וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת הישראלי שחצה לסוריה עם מצנח, חשפה התארגנות דאעש בג'לג'וליה

18.11.2015 / 11:39

בתום חקירה של שב"כ והמשטרה, התברר כי נידאל סלאח, שעבר בחודש שעבר את הגבול, היה חלק מתא שכלל 6 חברים - תושבי ג'לג'וליה שבמשולש, שתכננו להצטרף ללוחמי המדינה האיסלאמית. הם הפעילו רשת תקשורת חשאית אולם בשל שורת כשלים לא הצליחו לממש תכניתם. דיווח לאולפן וואלה

צילום: יותם רונן עריכה: ניר חן

שישה ערבים-ישראלים מג'לג'וליה תכננו להצטרף לארגון דאעש בסוריה - כך הותר היום (רביעי) לפרסום. נגד החברים בהתארגנות, בני 26-19, הוגשו היום כתבי אישום בשורת עבירות בהן מגע עם סוכן זר וקשירת קשר לביצוע פשע. ההתארגנות נחשפה בתום חקירה משותפת של שירות הביטחון הכללי (שב"כ) וימ"ר מרכז במשטרת ישראל.

החקירה החלה לאחר שנידאל סאלח, תושב ג'לג'וליה בן 23, חצה את הגבול לסוריה בחודש שעבר באמצעות מצנח רחיפה. עוד באותו לילה נעצרו שני אחים תושבי ג'לג'וליה - ג'יהאד חג'לה בן ה-26 ואיהאב חג'לה בן ה-22 - אחרי שהתברר כי סייעו לסלאח לצאת לסוריה. השניים מוכרים לכוחות הביטחון כתומכי ארגון הטרור דאעש. התברר כי ג'יהאד חג'לה כבר הספיק ללחום לצד דאעש בשנת 2013 במשך חצי שנה, ולאחר חזרתו ארצה נעצר ונשפט למאסר. הוא שוחרר בנובמבר 2014.

עוד בנושא
מסוריה עד פריז: קפטגון - הסם שמתדלק את לוחמי דאעש
דאעש בסרטון חדש: "אנחנו באים לאירופה עם חגורות נפץ"
טורקיה טוענת: "סיכלנו מתקפה דומה לזו שבפריז באותו היום"

בטרם הספיק לחצות לסוריה, התאמן סלאח עם ג'יהאד חג'לה בטיסה במצנחי רחיפה - במטרה לעבור ביחד את הגבול. חג'לה חשש שבגלל עברו הביטחוני לא יצליח לעבור בנתב"ג, ולכן בחר להתאמן על חציית הגבול במצנח.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הנאשמים בהתארגנות/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהמשך החקירה, עלו שמותיהם של ארבעה פעילים נוספים, תושבי ג'לג'וליה אשר היו מעורבים בתכנון: אנס חג'לה, בן 19, אחיהם של ג'יהאד ושל איהאב, מוחמד עודה, בן 28, מוחמד גמיל זקגטי, בן 22, ועדנאן עינאש, בן 21.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

שיעורי דת, הטפות וסיוע לוגיסטי

מחקירת הפעילים בשב"כ עלה כי ההתארגנות פעלה כמה חודשים תחת חסותו של ג'יהאד חג'לה. הפעילים נהגו להיפגש בביתו וקיימו שם שיעורי דת, שבמהלכם הטיף ראש התא לעמיתיו על דרכה של דאעש ועל הצורך לסייע במאמצי הארגון בסוריה. עם הזמן התגבשה בקרב הפעילים ההחלטה לצאת לסוריה על מנת להצטרף לכוחות דאעש הנלחמים שם.

ג'יהאד חג'לה ונידאל סלאח התכווננו כאמור לחצות באמצעות מצנח, בעוד הארבעה האחרים תכננו להצטרף אליהם אחרי שיצאו מישראל ויעברו לסוריה דרך טורקיה. כדי לתאם את החבירה, הם הפעילו דרכי תקשורת חשאיות באינטרנט. איהאב חג'לה היה מודע לתכנון ושימש כסייען לוגיסטי לפעילים.

תגבורות כוחות צה"ל ברמת הגולן בסמוך לגבול סוריה  24 באוקטובר 2015. עדי חשמונאי, מערכת וואלה!
כוחות שהוקצפו לרמת הגולן אחרי מעבר הישראלי לסוריה בחודש שעבר/מערכת וואלה!, עדי חשמונאי

בסופו של דבר, החליטו שניים מהפעילים - עדנאן ענאש ומחמד זקגטי להתקפל, גם מחשש למה שיקרה להם בסוריה וגם כי פחדו שהוריהם לא יתנו להם לצאת מהארץ. בחודש שעבר יצאו שני חבריהם - אנס חג'לה ומוחמד עודה - לטורקיה בדרכם לסוריה. הם ניסו לתאם את הכניסה למדינה מול גורמי דאעש, אך הדבר לא עלה בידיהם, והם חזרו בסופו של דבר לישראל.

נידאל סלאח וג'יהאד חג'לה הגיעו לרמת הגולן במטרה
לחצות את הגבול ביחד, כשחבריהם עוד היו בטורקיה, אולם עקב תקלה טכנית במצנחו של ג'יהאד הם לא הצליחו לממש את התכנית. שבוע לאחר מכן הצליח כאמור סאלח לחצות. בסופו של דבר, הוא היה היחיד מבין כל השישה שעבר את הגבול.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"תופעת היציאה לסוריה והחבירה לארגון דאעש מהווה סיכון משמעותי לביטחון המדינה ומושקעים מאמצים רבים למניעת יציאת אזרחים נוספים לסוריה", נמסר מהשב"כ. "במקביל, מבוצעים מאמצים מודיעיניים רבים לצורך איתור וסיכול התארגנויות של תומכי דאעש הפועלים בקרב ערביי ישראל". לפי ההודעה, לאחרונה נעצרו שלושה תושבי יפיע, תומכי דאעש, אשר הודו בחקירתם כי תכננו פיגועים בישראל.

היום כאמור הגישה פרקליטות מחוז מרכז לבית המשפט המחוזי בלוד כתב אישום נגד הנאשמים בגין ביצוע עבירות של מגע עם סוכן חוץ, קשירת קשר לפשע קשר לפשע, ניסיון ליציאה שלא כדין למדינת אויב וסיוע ליציאה שלא כדין למדינת אויב.

אתר הרחיפה במבוא חמה ממנו ככל הנראה יצא ערבי ישראלי דרך האוויר לסוריה. ג'יליס
האזור שממנו המריא לכאורה סלאח, בקרבת מבוא חמה שבדרום הרמה/ג'יליס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully