וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתגובה לפיגועים בפריז: מתקפה נרחבת של צרפת נגד דאעש בסוריה

16.11.2015 / 2:29

כלי טיס צרפתיים הפציצו מרכזי שליטה, מחסני תחמושת ומחנה לגיוס לוחמים זרים בא-רקה, שנחשבת לבירת "המדינה האיסלאמית". זאת לאחר המתקפה של הארגון שגבתה את חייהם של 129 בני אדם

צילום: משרד ההגנה הצרפתי, עריכה: מתן חדד

כלי טיס צרפתיים ביצעו אמש (ראשון) עשרות תקיפות נגד יעדי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בא-רקה, שבצפון סוריה. העיר נחשבת ל"בירת" הארגון, שקיבל אחריות על המתקפה הקטלנית בפריז ביום שישי שבה נהרגו לפחות 129 בני אדם. נשיא צרפת פרנסואה הולנד הכריז בתגובה כי מדובר "באקט של מלחמה" והבטיח להגיב.

משרד ההגנה בפריז מסר אמש כי עשרה מטוסים פגעו במרכז פיקוד ושליטה של הארגון, במחנה לגיוס לוחמים זרים, במחסני תחמושת ובמחנה אימונים. "הפשיטה כללה עשרה מטוסי קרב, שהמריאו בו זמנית מאיחוד האמירויות הערביות ומירדן. הם הטילו 20 פצצות", נמסר בהצהרה. בהצהרה מטעם מחוז א-רקה של דאעש נמסר כי התקיפות פגעו "באזורים ריקים" בסמוך לעיר.

לקריאה נוספת על המתקפה בפריז
המודיעין העיראקי: "יממה לפני המתקפה הזהרנו את צרפת"
מתקפת הטרור בפריז: מצוד אחרי חשוד נוסף שנמלט מהעיר
טורקיה טוענת: "סיכלנו מתקפה דומה לזו שבפריז באותו היום"

אחרי הפיגועים בפריז: מטוסים צרפתיים תקפו בא-רקה שבסוריה. צילום מסך
מטוסי הקרב הצרפתיים ממריאים בדרכם לתקיפות בסוריה/צילום מסך

אתמול הודיע הפנטגון כי ארצות הברית וצרפת הסכימו על צעדים להגברת המאבק בארגון. ההסכמה הושגה בשיחת טלפון בין שר ההגנה האמריקני אשטון קרטר לבין עמיתו הצרפתי ז'אן-ייבס לה דריאן.

"הם הסכימו על הצעדים שצבאות ארצות הברית וצרפת צריכים לנקוט כדי להגביר את שיתוף הפעולה במערכה נגד דאעש", מסר הדובר פיטר קוק. לדבריו, "קרטר הדגיש את מחויבותה של ארצות הברית לתמוך בצרפת ולפעול יחד כדי להבטיח ש'המדינה האיסלאמית' תובס".

(עדכון ראשון: 22:54)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully