וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דעה: "שוברים שתיקה" הוא ארגון סתימת פיות

30.11.2015 / 13:00

מאוד משונה שדווקא שארגון שמתהדר כולו בסתימת פיות בוכה על סתימת פיותיו. האם "שוברים שתיקה" נותנים למתנחלים להשתתף בסיורים שלהם ולהראות את הצד שלהם? האם הארגון מדבר עם צה"ל בדומה לארגוני זכויות אדם אחרים? שי גליק עונה לאחיה שץ

פעילות "שוברים שתיקה". שוברים שתיקה,
פעילות של רגון שוברים שתיקה/שוברים שתיקה

בתקופה האחרונה ארגון "שוברים שתיקה" תוקף בכל במה את נסיונות סתימת הפיות שנעשים לו, מספר סיורים ואירועים שלו בוטלו על ידי הצבא והמשטרה, הבולט שבהם הוא האירוע בפאב "עשן הזמן" בבאר שבע שבוטל בהוראת בית משפט בטענת ליקויי בטיחות. כל זה לא מונע מארגון "שוברים שתיקה" להמשיך לטעון על סתימת פיות שנעשית בכוונה כנגדם. נורא מצחיק שארגון שמתהדר כולו בסתימת פיות בוכה על סתימת פיותיו.

לדוגמא, גולת הכותרת של "שוברים שתיקה" הינם הסיורים המודרכים לחברון ולהתנחלויות נוספות. על מנת להיות מדריך בסיור זה עליך לעבור קורס מקיף ברמה אקדמית עם סיורים והרצאות הכרת השטח גיאוגרפית, פגישות עם נציגים שונים וכו'.

אולם במהלך הקורס הארוך "שוברים שתיקה" מסרבים לאפשר ולו למתנחל אחד להרצות בפני חניכי הקורס. למרות שחלק הארי מן הסיורים מוקדש לאלימות המתנחלים, התנחלויות וכל השיח הזה.

נעבור הלאה, כל ארגוני זכויות האדם בישראל משתפים פעולה עם צה"ל, "בצלם", "יש דין" ו"אמנסטי" עובדים בשת"פ עם הפצ"ר. אבל היחידים שמסרבים לעבוד עם הצבא ולהעביר אליו נתונים לפני פרסומם בתקשורת הינם "שוברים שתיקה". אם תיקון האמת חשוב להם כל כך, מדוע אינם פונים לצה"ל כמו מרבית חבריהם? מדוע אינם מזמינים חקירה הוגנת בעניין?

"שוברים שתיקה" טוענים שמטרתם, וכך גם מופיע באתר רשם העמותות, הינה – "העלאת המודעות בישראל למצב בשטחים", אולם מבדיקה שערכה עמותת "ngo monitor", עולה ש-90% מפעילותם הינה בחו"ל וכלל לא בארץ. שוב, להבדיל מכל ארגוני זכויות האדם שרוב מוחץ, אם לא 100% של פעילותם הינה בארץ.

"שוברים שתיקה" מתעקש לקיים את סיוריו בחברון גם בימי הפיגועים הקשים. כשצה"ל מבטל אירוע אחרי אירוע ולא מצליח להתמודד עם הנטל המבצעי, "שוברים שתיקה" מתעקשים לקיים את סיוריהם בחברון דווקא בימים טרופים כאלה ללא הבנת המתרחש, והצורך בהרגעת השטח בימים כאלה ובקושי באבטחת קבוצה גדולה.

וכל זה ללא שהזכרתי את השאלה - האם העדויות שלהם נכונות? על הסרטונים האחרונים שמופצים ברשת בה הם נראים מעלילים ומשמיצים את צה"ל בטענות שהחיילים יורים כמו משחקי וידאו ועוד.

פעילות "שוברים שתיקה". שוברים שתיקה,
90% מפעילותם הינה בחו"ל וכלל לא בארץ. פעילות של שוברים שתיקה/שוברים שתיקה

חובה לבדל את פעילות "שוברים שתיקה" משאר ארגוני זכויות האדם. אין בינם לבין זכויות האדם ולא כלום. אין בינם לבין חופש הביטוי ולא כלום. אקווה שהם יתעוררו ויחליטו לשנות דרכם ובהחלט למנוע עוולות מוסריות בצה"ל שקורות לעיתים בצורה הנכונה ולא בדרכם המעוותת עד כה.

seperator

לפרסום מאמרים בוואלה דעות לחצו כאן

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully