וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דעה: כך משחק הראיס עם הרשימה המשותפת

הציבור הערבי בחר ברשימה המשותפת מתוך תקווה שהם יצליחו לפתור את בעיות המגזר הערבי בישראל בלי התערבות חיצונית. אבל בינתיים, האירועים האחרונים הוכיחו: אבו מאזן מרמאללה, משחק בכנסת עם הרשימה השלישית בגודלה

אבו מאזן באו"ם. רויטרס
אבו מאזן/רויטרס

הסטטוס שכתב בדף הפייסבוק שלו הח"כ לשעבר שיח אברהים סרסור מהתנועה האסלאמית, קיבל לא מעט לייקים. הוא דרש מהרשות הפלסטינית שתפסיק להתערב בענייני ערבי ישראל. למרות שמדובר בפוליטיקאי לשעבר, ולא אוהד ישראל, הסטטוס הזה נכתב מתוך הקשבה לרחשי המגזר הערבי ישראלי, ומתוך אכפתיות למצב שלו. לאחר שסרסור ואלפי תושבים ערבים שחיים בתוך ישראל, שמים לב בשנים האחרונות לניסיונות של בכירי המוקטעה, שמשתדלים בכל כוחם להתערב ולהחליט עבורם מה לעשות, ומה לא לעשות. הם ביקשו כוח מאוחד שיפעל לטובתם ונגד כוחות בממשלה ובכנסת, וקיבלו משהו אחר לחלוטין.

הבחירות האחרונות לכנסת היו הדוגמה הבולטת לכך: הרכב הרשימה הערבית המאוחדת היה "הרכב החלומות" של ערבי ישראל. הניסיונות הקודמים להרכיב רשימה כזאת שתאחד את כלל חברי הכנסת הערביים נכשלו כמה וכמה פעמים, היה קושי לחבר בין הקו האסלאמי לקומוניסטי וללאומני, וגם עוד קווים שלא ממש התחברו אחד לשני. אבל אחרי התערבות בכירי הרשות הפלסטינית והראיס אבו מאזן בעצמו, הורכבה הרשימה הערבית המאוחדת. זה בהחלט היה הישג גדול לאנשי המוקטעה ברמאללה. סוף סוף הם מצליחים להרכיב מפלגה ערבית אחת שתגרוף את רוב הקולות של מצביעי המגזר הערבי, והפכה לשלישית בתוך כנסת ישראל, עם יכולת להשפיע על כל מה שמתרחש כאן. והכול בשליטה ממשרדו של הראיס אבו מאזן. הדוגמה האחרונה היא הפקודה שלו לחברי הכנסת הערבים לרדת ולא לעלות, בינתיים, להר הבית.


ההצלחה הזו נתנה טעם של עוד. "אלתואסל", הוועדה שהוקמה על ידי הרשות מכמה נציגים, חלקם ערבים ישראלים שחיים בתוך הרשות הפלסטינית ומטרתה הייתה לחבר בין הערבים בישראל "ואחיהם הפלסטינאים", רק הולכת ומתחזקת. הם מבקרים כמעט בכל אירוע במגזר, מברכים וכמובן מתערבים ומעבירים מסרים משם לכאן. כך מנסים לדחוף עוד את הפלסטיניזאציה של ערביי ישראל. ובצורה רשמית יותר ופחות - לחזק כמה שיותר את הקשר בין הפלסטינים לערבים הישראלים. האירועים האחרונים שהתרחשו בהר הבית ומסגד אלאקצא הוכיחו כמה באמת מנסים ברשות הפלסטינית לתקוע יתד עמוקה בישראל, ולחבר ישירות בין ההנהגה הפלסטינית והאזרחים הערבים בישראל.

כבר ברור שחלק, אם לא כל חברי הכנסת הערבים - מקבלים הוראות מהבוס מרמאאלה מה יעשו ומה לא, ואיך, כמה ומתי, להבעיר את השטח.

נציגי סיעת הרשימה המשותפת מחוץ לבית הנשיא, מרץ 2015. נועם מושקוביץ
“הרכב החלומות” של ערבי ישראל. הרשימה המשותפת/נועם מושקוביץ

האזרחים הערבים בישראל לא תמימים למתרחש. והשאלה ששואלים רבים מהם: האם וכמה אנחנו באמת צריכים את ההתערבות הזו ואם זה לטובתנו או לרעתנו. מה שבטוח, הציבור הערבי בחר כמעט כולו את הרשימה המשותפת, מתוך אמונה שהם בעלי יכולת לייצג אותם בלי שמישהו מבחוץ יחליט עבורם מה לעשות, ויפעיל אותם כמו בובה על חוט. בתקווה, אולי מתוך ייאוש, שהם מכירים את מצבנו יותר מכל האנשים מבחוץ, ויוכלו לבחור את הדרך הנכונה כדי לפתור בעיות שבהן טובע המגזר הערבי. חשבנו שיוכלו לעבוד בלי התערבות חיצונית, שרק תזיק לנו להשיג פתרון ותהרוס את מרקם החיים שלנו ושל התושבים היהודים במדינה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
seperator

לפרסום מאמרים בוואלה דעות לחצו כאן

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully