות הממשל בשטחים, אלוף יואב מרדכי.

"הדבר המסוכן ביותר לשאיפות הלאומיות של הפלסטינים הוא להמשיך במצב הנוכחי כפי שהוא. זו האמת", אמר עריקאת, הנושא בתפקיד הממונה על המשא ומתן עם ישראל ברשות. "לכל מי שמחפש חיים פוליטיים לאחר היו"ר מחמוד עבאס (אבו מאזן), אלו החיים הפוליטיים – הגנרל פולי מרדכי. הוא כבר מונה רשמית", הכריז עריקאת.

עוד בנושא:
ספרייה עירונית בהתנחלות אפרת נבנתה על שטח פלסטיני
גופת המחבלת בת ה-16 מהפיגוע בשוק מחנה יהודה הועברה לפלסטינים
חוטובלי הציגה "בובות ההסתה" בפרלמנט הצרפתי: "תפקחו אחרי הכסף שלכם"

סאיב עריקאת: המחליף של אבו מאזן הוא אלוף יואב מרדכי, חזרנו לימי המשטר הצבאי. צילום מסך
"הכי מסוכן להמשיך במצב הנוכחי". עריקאת, אמש/צילום מסך

לדברי עריקאת, לאחר לכתו של אבו מאזן המנהל האזרחי הישראלי - ששלט בגדה בין השנים 1967-1995 ובוטל עם הקמת הרשות הפלסטינית - ייאלץ לשוב ולשלוט בחיי האוכלוסייה הפלסטינית. "ירכיבו מחדש את המנהל האזרחי, שבוטל בהסכם הביניים (הסכם אוסלו ב'), על כל תפקודיו - החקלאיים, התעשייתיים, הכלכליים, הביטחוניים והממשל המקומי", אמר. כאשר נשאל על ידי המראיינת אם ישראל ויתרה על שליטת הרשות הפלסטינית בגדה, השיב עריקאת: "הם ויתרו על זה לחלוטין. הם רוצים שהרשות תישאר, אבל ללא שלטון".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
יואב (פולי) מרדכי מתראיין לסקיי ניוז בערבית. דובר צה"ל
"מונה במקומו של אבו מאזן". אלוף מרדכי/דובר צה"ל

עריקאת התייחס גם לכוונתה של הרשות לבטל את ההסכמים בינה לבין ישראל שנחתמו במסגרת הסכמי אוסלו, בהם התיאום הביטחוני ושיתוף הפעולה הכלכלי, ואמר כי זהו כורח המציאות. "אם פלסטין, מדינת פלסטין הכבושה, לא תתקדם לעבר ביצוע המועצה המרכזית הפלסטינית לגבי הגדרת היחסים עם ישראל (ביטול ההסכמים) – פלסטין לא תהיה על המפה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully