וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האגודה האנתרופולוגית האמריקנית אישרה חרם אקדמי על ישראל

22.11.2015 / 1:30

בישיבה שהתקיימה בקולורדו אושרה ברוב משמעותי הצעה לאמץ את הקריאה של ארגונים פלסטינים להחרים את האוניברסיטאות בישראל. נשיא הטכניון: "התופעה תגרום נזק כבד למחקר, ועלולה לגרום לאגודות נוספות לקבל החלטות דומות"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: ניר חן

האגודה האנתרופולוגית האמריקנית אישרה לפני יומיים (שישי) ברוב משמעותי בכנס שהתקיים בקולורדו שבארצות הברית הצעה של אסיפת החברים שלה, לאמץ את הקריאה של ארגונים פלסטינים להחרים את האוניברסיטאות בישראל. ההצעה תעלה בהמשך להצבעה בקרב כלל חברי האגודה. מדובר בארגון הגדול ביותר שממליץ לאמץ חרם אקדמי על ישראל.

עוד בוואלה! NEWS:
"מאבק הגז ממשיך להתרחב": 20 הפגנות צפויות הערב ברחבי הארץ
חשד לרצח בפתח תקווה: בת 60 חשודה שחנקה את חברתה למוות באמצעות כרית
"המומים וכואבים": איש חינוך מצור הדסה נרצח בפיגוע במאלי

מפגינים מחזיקים שלט הקורא להחרים את ישראל, מרסיי, יולי 2014. AP
תומכים בתנועת ה-BDS. מפגינים קוראים לחרם על ישראל/AP

ההצעה כוללת, בין היתר, תמיכה בקריאה של ארגון "החברה הפלסטינית האזרחית" להחרים מוסדות אקדמיים בישראל, וכן תמיכה בזכותם של סטודנטים וחוקרים לעסוק במחקר ולנאום בפומבי על יחסי ישראל-פלסטין, מתוך תמיכה בתנועת ה-BDS. באגודה חברים 12 אלף אנתרופולוגים מכל העולם. כ-30 אנתרופולוגים ישראלים השתתפו בכנס וניסו, ללא הצלחה, למנוע את אישור ההצעה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

"תופעת החרמות האקדמיים התגברה והתפשטה בשנים האחרונות מעבר לגבולות השוליים הרדיקלים של האקדמיה לקמפוסים המובילים בארצות הברית", אמר פרופ' פרץ לביא, יו"ר ועד ראשי האוניברסיטאות ונשיא הטכניון. "התופעה עלולה לגרום נזק כבד למחקר, הנסמך על שיתופי פעולה בינלאומיים, דבר שישפיע על התעשייה, על הכלכלה ועל חוסנה העתידי של מדינת ישראל. ככל שהאגודה האנתרופולוגית האמריקאית, שהיא מהאגודות המקצועיות הגדולות בארצות הברית, תאמץ את ההחלטה באופן רשמי על ידי מוסדות הארגון, זה עלול להשפיע על אגודות נוספות לקבל החלטות הצהרתיות דומות. עלינו להכיר בנושא כעניין בעל חשיבות לאומית ולפעול בכוחות משותפים לבלימה ולמניעת התפשטות התופעה".

(עדכון ראשון: 18:48)

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully