וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בסוריה: חיל האוויר הישראלי תקף מטרות של חיזבאללה

על פי הדיווח, התקיפה אירעה בבסיס ראס אל-מערה שברכס הרי קלמון, סמוך לגבול הלבנוני. לא נמסר מידע נוסף על מטרת התקיפה או על תוצאותיה. לפני כשבועיים דווח על תקיפה דומה

צילום: באדיבות כנס ההנהגות של התנועה הקיבוצית; עריכה: שניר דבוש

(יעלון על סוריה: "מי שחוצה את הקווים האדומים שלנו - חוטף")

מטוסי קרב ישראליים תקפו מטרות של חיזבאללה ברכס הרי קלמון, סמוך לגבול הלבנוני, באזור הבירה דמשק – כך דווח היום (שלישי) באתר האופוזיציה "סוריה מובשיר". לא נמסרו פרטים נוספים בנוגע למטרת התקיפה, ולא נמסרה כל התייחסות רשמית מישראל או מסוריה.

על פי דיווחים אחרים ולא מאומתים, התקיפה ככל הנראה בראס אל-מערה הביאה למותם של יותר מעשרה בני אדם, מרביתם לוחמי חיזבאללה. מיקומו של הבסיס שהופצץ על פי הדיווחים, בסמוך לגבול הלבנוני, מרמז על התפקיד שמילא – ככל הנראה בסיס העברת ציוד לוגיסטי בין הכוחות בלבנון ובסוריה, בדומה לכמה בסיסים נוספים באזור. עוד דווח כי התקיפה אירעה בשעת הלילה, וכמה מטוסים חגו באזור לפני שיגור הטילים. לא ברור אם יעדים המזוהים עם צבא סוריה הותקפו גם כן.

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח: תקיפה אווירית ישראלית באזור שדה התעופה של דמשק
תקיפה בדמשק: הלגיטימציה הישראלית לפעול בסוריה ברורה מתמיד
דיווח בסוריה: ישראל תקפה בסיסים של צבא אסד וחיזבאללה

מטוס F-16 של חיל האוויר בבסיס בדרום הארץ – דצמבר 2014. GettyImages
מטוס F-16 של חיל האוויר/GettyImages

לפני כשבועיים, דווח על פיצוצים עזים באזור שדה התעופה הבינלאומי של דמשק, שנגרם "ככל הנראה מתקיפה אווירית ישראלית". זה היה הדיווח הראשון על תקיפה ישראלית בסוריה מאז החל המבצע הרוסי במדינה. על פי חלק מהדיווחים, שלא קיבלו כל אישור רשמי, מטרת התקיפה הייתה משלוח נשק איראני שיועד לחיזבאללה.

כשבועיים לפני כן, דיווחו כלי תקשורת בסוריה כי מטוסי חיל האוויר הישראלי ערכו שתי תקיפות על בסיסים של צבא אסד ושל חיזבאללה באזור הרי קלמון. גורמים מהאזור ציינו כי יעד התקיפות היה יחידה צבאית המוצבת באזור הכפר ראס אל-עין, ובסיס הנמצא בפאתי הכפר אל-קטייפה. על פי המקורות, המטוסים הגיעו דרך לבנון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully