וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר פלסטיני: חמאס מנסה להוציא לפועל פיגועי התאבדות בישראל

18.12.2015 / 7:30

בשיחה עם וואלה! NEWS הזהיר הגורם כי בכירים בארגון הורו לדרג הצבאי בגדה לעבור מטרור של סכינים לפיגועים קשים נגד מטרות ישראליות. ברשות ובישראל חוששים כי אם הדבר יתממש הוא עלול לשנות לחלוטין את גל הטרור הנוכחי

עריכה: ניר חן

(כיצד הפך יחיא סנוואר לאיש החזק ברצועה?)

גורם בכיר ברשות הפלסטינית אמר בשיחה לוואלה! NEWS כי חמאס החל לשנות את דפוס פעילותו בגדה המערבית, ומנסה להוציא לפועל פיגועים קשים נגד מטרות ישראליות, בהם פיגועי התאבדות נוסח אלה שאירעו במדינה במהלך האינתיפאדה השנייה. לטענת הגורם, מידע שעלה בחקירות פעילי חמאס שנעצרו לאחרונה בידי מנגנוני הביטחון הפלסטיניים, הוביל למסקנה כי בכירים בארגון היושבים ברצועת עזה ובחו"ל הורו לפעילי השטח של הדרג הצבאי להסלים את צעדיו ולא להסתפק בעידוד של הפגנות ובפיגועי דקירה.

הגורם הבכיר הדגיש כי אם חמאס יצליח במשימתו תהיה זו הסלמה חמורה שתביא להחרפת המצב, ואולי אף להחלשת הרשות – דבר שחמאס חפץ בו. גם בצד הישראלי מביעים חשש אמיתי מפני התחדשות פיגועי ההתאבדות, שישנו את צורת גל הטרור הנוכחי.

הגורם הבכיר ציין כי מאז תחילת ההסלמה הנוכחית עצרו מנגנוני הביטחון הפלסטיניים עשרות פעילי חמאס. במקביל, גם השב"כ וצה"ל עצר לאחרונה עשרות מפעילי הארגון בגדה המערבית.

עוד בוואלה! NEWS:
טפטוף הירי מעזה גובר: חמאס התחיל להעלים עין מהארגונים הסוררים?
ישראל וטורקיה הגיעו להבנות בדרך לחידוש היחסים הדיפלומטיי
סוף שבוע חורפי: הגשם ייפסק אחר הצהריים - וישוב בשבת

חמושים של חמאס במהלך הפגנה ברצועת עזה. רויטרס
מתכננים להוציא לפועל פיגועי התאבדות. פעילי חמאס/רויטרס

בתוך כך, אתמול הופר השקט ברצועת עזה לאחר שרקטה נורתה לעבר ישראל ונפלה בשטח פתוח ברצועה, בסמוך לגדר המערכת. הרקטה אמנם שוגרה ככל הנראה על ידי אחד הארגונים הסלפים, אך במערכת הביטחון מדגישים כי הם רואים בחמאס כאחראי לכל ירי מהרצועה.

למרות שהארגון פועל נגד הסלפים ועורך נגדם מעצרים נרחבים, גורמים בישראל מעריכים כי יחסו של חמאס לסלפים אינו אלא משחק כפול - מצד אחד הוא מעוניין בשקט על מנת לשקם את הרצועה ברמה האזרחית ולהתעצם במישור הצבאי, אך מצד שני – כדי להשיג את השקט הזה הוא צריך להעלים עין בקרב הפלגים הקיצוניים הקטנים ולאפשר להם לשחרר קיטור, בדומה להיתר שהוא מעניק לאזרחי הרצועה להפגין באלימות בסמוך לגדר.

בסך הכול מאז מבצע "צוק איתן" שוגרו 27 רקטות שנפלו בשטח ישראל. זאת, מבלי לספור את ניסיונות השיגור לעבר שטח המדינה שנכשלו והביאו לנפילת רקטות בשטח פלסטיני, ואת הניסויים שמבצעת הזרוע הצבאית של החמאס במסגרת פיתוח וייצור רקטות חדשות ושיגורן לעבר הים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully