וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן תשלם למשפחות מחבלים מרצועת עזה שנהרגו מאז שנת 2000

המחלקה הפלסטינית ב"ארגון השהיד" האיראני מסרה כי הסיוע יינתן לכ-4,700 משפחות מחבלים שנהרגו מתחילת האינתיפאדה השנייה ועד ליוני 2014. מהלך זה מפתיע לנוכח הודאתו של בכיר חמאס לפני כמה חודשים כי איראן הפסיקה להעביר כספים לארגון באופן מוחלט

מפגינים ברצועת עזה מיידים אבנים לעבר כוחות צה"ל, סמוך לגדר המערכת, 17 באוקטובר 2015. רויטרס
מפגינים בעזה/רויטרס

איראן תעביר סיוע כספי בסך מיליוני דולרים למשפחות מחבלים ברצועת עזה – כך דיווחה אתמול (רביעי) סוכנות הידיעות האיראנית הרשמית "פארס". ראש המחלקה הפלסטינית ב"ארגון השהיד" האיראני, נאפז אל-אערג', אמר כי הסיוע יינתן לכ-4,700 משפחות מחבלים שנהרגו מתחילת האינתיפאדה השנייה בשנת 2000 ועד ליוני 2014.

לפי תכנית הסיוע, משפחת מחבל שהיה רווק תקבל 300 דולרים, ומשפחת מחבל שהיה נשוי תקבל 600 דולרים. לדבריו, "איראן עומדת לצדן של משפחות השהידים והמענק הזה נועד להקל על מצוקתן, במיוחד לנוכח המצב הכלכלי והמצור הנמשך על רצועת עזה".

הסיוע הכספי מאיראן לחמאס הופחת בעקבות מלחמת האזרחים בסוריה כשטהראן הביעה את תמיכתה במשטר אסד וסייעה לו במאבקו נגד המורדים, וחמאס גינה מאבק זה. בחודש יולי הודה סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק כי הסיוע הכספי מאיראן הופסק לחלוטין. "הסיוע מושהה – הן הסיוע האזרחי לתושבי רצועת עזה והן הסיוע הצבאי לחמאס. לתנועה קשה להתמודד עם זה", גילה בריאיון לערוץ "אל-ג'זירה".

אבו מרזוק הדגיש כי מדובר בסיוע נרחב שתרם רבות לפעילות הפלגים הפלסטינים. לטענתו, היחסים בין חמאס לאיראן לא טובים כפי שהיו בעבר, אולם ארגונו עושה מאמצים לשפר את הקשר עם טהראן.

(עדכון ראשון: 22:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully