וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו ידרוש מקרי: תגנה את ההודעה האירופית לסימון מוצרי התנחלויות

אמיר תיבון, שליח וואלה! NEWS לוושינגטון

11.11.2015 / 8:00

הנציבות האירופית עתידה לפרסם היום את הנחיותיה לסימון מוצרים המיוצרים בגדה המערבית וברמת הגולן. מאוחר יותר ייפגש שר החוץ האמריקני עם ראש הממשלה ויפציר בו לפעול לחידוש התהליך המדיני כדי למנוע מתופעת החרם לתפוס תאוצה. דיווח לאולפן וואלה! NEWS

עריכה: נועה לוי

ראש הממשלה בנימין נתניהו ייפגש היום (רביעי) עם שר החוץ האמריקני ג'ון קרי, בעוד אחד הנושאים המרכזיים שיעלו לדיון בפגישה בין השניים תהיה ההודעה האירופית על הנחיות לסימון מוצרים מההתנחלויות, שצפויה להתפרסם היום. נתניהו ידרוש מהאמריקנים לגנות את ההודעה. קרי, מצדו, צפוי להפציר בראש הממשלה לפעול לחידוש התהליך המדיני, כדי למנוע מתופעת החרם לתפוס תאוצה.

דיפלומט אירופאי בכיר אמר אמש לוואלה NEWS כי ההודעה שתתפרסם היום תכלול הנחיות למדינות השונות באיחוד באשר לסימון, כאשר בשלב הראשון, ייכתב על מוצרים שמגיעים מהגדה המערבית והן מרמת הגולן את האזור שבו הם מיוצרים. הנציבות האירופית תהיה זו שתהיה אחראית על על יישום ההנחיות, כאשר למדינות השונות החברות באיחוד יינתן שיקול דעת עצמאי לגבי היקפן ואופן היישום שלה בתחומיהן.

אמש נפגש נתניהו עם קבוצה של סנאטורים בכירים משתי מהמפלגות בוושינגטון וביקש מהם להתגייס כדי לפעול נגד החלטת סימון המוצרים האירופית, כמו גם נגד יוזמות אחרות של סנקציות כלכליות על ישראל. בתחילת השבוע פורסם מכתב שעליו חתמו מחוקקים רבים בוושינגטון, המיועד לאיחוד האירופי ומזהיר מפני יוזמות מסוג זה, בטענה שהדבר עשוי להוביל לפגיעה ביחסים הכלכליים בין אירופה לארה"ב, שכן מדינות שונות בארה"ב מקדמות בשנה האחרונה חקיקה האוסרת על חרמות נגד ישראל.

לקריאה נוספת:
נתניהו על "הערבים הנעים לקלפיות": "התבטאות מוטעית"
בבית הלבן מודים: אין סיכוי להסכם ישראלי-פלסטיני בשנה הקרובה

ראש הממשלה בנימין נתניהו במכון המחקר Center for American Progress בוושינגטון, נובמבר 2015. AP
נתניהו יבקש מקרי לגנות את ההודעה האירופית/AP

בהודעה של לשכת ראש הממשלה לאחר המפגש עם קבוצת הסנאטורים, נכתב כי "ראש הממשלה ביקש מהסנאטורים משתי המפלגות להתגייס ולעזור נגד כוונת האיחוד האירופי לסמן מוצרים, כמו גם לסייע במלחמה בתנועת ה-BDS. הסנאטורים הביעו הבנה לצרכים הביטחוניים הגוברים של ישראל ולכך שארצות הברית צריכה לשמור על היתרון הצבאי הייחודי של ישראל".

לפני הפגישה עם הסנאטורים, נתניהו הופיע במכון המחקר Center for American Progress המזוהה עם השמאל האמריקני והמפלגה הדמוקרטית. נתניהו נשאל תוך כדי הופעתו במקום על האפשרות שישראל תנקוט צעדים חד צדדיים בגדה המערבית, על רקע חוסר היכולת של אבו מאזן, לטענתו, להגיע להסכם עם ישראל. נתניהו השיב באופן מעורפל כי "צעדים חד צדדיים, בהמשך לשאלה, זה אולי אפשרי, אבל הכול תלוי בתנאי הביטחון של ישראל. העולם צריך להבין את זה". נתניהו גם אמר כי "בעזה לא רק הורדנו את ההתנחלויות, אלא גם הוצאנו את הצבא, וראינו מה קרה שם".

בהקשר המדיני, נתניהו אמר גם כי "כאשר הפלסטינים יהיו מוכנים להכיר בישראל כמדינה יהודית ולקבל הסדרי ביטחון סבירים, ייכון שלום. ברגע שהם יקבלו את הדברים האלה, אפשר יהיה לפתור את נושא ההתנחלויות בקלות". עם זאת, נתניהו מיהר לומר שלדעתו לא כל ההתנחלויות יצטרכו להיות מפונות בהסדר קבע, שכן "אין שום סיבה שמדינה פלסטינית, אם תקום בעתיד, תהיה נקייה מיהודים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
שר החוץ האמריקני ג'ון קרי עולה למטוס בדרכו לארצות הברית מערב הסעודית, אוקטובר 2015. רויטרס
יבקש מנתניהו לפעול לחידוש התהליך המדיני. ג'ון קרי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully