וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנחיה חדשה לתלמידי הבירה: יכולים להגיע לבית הספר חמושים בגז פלפל

יוסי אלי

2.11.2015 / 11:26

לנוכח המצב הביטחוני פרסמה עיריית ירושלים הנחיות חסרות תקדים לחטיבות ולתיכונים שבהן נכתב כי התרסיס נועד לשמש אמצעי מיגון אישי לילדים. אף שלפי ההנחיות, על הילדים להפקיד את התרסיס במזכירות בתחילת היום, יש הורים שהפצירו בילדיהם להסליק אותו בתיקם

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

(ניר ברקת קורא לתושבים לשאת את נשקם האישי: "מכפיל כוח")

עיריית ירושלים פרסמה השבוע הנחיות חסרות תקדים לחטיבות ולתיכונים בעיר, לפיהן מותר לתלמידים להביא ספריי גז פלפל לבית הספר, אך עליהם להפקיד אותו בתחילת יום הלימודים במזכירות המוסד החינוכי. ההנחיות, שבהן פורט כי התרסיס נועד לתלמידים כאמצעי מיגון אישי, ניתנו לנוכח המצב הביטחוני והחשש הכבד שהשמיעו הורים לביטחון ילדיהם.

בשבועות האחרונים הגיעו לידי עיריית ירושלים דיווחים לפיהם הורים מציידים את ילדיהם בתרסיס מסוג זה, לנוכח החששות מתקיפות בבירה. חששות אלה התגברו עם תקיפתו של הילד בן ה-13 שרכב על אופניו בפסגת זאב ונדקר על ידי שני מחבלים. בהנחיות, שהגיעו לידי וואלה! NEWS, נכתב כי "תרסיס הפלפל נועד לצורך הגנה עצמית והדיפת תקיפה ויכול לשמש את התלמיד בדרך לבית הספר ובחזרה ממנו".

בתזכיר מפורט גם אופן השימוש בתרסיס. "אין להפעיל את התרסיס נגד הרוח, אין להפעיל את התרסיס במקומות סגורים, אין לנקב את המכל ויש לשמור עליו במקום מוצל". אולם זה לא הכול, ההנחיה מעיריית ירושלים מתארת גם כיצד יש להתנהל במקרה של תקיפה. "יש להסיט את הנצרה ולכוון את פיית ההתזה לעבר אזור פני החשוד כדי לקבל את האפקט המרבי, ולאחר השימוש, יש לנצל את העובדה שהתוקף נוטרל זמנית, להתרחק ולהזמין באופן מיידי משטרה".

לקריאה נוספת:
"זקוקות להגנה": משרד החינוך חילק לעובדות תרסיס פלפל
מברגים ומקלות מטאטא: כך הישראלים נערכים להגן על עצמם מהטרור

גז מדמיע. ראובן קסטרו
גז מדמיע/ראובן קסטרו

ההנחיה אינה נוגעת לשטח בית הספר וקובעת כי כל מוסדות החינוך צריכות להיערך במזכירויותיהם לקליטת אמצעי המיגון של התלמידים. התלמידים חייבים להפקיד את אמצעי המיגון בכניסתם לבית הספר ואלה ייאספו ויוחזרו בתום הלימודים.

על אף ההנחיה של העירייה הקובעת כי על התלמידים שלא להימצא בשטח בית הספר עם התרסיס, נראה כי ישנם תלמידים המקבלים הוראות סותרות מהוריהם, לפיהן עליהם להמשיך ולשאת את התרסיס גם בתוך מתחם בית הספר. "אף שבית הספר אסר על הילד שלי להיות עם הספריי, אני מורה לו להחביא את הספריי אצלו ולא לעזוב אותו", אומרת ק', אם לתלמיד בן 12 בבית ספר במרכז ירושלים. "אי אפשר לדעת מה יקרה".

כעת בעירייה ובבתי הספר חוששים כי הסלקת ספריי הפלפל עלול להביא למצב שבו התלמידים ישתמשו בו נגד חבריהם - צעדים שיובילו לתופעה חדשה של אלימות בין כותלי מוסדות החינוך. ההנחיה של עיריית ירושלים מתווספת לקריאתו של ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, לתושבי ירושלים לשאת נשקם האישי. בריאיון לוואלה! NEWS הסביר ברקת כי מדובר ב"צו השעה": "במהלך האירועים האחרונים אנשים נושאי נשק ולוחמים לשעבר עם ניסיון קרבי יודעים להתערב, וזה מכפיל כוח. זה מאוד מאוד חשוב לביטחון ולתחושת הביטחון".

אופניי הילד שנדקר בפיגוע בפסגת זאב, ירושלים, 12 באוקטובר 2015. חטיבת דובר המשטרה, חטיבת דובר המשטרה
הפיגוע בפסגת זאב שבו נפצע נער בן 13 העלה את החששות של ההורים/חטיבת דובר המשטרה, חטיבת דובר המשטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully