וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וינשטיין שוב נגד רגב: אינך מוסמכת לשלול תקציב מפסטיבל הנכבה

3.12.2015 / 19:00

אחרי ששרת התרבות הודיעה כי תבחן אם הסרטים בפסטיבל שייערך בסוף השבוע בסינמטק תל אביב מפרים את החוק, קבע היועץ המשפטי לממשלה כי השר היחיד שאחראי לתקצוב הפסטיבל הוא שר האוצר, ולפיכך רק בסמכותו לקצץ בתקציב

מירי רגב ויהודה ויינשטיין. ניב אהרונסון וטלי מאייר, עיבוד תמונה
וינשטיין מסכל את תכניות רגב/עיבוד תמונה, ניב אהרונסון וטלי מאייר

היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין קבע היום (חמישי) כי שרת התרבות והספורט מירי רגב אינה מוסמכת לבדוק את פסטיבל סרטי הנכבה שיתקיים בסוף השבוע הקרוב בסינמטק בתל אביב. וינשטיין טען כי שר האוצר הוא האחראי היחידי לתקצוב הפסטיבל ולכן רק הוא מוסמך לפגוע בו. קביעתו של היועץ המשפטי הובאה במכתב ששלחה המשנה ליועץ, עורכת הדין דינה זילבר, לאגודה לזכויות האזרח. בתחילת השבוע פורסם כי רגב תמנה צוות בדיקה שיבחן אם הפסטיבל מפר את החוק הקובע שלא תמומן יצירה המעודדת הסתה, גזענות או תמיכה במאבק מזוין נגד ישראל.

"מהוראות החוק עולה כי שר האוצר רשאי לקבל החלטה על הפחתת תמיכה לאחר קבלת חוות דעת משפטית ולאחר שהועברה אליו המלצת צוות מקצועי", כתבה זילבר במכתבה, המבוסס על דעתו של וינשטיין עצמו. "החוק קובע כי הצוות המקצועי יכלול נציגים של כמה משרדים ובהם גם ממשרד התרבות והספורט. זהו הצוות המקצועי היחיד המוסמך להמליץ לשר האוצר בנוגע להפחתת תמיכה", המשיכה זילבר.

לקריאה נוספת:
בגלל המוזיקה: מירי רגב חוגגת עם אייל גולן ודודו אהרון
מבקר המדינה: פרשת הג'ובים של השרה מירי רגב תיבדק

השקת אגף חדש בסינמטק תל אביב. שי אוקנין
סינמטק תל אביב/שי אוקנין

"לכן, ככל שיש כוונה לבחון את צמצום התמיכה, תוך הרמת הנטל הלא-פשוט של הערכת הביטוי עליו, הדבר אמור להיבחן על ידי המנגנון שנקבע בחוק". זילבר ציינה כי לאור הבהרת הסמכויות הנתונות בידי השרה, אין מניעה כי תקים צוות מטעמה שיסייע לה בגיבוש עמדה בעניין. אך ברור כי הצוות המוסמך היחיד לגבש המלצות בעניין לשר האוצר הוא הצוות שאותו ימנה שר האוצר עצמו.

בתחילת השבוע הנחתה רגב את מנהל התרבות במשרדה להקים צוות שיבדוק את הסרטים המוצגים בפסטיבל המכונה "48 מ"מ" ומתקיים ב-4-5 בדצמבר בסינמטק תל אביב. בדיקת היועץ המשפטי גילתה כי הצוות הוקם ואמור לצפות בכל הסרטים המופיעים בפסטיבל ולאחריהם להגיש את ממצאיו לשרה רגב.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

האגודה לזכויות האזרח: "רגב מנסה להלך אימים על היוצרים"

"המסקנה היחידה מהתנהלותה של השרה רגב היא שהיא שוב מנסה להלך אימים על ציבור היוצרים והאמנים בכלל, ועל פסטיבל הנכבה בפרט, אף שאין לה שום סמכות בנושא", הסביר היועץ המשפטי של האגודה לזכויות האזרח, עו"ד דן יקיר, שפנה לעו"ד זילבר. "אף שברור שאין שום עילה לערוך בדיקה כלשהי לגבי הסרטים בפסטיבל הנכבה, שרת התרבות משיגה את מטרתה לחנוק את חופש היצירה ולהפחיד יוצרים מלעסוק בסוגיות הרגישות והשנויות במחלוקת בחברה הישראלית".

ממשרד התרבות והספורט נמסר בתגובה כי "כפי שקבע היועץ המשפטי לממשלה במכתבו מהיום, בסמכותה ובאחריותה של שרת התרבות למנות צוות בדיקה מקצועי שיצפה בסרטים ויגיש ממצאים והמלצות לעיונה - וכך ייעשה. בהמשך להמלצות הצוות והגורמים המשפטיים במשרד התרבות, השרה רגב תחליט אם נדרש לפנות למשרד האוצר ולהציג בפניו את הממצאים".

אין זו הפעם הראשונה שהיועץ המשפטי מסכל את תכניותיה של השרה רגב. באוגוסט האחרון הודיע וינשטיין לרגב שהוא מתנגד באופן נחרץ לכוונתה לעגן בחקיקה את ההחלטה להפסיק את התמיכה בתיאטרון החיפאי "אל-מידאן".

לפני כחודש פורסמה בערוץ 10 הקלטה של רגב, שבה היא תוקפת את וינשטיין על רקע החלטתו למנוע ממנה את שלילת התקציב לתיאטרון החיפאי. "חבל שהיועץ המשפטי לממשלה נזכר שבועיים אחרי להוציא דיון שהיה אצלו לפני שבועיים. עשו פה סיבוב עלינו, אה, החארות שמה. 'וינשטיין עוצר התערבות רגב בתרבות'. הוא לא עוצר שום דבר. איזה זבל", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully