וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשור אחרי ההתנתקות: אדמות גוש קטיף יחולקו לאנשי חמאס ברצועה

22.11.2015 / 15:00

בצעד חסר תקדים, יחולקו קרקעות לפקידי הארגון, כפיצוי על כך שקרוב לשנתיים לא קיבלו משכורות מלאות. המהלך התקבל בתדהמה בקרב תושבי הרצועה, שטוענים שמדובר בשחיתות. תנועת פתח היריבה תקפה: "חמאס עושה ככל העולה על רוחו"

לוחמי חמאס בסרטון מ-2015: מדמים השתלטות על זיקים, יישוב ישראלי בעוטף עזה/תיעוד מרשתות חברתיות

(לוחמי חמאס בסרטון חדש: מדמים השתלטות על זיקים שבעוטף עזה)

שר האוצר של ממשלת חמאס, זיאד א-זאזא, הודיע היום (ראשון) כי תחלק לפקידיה קרקעות ברצועת עזה, כפיצוי על כך שזה כמעט שנתיים הם מקבלים משכורת חלקית בלבד. רוב האדמות שיחולקו נמצאות בשטחי ההתנחלויות לשעבר בגוש קטיף, שפונה במסגרת תכנית ההתנתקות ב-2005 על ידי ממשלת הליכוד שבראשות אריאל שרון.

ההודעה של חמאס התקבלה בתדהמה בקרב תושבי רצועת עזה. רבים מהם טוענים כי מדובר בשחיתות ובאפליה על רקע פוליטי, תוך תעדוף מקורבים של בכירי הארגון.

עוד בוואלה! NEWS:
"ידענו שנחזור לכאן ביום שבו גורשנו": יום עם המתבצרים בשא-נור
מאות ליטרים של חומר כימי לייצור רקטות נתפסו בדרך לעזה
סרטון חדש של חמאס: כך נחדור ונשתלט על יישובים ישראלים

הריסות שירת הימין, דרום רצועת עזה, יוני 2005. AP
הריסת מבנים בגוש קטיף, במסגרת תכנית ההתנתקות/AP

ארגונים פלסטינים פרסמו הודעות גינוי למהלך. תנועת פתח היריבה אמרה כי ההחלטה מסוכנת ונטולת כל קריטריונים לאומיים או פוליטיים הוגנים, וכי מדובר בצעד לא חוקי. על פי דובר התנועה, ההחלטה מדגישה כי חמאס "אינו מכיר בממשלת האחדות הפלסטינית ועושה ככל העולה על רוחו".

תכנית ההתנתקות. GettyImages
פינוי תושבים במסגרת תכנית ההתנתקות/GettyImages

מדובר בהחלטה חסרת תקדים. מעולם לא חולקו אדמות בגדה או ברצועת עזה כתחליף למשכורת, בוודאי שלא על רקע שיוך מפלגתי. מצוקת תשלום משכורות הפקידים הייתה אחד הגורמים המרכזיים לפרוץ מבצע "צוק איתן". מאחר שרוב האדמות ברצועת עזה רשומות כאדמות פרטיות, השטחים שפונו באזורי ההתנחלויות לשעבר הם שיחולקו בין פקידי חמאס.

עד כה לא נבנו כלל בנייני מגורים על חורבות ההתנחלויות שפונו, ועל שטחיהן היו בעיקר מחנות אימונים של הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם.

אימון של לוחמי הזרוע הצבאית של חמאס ברצועת עזה. טוויטר, צילום מסך
עד כה שימש השטח בעיקר למחנות אימונים של חמאס. לוחמי הזרוע הצבאית של הארגון באימון ברצועה, החודש/צילום מסך, טוויטר

בתחילת 2013 החלה ממשלת חמאס להיערך לראשונה לבניית בנייני מגורים ברצועה. במערכת הביטחון הופתעו לראות כלים הנדסיים פועלים להקמת משטח שקלט 2.5 מיליון טונות של חומרי בנייה, עקב התחייבות של אמיר קטאר להעביר סכום של 400 מיליון דולרים לפרויקטים ברחבי רצועת עזה. במערכת הביטחון הפנו בזמנו אצבע מאשימה לעבר מצרים, שנשיאה אז היה מוחמד מורסי, שבמהלך חד-צדדי אישרה את הבנייה ללא הסכמה ישראלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully