וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימותים בגדה: פלסטיני ניסה לחטוף נשק מחייל ונורה למוות

14.11.2015 / 0:13

הפלסטיני, בן 22 ותושב רמאללה, השתתף בעימותים בכפר בורדוס שממערב לעיר. הוא נורה לאחר שניסה לקחת את כלי הנשק של קשר מפקד הפלוגה. מדובר בפלסטיני השלישי שמת היום לאחר שנורה בהפרת סדר. דובר צה"ל: "האירוע יתוחקר"

צילום: שי מכלוף, הצלה יו"ש עריכה: מתן חדד

(שני בני אדם נהרגו בפיגוע בסמוך לעתניאל, היום)

פלסטיני בן 22 נורה אתמול (שישי) למוות במהלך הפרות סדר בכפר בודרוס שממערב לעיר, לאחר שניסה לחטוף את נשקו של קשר מפקד פלוגה שהיה במקום, בעת מעצרו. בתחילה הוגדר מצבו קשה מאוד, ולאחר מכן הוא מת מפצעיו בבית החולים. בהפרת הסדר השתתפו כ-80 פלסטינים אשר יידו אבנים ובקבוקי תבערה לעבר הגדר. מדובר צה"ל נמסר כי האירוע, שבו היה מעורב כוח של פיקוד העורף, יתוחקר.

מדובר בפלסטיני השלישי שנהרג אתמול לאחר שנורה בהפרות סדר. מוקדם יותר מת מפצעיו מחמוד שלאלדה, תושב הכפר סעיר שנורה אתמול בבית ענון בזמן שזרק בקבוק תבערה לעבר כוחות הביטחון. פלסטיני נוסף, חסן ג'יהאד אללבו, נורה ברגליו בזמן הפרת סדר בגשר חלחול ומעט לאחר מכן מת מפציו.

התקרית מגיעה לאחר פיגוע ירי בדרום הר חברון שגבה את חייהם של אב ובנו בן ה-18 בסמוך להתנחלות עתניאל. השניים היו במכונית המשפחתית עם אם המשפחה וילדיהם הנוספים, שנפצעו באורח קל. המחבלים נמלטו מזירת האירוע וכוחות ביטחון גדולים בסיוע כלי טיס פתחו במצוד אחריהם.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
האב ובנו שנרצחו בפיגוע היו בדרך לשבת חתן: "שמחה וכאב מתערבבים"
חמאס בירך על הפיגוע ליד עתניאל; נתניהו: "נגיע למרצחים השפלים"

פלסטינים במהלך עימותים בחברון. נובמבר 2015. רויטרס
פלסטיני בעת עימותים בחברון, השבוע/רויטרס

מוקדם יותר התרחשו עימותים אלימים בין כוחות צה"ל לבין מפגינים פלסטינים בכמה מוקדים ברחבי הגדה המערבית וברצועת עזה. המהומות בגדה התרחשו בעיקר באזור חברון ובית לחם. הפלסטינים דיווחו כי בהפרות סדר שאירעו ליד הכפר ראס אל-ג'ורה שבחברון נפצעו ארבעה בני אדם, בהם אחד באורח קשה, מירי של החיילים.

באזור רצועת עזה נרשמו עימותים במעבר קרני ובמעבר ארז בצפון הרצועה ומול חאן יונס שבדרומה. צה"ל הפעיל אמצעים לפיזור הפגנות ואף פתח באש בכמה מקרים לעבר מסיתים מרכזיים. לפי דיווחים פלסטיניים, לפחות חמישה בני אדם נפצעו מירי של כוחות הצבא.

במקביל להפרות הסדר בגדה וברצועה נרשם גם אירוע ביטחוני בירושלים. כמה צעירים יידו אבנים לעבר הרכבת הקלה באזור שכונת שועפאט. לא דווח על נפגעים אך נזק קל נגרם לרכבת. כוחות משטרה פתחו בסריקות לאיתור המתפרעים.

(עדכון ראשון: 19:13)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully