וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו הדליקה נרות חנוכה עם ניצולי שואה: "נפעל למענכם"

רעיית ראש הממשלה הגיעה למרכז "עמך" בירושלים עם השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל, להדלקת נר שמיני של חנוכה. "חשוב לנו שתהיו מאושרים ושיהיה לכם טוב". גמליאל: "זו זכות גדולה עבורי"

צילום: רוני כנפו, עריכה: טל רזניק
שרה נתניהו והשרה גילה גמליאל מדליקות נר חנוכה עם ניצולי שואה בירושלים. לשכת העיתונות הממשלתית
גמליאל ונתניהו מדליקות נר חנוכה עם ניצולי שואה בירושלים, אמש/לשכת העיתונות הממשלתית

השרה לשוויון חברתי, ח"כ גילה גמליאל, רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו ובנה יאיר, הדליקו אמש (ראשון) נר שמיני של חנוכה יחד עם ניצולות וניצולי שואה במרכז "עמך" בירושלים, הפועל למען רווחת הניצולים ובני משפחותיהם ולמתן סיוע נפשי ופיזי לניצולים ולדור השני לשואה.

"אני מלווה את 'עמך' זה שנים רבות, מתוך הבנת החשיבות של סיוע פסיכולוגי ונפשי לדור הניצולים ולבני הדור השני לשואה", אמרה נתניהו. "ראש הממשלה מסייע זה שנים רבות לניצולי השואה, בתקציבים ובתוכניות לאומיות משמעותיות, ויש לכך משמעות עצומה עבורנו כעם וכבני אדם. אנו נמשיך לפעול למענכם, חשוב לנו מאוד שתהיו מאושרים ושיהיה לכם טוב", הוסיפה.

שרה נתניהו והשרה גילה גמליאל מדליקות נר חנוכה עם ניצולי שואה בירושלים. לשכת העיתונות הממשלתית
"נמשיך לפעול למענכם". נתניהו בהדלקת הנרות, אמש/לשכת העיתונות הממשלתית

"אבי היה ניצול יחיד מכל משפחתו הגדולה", סיפרה נתניהו, "אני חייתי את המציאות הזו מילדות, מפני שלא היו לי סבא וסבתא, דודים או דודות. כששאלתי את המשפחה מדוע לאחרים יש ולי אין, אמרו לי שהם נרצחו. אנחנו מצווים לא לשכוח, לא לתת לדבר כזה לקרות שוב, לא לאפשר לאף אחד שמדבר על הרצון לשמיד אותנו - להגיע לידי מעשה. דיבורים עלולים להביא לידי מעשים ולכן אסור לזלזל בהם. אנחנו מברכים הערב את ניצחון האור על החושך ומקווים שהחושך הזה לא יבוא יותר לעולם".

במהלך האירוע נשאלה רעיית ראש הממשלה לגבי מצבה של כלבת המשפחה קאיה בהסגר. "אנחנו מברכים הערב על ניצחון האור את החושך ומקווים שהחושך הזה לא יבוא יותר לעולם, ושגם הולכים על שתיים וגם הולכים על ארבע ידעו רק ימים של אור ולא של חושך", ענתה. "ואם כבר מדברים על ענייני נפש, אני יכולה לומר שקאיה נמצאת במצב חרדה מוגבר ובטראומה, כי עוד קודם לכן היא הייתה במצב קשה. היא כלבה מאוד מבוגרת, מחוסנת. כואב לה כי היא הייתה במצב פיזי קשה וכעת גם נמצאת במצב נפשי קשה".

שרה נתניהו והשרה גילה גמליאל מדליקות נר חנוכה עם ניצולי שואה בירושלים. לשכת העיתונות הממשלתית
גמליאל ונתניהו במרכז "עמך"/לשכת העיתונות הממשלתית

השרה לשוויון חברתי, ח"כ גילה גמליאל, סיפרה: "כבת לניצולי שואה מלוב, זו זכות גדולה בשבילי להגיע לכאן הערב ולהדליק איתכן ואיתכם נר שמיני של חנוכה בחג האורים. אני רוצה להודות לרעיית ראש הממשלה שמלווה את ניצולי השואה במשך שנים והיא בעצמה דור שני לניצולי שואה. המשרד לשוויון חברתי מקדם פרוייקטים רבים לרווחתם של ניצולי השואה ופועל למימוש זכויותיהם. החל מתחילת השנה הבאה יחגוג המשרד בכותל המערבי בר ובת מצווה ייחודיים ומרגשים לניצולים שלא הספיקו לציין את חגם בגלל נוראות השואה. הזכות לציין את אחד הימים המרגשים בחייו של אדם היא בסיסית וגם אם מתקיימת שנים רבות אחרי, זה מרגש לא פחות".

(עדכון ראשון: 19:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully