וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לפוטין: "שיתוף הפעולה בסוריה חשוב למניעת תאונות מיותרות"

30.11.2015 / 18:55

בצל המשבר סביב הפלת המטוס הרוסי על ידי טורקיה, נועד ראש הממשלה עם נשיא רוסיה ושיבח את מנגנון שיתוף הפעולה בין המדינות בסוריה. פוטין: "מרוצים מהתפתחות היחסים". יעלון, אתמול: "מטוס רוסי חדר לישראל בחודש שעבר ושב לסוריה לאחר שיצרנו עמו קשר"

צילום: רועי אברהם, לע"מ; עריכה: טל רזניק

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (שני) עם הנשיא הרוסי ולדימיר פוטין בשולי ועידת האקלים בפריז. במהלך הפגישה, נתניהו הביע את חשיבות שיתוף הפעולה הצבאי בין ישראל ורוסיה בסוריה, על מנת למנוע "תאונות בלתי-הכרחיות". כמו כן, השניים סיכמו על העמקת התיאום הצבאי בסוריה.

"אנחנו מרוצים מהתפתחות היחסים ההדדיים בינינו. אציין שהמנגנון שקידמת ושיזמת למניעת היתקלויות, היה יעיל", אמר פוטין בהתייחס לתיאום האווירי בין ישראל לרוסיה בעקבות המעורבות של האחרונה בלחימה בסוריה.

"אני חושב שכמו שאמרת, אירועי הימים האחרונים מוכיחים את חשיבות התיאום בינינו, המנגנון למניעת היתקלויות", הסכים נתניהו. "המאמצים שלנו לשתף פעולה אחד עם השני כדי למנוע תאונות בלתי-הכרחיות וטרגדיות, היו חשובים והצלחנו בהם".

הוא הוסיף כי לישראל ולרוסיה יש השקפות רבות משותפות, ואמר: "אני חושב שאנחנו הולכים בדרך ארוכה נגד האיסלאם הקיצוני. אני מקווה שישראל ורוסיה יראו עין בעין בנושאים האסטרטגיים ואני רוצה להבטיח לך שביכולתנו להגיע לתיאום פעולה מאוד טוב ביבשה ובאוויר. אני מאוד מרוצה מהעובדה שהצבאות שלנו היו מאוד זהירים, ונמשיך לעשות כך. אני חשוב שזו אינדיקציה לפתיחות ולהצלחת היחסים בין ישראל ורוסיה".

עוד בנושא ועידת האקלים:
אובמה נפגש עם פוטין בפריז והביע צער על הפלת המטוס הרוסי
לראשונה מאז 2010: נתניהו ואבו מאזן לחצו ידיים בפריז
ועידת האקלים נפתחה: "לשכנע את העולם להתקדם בכיוון הנכון"

פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בפריז. נובמבר 2015. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו פוטין בפריז, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

הפגישה עם פוטין נקבעה לפני כעשרה ימים, כאשר נתניהו שוחח עמו בטלפון, שם דנו בעיקר בהתפתחויות האחרונות בסוריה. הפלת המטוס הרוסי בגבול טורקיה-סוריה רק מגדילה את החשיבות של תיאום ישראלי-רוסי בזירה הסורית, שבה פועל חיל האוויר הרוסי.

נתניהו ופוטין נפגשו לפני יום כיפור האחרון במוסקבה כדי לדון בדרכים למנוע התנגשויות בין חילות האוויר של המדינות בזירה הסורית. בפגישה הוחלט להטיל את התיאום השוטף בנושא על הדרג הצבאי בשתי המדינות, אבל לשמור במקביל על קו פתוח בין לשכות המנהיגים.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
ראש הממשלה ורעייתו בביקור בבית ספר יהודי בפריז, נובמבר 2015. לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו ורעייתו בעת המראתם לפריז/לשכת העיתונות הממשלתית

שר הביטחון משה יעלון התייחס אתמול לחדירה של מטוס קרב רוסי לתוך השטח הישראלי שאירעה במהלך החודשיים האחרונים, ואישר כי המדיניות הישראלית היא הימנעות מחיכוך. יעלון הבהיר כי מיד עם החריגה נוצרה תקשורת עם רוסיה והמטוס שב לשטח הפעילות שלו. "כאשר הבנו שהרוסים מתכוונים לפעול בתוך סוריה, מיד נפגשנו, גם ראש הממשלה, עם הנשיא פוטין. גם הרמטכ"ל וסגן הרמטכ"ל", אמר יעלון בריאיון. "יצרנו ערוץ פתוח לתיאום כדי למנוע אי הבנות, משום שמטוסים רוסיים לא מתכוונים לתקוף אותנו ולכן לא צריך להפיל אותם באופן אוטומטי, גם אם יש טעות".
.
מוקדם יותר נפגש פוטין עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה במשך חצי שעה. לפי הודעת הבית הלבן, אובמה קרא לפוטין לפעול להורדת המתח עם טורקיה, לאחר שהיחסים בין שתי המדינות הסלימו בעקבות הפלת מטוס הקרב. כמו כן, על פי הודעת הקרמלין בנושא, אובמה הביע צער על הפלת המטוס ועל מות הטייס הרוסי באירוע.

ראש הממשלה המריא הבוקר לפריז כדי להשתתף בוועידת האקלים הבינלאומית הנערכת בעיר. הוא צפוי לנאום בוועידה, שבה יהיו נציגים בכירים מ-147 מדינות, אולם המטרה העיקרית של ביקורו אינה הנאום, אלא הפגישות שהוא מתכוון לערוך בשולי הוועידה עם שורה של מנהיגים בינלאומיים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם נשיא צרפת, הולנד, בארמון האליזה בפריז. לשכת העיתונות הממשלתית
ייפגשו במהלך הוועידה. נתניהו והולנד בפגישתם ב-2012/לשכת העיתונות הממשלתית

בהמשך ייפגש נתניהו עם נשיא צרפת, פרנסואה הולנד. בשנה האחרונה הפכו היחסים בין ישראל וצרפת למתוחים, בעיקר על רקע יוזמות של צרפת בנושא הפלסטיני, כמו ניסיון לקדם החלטה של מועצת הביטחון של האו"ם בנושא ההתנחלויות. צרפת הייתה גם אחת המדינות המערב-אירופאיות שתמכו בצורה הברורה ביותר במהלך של האיחוד האירופי לסימון מוצרי ההתנחלויות.

עם זאת, מתקפת הטרור שהתרחשה בפריז בתחילת החודש וצפויה לגרום לצרפת להרחיב את מעורבותה בזירה הסורית גרמה להולנד להבין כי חשוב לתאם מהלכים מול ישראל, כמו גם ליהנות ממנה משיתוף פעולה מודיעיני.

בהודעה שהפיצה לשכתו של נתניהו נכתב גם כי הוא מתוכנן להיפגש במהלך שהותו בפריז עם ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי. זו תהיה פגישתם השנייה של שני המנהיגים, שנפגשו לפני כשנה וחודשיים, באוקטובר 2014, בשולי עצרת האו"ם.

עוד בשרשרת הפגישות הצפויה של נתניהו, גם שני מנהיגי מדינות חדשים יחסית, שעלו לשלטון בחודשים האחרונים. הראשון הוא ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו, שניצח בבחירות שנערכו במדינה בחודש שעבר, והמנהיג החדש הנוסף הוא ראש ממשלת אוסטרליה, מלקולם טרנבול, שעלה לשלטון בחודש ספטמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully