וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיזבאללה: ישראל חיסלה את סמיר קונטאר בסוריה

אבי יששכרוף ואמיר בוחבוט

20.12.2015 / 7:20

לפי הדיווחים, חיל האוויר הפציץ בניין בן שש קומות בפרבר של דמשק, שבו התקיים מפגש של בכירי ארגוני טרור העוסקים בישראל. חיזבאללה אישר את מותו. אחיו צייץ: "גאים להשתייך למשפחות החללים"

עריכה: ניר חן, צילום: ערן גילווארג

בכיר חיזבאללה סמיר קונטאר חוסל הלילה (ראשון) בתקיפה ישראלית בסוריה - כך דווח בכלי תקשורת במדינה. הארגון השיעי אישר את הפרטים. לפי הפרסומים, חיל האוויר תקף בניין בן שש קומות שבו שהה קונטאר בפרבר של דמשק, ג'רמאנא, בעת שהתקיים בו מפגש בכירים של ארגוני טרור העוסקים בישראל.

לפי הדיווחים, פרחאן שעלאן, מפקד בארגון "ההתנגדות הסורי" - הפועל ברמת הגולן, נהרג אף הוא בתקיפה. עד כה אותרו יותר מעשר גופות, בין היתר של אנשי חיזבאללה ואזרחים איראנים, מתחת להריסות המבנה.

אחיו של סמיר קונטאר, בסאם, אישר כי סמיר אכן נהרג. "גאים להשתייף למשפחות החללים, אחרי שלושה עשורים שבהם השתייכנו למשפחות האסירים", צייץ בחשבון הטוויטר שלו.

לקריאה נוספת:
סמדר הרן על חיסול קונטאר: "נעשה צדק, המדינה פרעה את החוב שלה"

סמיר קונטאר בלבנון. רויטרס
סמיר קונטאר בלבנון, בשנת 2013/רויטרס

קונטאר הוא בין המחבלים שהובילו את הפיגוע נגד משפחת הרן ב-1979 שבו נרצחו ארבעה בני אדם ומי ששוחרר מהכלא תמורת גופותיהם של החיילים אהוד גולדווסר ואלדד רגב ב-2008. לפני כשלוש שנים הטיל עליו חיזבאללה את המשימה להקים חזית חדשה נגד ישראל ברמת הגולן הסורית. בארגון הלבנוני חשבו כי קשרי הדם שלו לבני המקום הדרוזים יסייעו לו בהשגת המטרה.

הוא קיבל מחיזבאללה משאבים לגייס ולהכשיר דרוזים מקומיים למלחמה בארגוני המורדים השונים בדרום סוריה, ובראשם ארגון ג'בהת א-נוסרה, אך גם כדי לבצע פעולות טרור נגד צה"ל על הגבול. קונטאר הצליח לגייס צעירים מקומיים במסגרת "ההתנגדות הסורי" ולאמן אותם למשימות מגוונות.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
חיזבאללה: ישראל חיסלה את סמיר קונטאר בסוריה. רויטרס
אזור התקיפה שבו חוסל קונטאר הלילה, דמשק/רויטרס
מקום התקיפה בו חוסל סמיר קונטאר, דמשק סוריה. 20 בדצמבר 2015. טוויטר, אתר רשמי
זירת החיסול של סמיר קונטאר בדמשק/אתר רשמי, טוויטר

עם זאת, קונטאר לא הצליח להתמודד עם המעקב הצמוד של המודיעין הישראלי ועם קו ההגנה החזק שהציב פיקוד הצפון ברמת הגולן. במקרה אחד בשנה שעברה הונחו מטעני חבלה שגרמו לפציעה קשה של קצין מחטיבת הצנחנים, אך שאר הניסיונות סוכלו.

פעולותיו של קונטאר לא הוגדרו ככישלון בפומבי, אך נראה כי כוכבו דעך. לאזור הכפר חאדר שבקוניטרה הגיע ג'יהאד מורנייה, בנו של ראש הזרוע הצבאית של חיזבאללה עימאד מורנייה, ככל הנראה כדי לקחת פיקוד. לפי פרסומים זרים הוא חוסל על ידי המוסד בשנת 2008.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

באפריל 1979 הוביל קונטאר, שהיה אז בן 16, קבוצה בת ארבעה מחבלים מדרום לבנון שהשתייכה לארגון פתח וביצעה פיגוע בנהריה. הארבעה חדרו לישראל בסירת גומי וניסו לפרוץ לבית בעיר, אך הוברחו בידי דייר הבית שקרא למשטרה. בחילופי אש עם השוטרים שהוזעקו נרצח שוטר אחד, והחולייה הצליחה לפרוץ לבית אחר בעיר - בית משפחת הרן.

אם המשפחה, סמדר, הצליחה להתחבא עם אחת מבנותיה ועם שכנתה בבוידעם, אך חנקה את בתה למוות כשניסתה להשתיק אותה כדי שבכייה לא יחשוף את מיקומן. אב המשפחה, דני, ובת נוספת, נלקחו בידי החולייה לחוף הים. שם, נורה האב לעיני בתו, והיא נרצחה במהלומות של קת הרובה של המחבלים.

(עדכון ראשון: 5:18)

סמיר קונטאר בכלא בישראל. ראובן קסטרו
קונטאר בכלא בישראל לפני שחרורו ב-2008/ראובן קסטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
סמיר קונטאר חוסל ליד דמשק, ככל הנראה בתקיפה של חיל האוויר הישראלי, 20 בדצמבר 2015. טוויטר, צילום מסך
מתו זירת החיסול של סמיר קונטאר/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully