וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "ישראל פועלת לפעמים בסוריה כדי למנוע העברות נשק"

1.12.2015 / 15:13

ראש הממשלה אמר בוועידת הגליל בעכו כי ישראל פועלת "מפעם לפעם" מעבר לגבול. זאת, כדי "למנוע חזית נגדנו וגם כדי למנוע העברת נשק קטלני מסוריה ללבנון". בחודש האחרון אירעו שתי תקיפות בסוריה שיוחסו לישראל

צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכה: טל רזניק

(יעלון בחודש שעבר: "מי שחוצה את הקווים האדומים שלנו בסוריה - חוטף")

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (שלישי) כי ישראל "פועלת מעת לעת בסוריה". לדבריו, ישראל עושה זאת כדי "למנוע חזית נגדנו וגם כדי למנוע העברת נשק קטלני מסוריה ללבנון". זו התבטאות נדירה של ראש הממשלה בנוגע למעורבות של ישראל במלחמת האזרחים בסוריה.

רק בחודש האחרון יוחסו לישראל שתי תקיפות בסוריה. אחת מהן התרחשה לכאורה בשבוע שעבר כאשר אתר האופוזיציה "סוריה מובשיר" דיווח שמטוסי חיל האוויר תקפו מטרות חיזבאללה ברכס הרי קלמון, סמוך לגבול הלבנוני. על פי דיווחים אחרים ולא מאומתים, בתקיפה נהרגו יותר מעשרה בני אדם, רובם אנשי חיזבאללה. יעד ההפצצה – ככל הנראה בסיס העברת ציוד לוגיסטי בין הכוחות בלבנון ובסוריה.

שבועיים קודם לכן דווח בתקשורת הערבית על פיצוצים עזים באזור שדה התעופה הבינלאומי של דמשק, שנגרם "ככל הנראה מתקיפה אווירית ישראלית". זה היה הדיווח הראשון על תקיפה ישראלית בסוריה מאז החל המבצע הרוסי במדינה. על פי חלק מהדיווחים, שלא קיבלו כל אישור רשמי, מטרת התקיפה הייתה משלוח נשק איראני שיועד לחיזבאללה.

נתניהו סיפק את ההצהרה הבלתי-שגרתית במהלך ועידת הגליל השמינית, שנערכה היום בעכו. במסגרת האירוע נדונו האתגרים ודרכי הפיתוח של האזור. בוועידה השתתפו נציגים מהקואליציה ומהאופוזיציה, בהם השר לפיתוח הנגב והגליל אריה דרעי, שר החקלאות אורי אריאל, יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג ועוד.

לקריאה נוספת:
בצה"ל נמנעים מחיכוך: "המדיניות היא לא להפיל שום מטוס רוסי"
אחרי הצבת ה-S-400 בסוריה: ישראל ורוסיה ידונו בהרחבת התיאום
דיווח: תקיפה אווירית ישראלית באזור שדה התעופה של דמשק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הריסות בשדה התעופה הבינלאומי בדמשק בחודש שעבר. התקיפה יוחסה לישראל בכלי התקשורת המקומיים/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתמול התייחס נתניהו למלחמת המתמשכת בסוריה ולהגברת שיתוף הפעולה עם רוסיה בנושא זה. בתום פגישה עם הנשיא ולדימיר פוטין אמר: "המאמצים שלנו לשתף פעולה אחד עם השני כדי למנוע תאונות מיותרות וטרגיות, היו חשובים והצלחנו בהם".

הוא הוסיף כי לישראל ולרוסיה יש השקפות רבות משותפות, ואמר: "אני חושב שאנחנו הולכים בדרך ארוכה נגד האיסלאם הקיצוני. אני מקווה שישראל ורוסיה יראו עין בעין בנושאים האסטרטגיים ואני רוצה להבטיח לך שביכולתנו להגיע לתיאום פעולה מאוד טוב ביבשה ובאוויר. אני מאוד מרוצה מהעובדה שהצבאות שלנו היו מאוד זהירים, ונמשיך לעשות כך. אני חשוב שזו אינדיקציה לפתיחות ולהצלחת היחסים בין ישראל ורוסיה".

שלשום התייחס שר הביטחון משה יעלון לתיאום הביטחוני של ישראל עם רוסיה, על רקע דריסת רגלה של מוסקבה באזור.

"למנוע אי-הבנות"

"כאשר הבנו שהרוסים מתכוונים לפעול בתוך סוריה, מיד נפגשנו, גם ראש הממשלה, עם הנשיא פוטין. גם הרמטכ"ל וסגן הרמטכ"ל", אמר לרשת ב'. "יצרנו ערוץ פתוח לתיאום כדי למנוע אי-הבנות, משום שמטוסים רוסיים לא מתכוונים לתקוף אותנו ולכן לא צריך להפיל אותם באופן אוטומטי, גם אם יש טעות. עד היום הייתה חריגה קטנה אחת. היא מיד תוקנה בערוץ התקשורת".

יעלון פירט כי מדובר היה בחריגה מועטה וכי הוא מאמין שהיא לא הייתה עוינת. "זו הייתה חריגה של מטוס שנכנס כמייל לשטחנו. מיד עלינו בקשר והוא מיד חזר חזרה לשטח הסורי", אמר. לגבי הערכות הנוגעות לריגול, אמר: "אני חושב שמי שרוצה לצלם היום לא צריך מטוס. יש לוויין, זה לא הסיפור. הייתה פה טעות כנראה. הוא טס קרוב לרמת הגולן. מלכתחילה, כמובן, הם מודיעים כשהם מתקרבים לשטחנו. זה חלק מערוץ התיאום, וכשם שאנחנו לא מפריעים להם לפעול ואנחנו לא מתערבים כמדיניות - זה מה שקורה בתוך סוריה וטוב שכך - גם הם לא מפריעים לנו לטוס ולפעול בהתאם לאינטרסים שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully