וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדואים רכשו קרקעות באופקים; התושבים זועמים: "לא רוצים אותם פה"

8.12.2015 / 6:30

יממה לאחר ההפגנה נגד בניית שכונה לערבים בעפולה, גם בעיר הדרומית זועמים על רכישת קרקעות בידי 14 משפחות בדואיות: "רוצים אזור יהודי, יש להם את האזור שלהם, שיגורו שם". העירייה: "אי אפשר למנוע רכישת קרקעות מאזרחים"

צילום: שי מכלוף, עריכה: שניר דבוש

לאחר שתושבי עפולה יצאו להפגין אתמול נגד קניה של 17 מגרשים בעיר בידי אזרחים ערבים, תושבי אופקים פתחו במחאה משלהם: חלק מהאזרחים שקנו מגרשים בשכונת נווה יעקב במכרזים של מנהל מקרקעי ישראל הקפיאו את הקנייה לאחר שגילו כי 14 משפחות בדואיות רכשו קרקעות במכרז בשנתיים וחצי האחרונות.

תושב העיר כבן 20, טען כי "80% מהעיר פה שומרים שבת. הם בטוח שבת לא ישמרו, הם לא יכבדו את האזור פה, הם יעשו דברים, הם יתחילו עם יהודיות - ואנחנו לא רוצים אף ערבי שילך עם יהודייה כמו שהם לא רוצים שאף יהודי ילך עם ערבי". הוא הוסיף: אני לא אקנה פה עכשיו בגללם. אנחנו רוצים אזור יהודי, אזור דתי. יש להם את האזור שלהם, שיגורו שם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השכונה הנבנית באופקים/מערכת וואלה!, צילום מסך

אלי שריקי, שהיה בעבר תושב אופקים ועמד לקנות מגרש בעיר על מנת לשוב לגור בה, העלה את הנושא בפוסט בפייסבוק ובו התריע בפני התושבים על קניית הקרקעות בידי המשפחות הבדואיות. "הקפאתי את קניית המגרש לאחר שבדואים קנו מגרשים במקום, זה לא מתאים לאופי של השכונה, שהוא דתי-חרדי", כתב, והבהיר כי לדעתו המחאה איננה גזענית. "לא מדובר בגזענות אלא בשוני תרבותי. הערבוב עם בדואים הוא לא טוב לשכונה. אנחנו רואים מה קורה היום בערים המעורבות, שמציקים לנערות ומתבטאים נגד המדינה. אני בטוח שבעקבות הקנייה שלהם ירד ערך הדירות בשכונה ולכן הקפאתי את הקנייה. אני לא גזען אבל כל אחד צריך לגור במקום שמתאים לו מבחינה מנטלית ותרבותית".

תושב העיר הסביר כי גם הוא מתנגד למעבר המשפחות לעיר, והזכיר כי לפני כמה ניסה אליעזר אביטן לקנות דירה ברהט וסורב. "משלא נתנו לו הוא פנה לבית המשפט העליון, וזה פסק כי המנהל החליט בצורה עניינית שלא לאפשר לו להשתתף במכרז", אמר. "כעת כשמספר משפחות מהעיר רהט מבקשות לקנות מגרשים ולבנות את ביתן באופקים, זה בסדר - לא עולה שום בעיה מצד המנהל, וזה מכעיס אותנו כתושבים. מצד אחד שומרים על הצדק והשוויון ומצד שני רומסים ברגל גסה את האופי והצביון של העיר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התכתבות בין תושבי העיר בפייסבוק/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

צעיר נוסף ששקל לקנות שטח, הסביר כי הוא חזר בו מהחלטתו. "למה הם רוצים לבוא לכאן? הם יהרסו את האופי של העיר, שהוא דתי. הם יציקו לבנות שלנו. אנחנו לא רוצים אותם פה. מה יש להם לחפש באופקים?", תהה בכעס. תושב אחר בעיר, שקנה מגרש בשכונה החדשה, סיפר: "אנחנו רוצים לשמור על אופי השכונה, שברובה מתגוררות משפחות דתיות והם לא מתאימים לאופי הזה. לא מדובר בגזענות אלא בשמירת הייחוד של השכונה".

מרשות מקרקעי ישראל נמסר: "אנחנו משווקים קרקעות בשוויוניות לכל אזרחי מדינת ישראל ללא הבדל גזע, דת או מין".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עיריית אופקים: "רשות מקרקעי ישראל הינה בעלת הקרקעות". השכונה הנבנית/מערכת וואלה!, צילום מסך

מעיריית אופקים נמסר: "בעת הזו, העיר אופקים חווה תנופת בנייה ופריחה חסרות תקדים, במסגרת תנופה זו, נבנות באופקים שכונות מגורים איכותיות ורחבות ידיים כאשר 'רמת שקד' הינה אחת מהן, שכונת מגורים בת 1,800 יחידות דיור מתוכן, 700 יחידות לבנייה פרטית. בימים אלו הסתיים הליך שיווק הקרקעות בשכונה עד רמת ביקוש גבוהה במיוחד הנושקת לכ- 400 אחוזי ביקוש. בכל הליך שכזה, המיועד בעיקרו למשפחות המבקשות לבנות את ביתן, מתרחשת תופעת ה'ספסרות' בקרקעות לשם מסחר ועשיית רווחים. על מנת למנוע תופעות מעין אלו ולחזק את ההתיישבות בעיר, קיבלה רשות מקרקעי ישראל את המלצת עיריית אופקים ותגביל את מכירת הקרקעות לבנייה מיד שנייה בהליכי השיווק הבאים בשכונת הפארק באופקים לחמש שנים מיום רכישת הקרקע מהרשות.

"הכתבה בנושא עוסקת במגוון אנשים המעוניינים ברכישת קרקע לבנייה, כאשר חלקם או רובם מבקשים לבצע סחר קרקעות לכל דבר ועניין אם זה באופקים או בכל עיר אחרת. כמו ברוב המכריע של ערי ישראל, רשות מקרקעי ישראל הינה בעלת הקרקעות והיא המוציאה אותן לשיווק. אין ביכולתה של עיריית אופקים או ביכולתה של רשות מקומית אחרת למנוע רכישת מקרקעין מאזרחי ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully