וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקפת הטרור בפריז: מצוד אחרי חשוד נוסף שנמלט מהעיר

משטרת צרפת פרסמה את תמונתו של סלאח עבד סלאם, שמוצאו מבלגיה. עוד נמסר כי הוא "מסוכן". לפי דיווח של אי-פי, הוא נעצר לבדיקה שגרתית על ידי שוטרים למחרת האירוע, אך שוחרר

צילום: שי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק, קשת סידי

חשוד במתקפה בפריז נמלט מהעיר ומתנהל מרדף אחריו - כך מסרה אמש (ראשון) משטרת צרפת. המשטרה פרסמה את תמונתו ואת שמו של החשוד, סלאח עבד סלאם, שמוצאו מבלגיה. לפי המשטרה, הוא "מסוכן". בלגיה, שם תוכננה המתקפה, הוציאה נגדו צו מעצר בינלאומי.

לפי דיווח של סוכנות הידיעות אי-פי, שניים מאחיו היו מעורבים אף הם בסדרת הפיגועים - אחד מהם נעצר בבלגיה ואחר נהרג במתקפה. עוד דווח כי סלאם הוא זה שהשכיר את רכב הפולקסווגן השחור ששימש את החוליה שהשתלטה על אולם המופעים "בטקלאן" ורצחה 89 בני אדם. כמו כן, ב"וושינגטון פוסט" פרסמו כי שמו של האח השני הוא איברהים ושמו של מחבל נוסף הוא בילאל הדפי.

בנוסף לכך, ארבעה גורמים צרפתיים מסרו לאי-פי כי המשטרה תחקרה את החשוד כמה שעות לאחר הפיגועים. כלי הרכב שבו היה סלאח, יחד עם שני אנשים נוספים, נעצר ביום שבת בבוקר בסמוך לגבול עם בלגיה שעות אחרי שהרשויות זיהו אותו כמי ששכר את הרכב שהושאר בסמוך לזירת הטבח באולם המופעים. הארבעה אישרו כי שוטרים בדקו את תעודת הזהות שלו ושחררו אותו לדרכו.

לקריאה נוספת על מתקפת הטרור
נשיא צרפת יבקש להאריך את מצב החירום בשלושה חודשים
שגריר צרפת בישראל לאולפן וואלה! NEWS: "עבור חירות, חייבים ביטחון"
מיוחד: שליח וואלה! NEWS לפריז במסגד שבו צמח המחבל ב"בטקלאן"

שוטרים בשדרות שאנז אליזה, פריז, צרפת, 15 בנובמבר 2015. AP
שוטרים ברחובות השאנז אליזה, פריז, היום/AP

במקביל, אלפי בני אדם התכנסו אמש במיסה שהתקיימה בקתדרלת הנוטרה דאם בפריז לזכרם של קורבנות מתקפת הטרור. אמש דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית כי מניין ההרוגים עלה ל-132, אחרי ששלושה פצועים נוספים מתו מפצעיהם. ואולם, בהמשך חזרה בה ומסרה כי המניין עומד על 129 קורבנות. עוד עשרות נוספים מאושפזים במצב אנוש בבתי החולים בעיר.

גורם המעורה בפרטי החקירה בבלגיה אמר לאי-פי כי עד כה נעצרה שבעה חשודים במדינה. הגורם הוסיף כי יוחלט אם להמשיך להחזיק את השבעה במעצר במהלך היום. שר המשפטים הבלגי קואן ג'ינס מסר כי בפשיטה על רובע מולנביק בבירה בריסל "נערכו סריקות ובוצע מעצרים", שהיו קשורים לכלי רכב עם לוחית רישוי בלגית.

(עדכון ראשון: 18:38)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אולם בטקלאן, פריז. 15, נובמבר 2015. שי מכלוף
זרים לזכרם של קורבנות הפיגוע בפריז, היום/שי מכלוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully