וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריסל משותקת, יום שני ברציפות: "לא מעדכנים והאווירה מפחידה"

דב גיל-הר וסוכנויות הידיעות

22.11.2015 / 12:53

רמת הכוננות בבירה הבלגית, העומדת על הדרגה הגבוהה ביותר, נותרה על כנה והתושבים מודאגים. "הממשלה הבלגית לא משתפת במידע, ומכניסה לבהלה", סיפר שליח קק"ל בבלגיה בריאיון לאולפן וואלה! NEWS. אחר הצהריים צפויות הרשויות להחליט אם מצב החירום יימשך

עריכה: ניר חן

תושבי בריסל התעוררו הבוקר (ראשון) ליום נוסף של רחובות ריקים מאדם ומלאים בכוחות הביטחון. זאת לאחר שהרשויות הבלגיות, המחפשות אחר חשוד שנעדר מאז ליל הטרור בפריז, הותירו היום את רמת הכוננות הגבוהה בעיר על כנה. והתושבים מעידים כי לא מעדכנים אותם על ההתרחשויות. "הממשלה הבלגית לא משתפת במידע שיש בידיה, ומצד שני מכניסה לבהלה", שיתף דניאל בנלולו, שליח קק"ל בבלגיה בריאיון לאולפן וואלה! NEWS.

אתמול העלה המרכז הבלגי למשברים לאומיים את רמת הכוננות באזור בריסל לדרגה ארבע, שמשמעותה "איום רציני ומיידי". בשאר המדינה רמת הכוננות עומדת על שלוש. "הכוננות עלתה משתיים לארבע, זה משהו שלא קרה בתולדות המדינה. החשש הוא מפיגוע בכל רגע", סיפר בנלולו.

רכבות המטרו והטראם נותרו סגורות היום וגורמים רשמיים במדינה המליצו לבטל תחרויות ספורט ופעילויות ציבוריות ולסגור קניונים ומרכזי מסחר. הגורמים הבלגיים אמרו כי הצעדים מומלצים בשל האבטחה הגבוהה שתידרש למקומות ציבוריים. אחר הצהריים צפויה מועצת הביטחון האזורית של המדינה להתכנס ולעדכן על צעדים ביטחוניים חדשים.

לקריאה נוספת:
המטרו מושבת, אין כדורגל: הועלתה רמת הכוננות בבריסל מחשש לפיגוע
בהלת טרור: ארה"ב הפצירה באזרחיה בבלגיה "להישאר בבתים"

כוחות צבא ברחובות בריסל, בלגיה, כוננות מפני טרור, נובמבר 2015. רויטרס
כוחות הביטחון ברחובות/רויטרס

"ברחובות העיר יש המון כלי רכב צבאיים, חיילים, שוטרים כולם עם נשקים שלופים", הוסיף בנלולו. "זו אווירה מאוד מפחידה. השמועות אומרות שהמחבל השמיני מהפיגוע בפריז מסתובב בבלגיה ומתכנן פיגועים, אבל אלה הן שמועות, אין מידע רשמי מעבר להוראה להישאר בבתים".

שמועות אלו הדהדו בדיווחים שהגיעו אתמול מבריסל. אמש ביצעה המשטרה סריקות נרחבות אחר גבר שנושא על עצמו חגורת נפץ, וככל הנראה מדובר סלאח עבד סלאם, המחבל השמיני שהיה מעורב בסדרת הפיגועים בפריז לפני כשבוע, שגבתה את חייהם של 130 בני אדם. כוחות הביטחון עצרו ארבעה בני אדם ששהו בכלי רכב חשוד בכיכר גראנד סבלון בעיר.

לדברי בנלולו, ביום ראשון השוק של בריסל הוא אחד המקומות ההומים והחשובים ביותר לתיירות העיר. "היום השוק הזה סגור. גם במהלך סוף השבוע בתי הכנסת נסגרו. הופעה שהייתה אמורה להיות אתמול בוטלה. קניונים סגורים וגם הרכבת התחתית שהיא עורק התנועה המרכזי בעיר סגורה".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
כוחות צבא ברחובות בריסל, בלגיה, כוננות מפני טרור, נובמבר 2015. רויטרס
הכוננות נותרה גבוהה/רויטרס

ההערכות הן שעבד סלאם נמלט לבריסל מיד לאחר סדרת הפיגועים בפריז ועדיין מסתתר שם. חבריו ששוחחו עם רשת ABC news סיפרו כי הוא נואש למצוא דרך להגיע מבלגיה לסוריה. "אני מאמין שהוא לא רחוק", אמר מוחמד עבד סלאם, שהפציר באחיו לשוב. לדבריו, הוא מצוי בין הפטיש לסדן: מצד אחד הרשויות מנהלות אחריו מצוד חוצה מדינות, ומהצד השני אנשי "המדינה האיסלאמית" (דאעש) "עוקבים אחריו" והם אינם מרוצים מכך שהוא לא עשה שימוש בחגורת הנפץ שלו.

אתמול הפצירה ארצות הברית באזרחיה בבלגיה "להישאר במקום בטוח ולא לצאת מהבתים". בהודעת ארצות הברית לאזרחיה, נמסר כי אם הם חייבים לצאת מבתיהם, עליהם "להימנע משהיה באזורים המוניים". עוד נתבקשו האזרחים לנקוט זהירות יתרה במערכות תחבורה ציבוריות, משחקי ספורט, שכונות מגורים ואזורי מסחר, מלונות, מועדונים, מבנים דתיים, מוסדות חינוך, קניונים ואתרי תיירות.

כוחות צבא ברחובות בריסל, בלגיה, כוננות מפני טרור, נובמבר 2015. רויטרס
כוחות תרים אחר החשוד בנמל התעופה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully