וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רב מוכר: "רצח הזוג הנקין - עונש על מצעד הגאווה"

2.11.2015 / 0:26

באירוע לזכר בני הזוג שנרצחו לפני חודש בפיגוע ירי ליד אלון מורה אמר הרב מאיר מאזוז כי "עלינו להיזהר ממעשי סדום ועמורה שהתרבו בשנה האחרונה". אמה של נעמה הנקין: "לפעמים הגעגוע מציף את הכול"

צילום: ישראל גולדברג

מאות השתתפו אמש (ראשון) באזכרה לציון חודש למותם של בני הזוג נעמה ואיתם הנקין – שנרצחו בפיגוע ירי ליד אלון מורה. האירוע, שהתקיים במלון רמדה בירושלים, היה במעמד בני המשפחות, חברים ורבנים. שני ילדיהם הגדולים של בני הזוג מההתנחלות נריה, מתן וניצן, שניצלו מהפיגוע – נכחו גם הם.

הרב יהודה הנקין, אביו של איתם, הציג את ספר הלכות השבת שכתב בנו. "הלב צוהל על כך שאיתם זכה להוציא לאור עבודה שכזו, ודואב על כך הוא לא זכה להוציא אלא טיפה בים, ממה שהיה מסוגל. עצוב שלא נזכה ליותר ושלא נזכה לעיצוב העטיפה על ידי נעמה", אמר.

עוד בנושא
קבלת פנים חמה בהתנחלות נריה: ילדי משפחת הנקין חזרו הביתה
"יפה פה, אתם צריכים לבוא לבקר": הפוסט של הנרצחת בפיגוע
הגיש סיוע לאחר הפיגוע: "הילד מירר בבכי: 'הרגו את ההורים שלי'"

אמה של נעמה, הילה ערמוני, סיפרה על גידול ארבעת הנכדים היתומים מהורים בביתה שבפדואל. "מתן ממשיך להצטיין בתלמוד תורה. לניצן החמוד כבר יש כמה חברים חדשים ובבית הספר ממש משתדלים בשבילו. ארונות ילדותך, איתם, התמלאו בבגדי הילדים והמרפסת הפכה לחדר המשחקים שלהם. אנחנו מנסים לקיים שגרה מבורכת, ואנחנו מדברים איתם עליכם כל הזמן", אמרה בעצב והוסיפה: "לפעמים מציף הגעגוע את הכל, כך כשנטע אומר 'לפני שאבא ואמא מתו, לפני ההבדלה הם ניגנו בגיטרה', ומתן שואל אם כשתקומו בתחיית המתים תהיו בני אותו גיל".

אירוע זיכרון במלאת שלושים להרצחם של הרב איתם ונעמה הנקין, ירושלים, 1 בנובמבר 2015. נועם מושקוביץ
הרב יהודה הנקין, אביו של איתם באזכרה/נועם מושקוביץ

היא המשיכה בכאב והודתה בפני הקהל כי המעבר ל"סבתאות מסוג זה", היא לא קלה. "בחרנו לדבוק בחיים, ואת היגון להניח בצד עד יבשיל הרגע. כרגע עוד קשה לנו הפרידה. חכו לנו, אנשים טובים, סליחה מכל מי שביקש לספר ולהשיל את הכאב ואנו ביקשנו 'לא כרגע'. תודה לכל מי שנותן לנו כוח להמשיך בשליחות. מכל שהפקיד בידינו האל הגדול הגיבור והנורא".

לצד הדברים המרגשים הללו, העיבה על האירוע אמירה אומללה של הרב המוכר מאיר מאזוז, ראש ישיבת "כיסא רחמים", שהיה בין אלה שחתם על ספרו של איתם. בהתייחסו למצב המתוח במדינה אמר אמנם כי "צריך להיזהר מלעלות להר הבית, ולא לעשות זאת בכוח" והוסיף כי "צריך להיזהר מלהתגרות באומות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אירוע זיכרון במלאת שלושים להרצחם של הרב איתם ונעמה הנקין, ירושלים, 1 בנובמבר 2015. נועם מושקוביץ
אירוע זיכרון במלאת שלושים להרצחם של הרב איתם ונעמה הנקין, ירושלים, 1 בנובמבר 2015/נועם מושקוביץ

עם זאת טען כי הרצח של בני הזוג הנקין הוא למעשה "עונש" משמיים על מצעד הגאווה בבירה. "עלינו להיזהר ממעשי סדום ועמורה שהתרבו בשנה האחרונה. מצעד הגאווה? איזו גאווה זה להילחם בטבע, להילחם בקדוש ברוך הוא? על זה בא העונש".

(עדכון ראשון: 22:49)

הרב מאיר מאזוז. דובי קורן,
מאזוז/דובי קורן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully