וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן בז'נבה: "לספק הגנה בינלאומית לעם הפלסטיני"

28.10.2015 / 21:05

יו"ר הרשות הפלסטינית נאם בפני מועצת האו"ם לזכויות אדם והביע ביקורת חריפה על התבטאויותיו של ראש הממשלה: "זה כבר לא עוזר לבזבז זמן במו"מ שלא מוביל לדבר. מה שנדרש הוא סיום הכיבוש". ישראל: "המועצה אישרה התרת דמם של יהודים"

צילום: רויטרס עריכה: טל רזניק

(צפו בדברי קרי לאחר הפגישה עם אבו מאזן, השבוע)

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן קרא היום (רביעי) ל"הגנה בינלאומית" לעם הפלסטיני וטען כי מצב זכויות האדם תחת הכיבוש הישראלי נמצא בשפל חסר תקדים. בדברים שנשא בפני מועצת האו"ם לזכויות אדם, האשים אבו מאזן את ראש הממשלה בנימין נתניהו ב"ניצול השואה לתקיפת הפלסטינים", בעקבות טענתו כי המופתי של ירושלים חאג' אמין אל-חוסייני נתן לאדולף היטלר את הרעיון להשמדת היהודים.

לטענת יו"ר הרשות, "זה כבר לא עוזר לבזבז זמן במשא ומתן שלא מוביל לדבר. מה שנדרש הוא סיום הכיבוש, במקביל לקבלת לגיטימציה בינלאומית". אבו מאזן קרא למועצת הביטחון של האו"ם "לקחת אחריות ולהקים משטר מיוחד של הגנה בינלאומית לעם הפלסטיני", אולם לא הבהיר למה בדיוק הוא מתכוון בכך.

עוד בוואלה! NEWS:
חץ 3, שרביט קסמים וכיפת ברזל: יעלון יבקש מקרטר להרחיב הסיוע
לראשונה מאז איסור נתניהו לח"כים: באסל גטאס עלה להר הבית
ירדן מתנגדת שישראל תתקין מצלמות בהר הבית: "אל תתערבו"

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן במועצת האו"ם לזכויות אדם, 28 באוקטובר 2015. רויטרס
"לבלום את מכונת המלחמה המדכאת ואת פשעי המתנחלים". אבו מאזן, היום/רויטרס

בנאומו של אבו מאזן בישיבה המיוחדת שכונסה בז'נבה, טען כי נתניהו "מעדיף להאשים את הפלסטינים בכול – אפילו בשואה. ברור שזה שגוי ומשולל כל בסיס". לדבריו, "כשראש הממשלה הישראלי מנסה לפטור את היטלר מפשעיו המכוערים נגד היהודים ולהאשים את הפלסטינים בכך, הוא מנסה להצדיק את הפשעים המבוצעים נגד הפלסטינים".

אבו מאזן האשים את ישראל ב"הוצאה להורג בשטח", ולא גינה את פיגועי הדקירה – או אף ציין כי חלק ההרוגים ביקשו לבצע פיגוע. הוא שב וקרא ל"התנגדות עממית בלתי-אלימה", במטרה לבלום את "מכונת המלחמה המדכאת ואת פשעי המתנחלים".

בתום נאומו של יו"ר הרשות, כינס הנציג הישראלי במטה האו"ם בז'נבה, אביתר מנור, עשרות דיפלומטים וגינה בפניהם את דבריו "המסיתים" של אבו מאזן. "מועצת זכויות האדם הפכה לבמה לתעמולה", טען. "מה שראינו היום היא האדרה של הטרור ושל האלימות. המועצה העניקה אישור לבנאליות של התרת דמם של היהודים".

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן במועצת האו"ם לזכויות אדם, 28 באוקטובר 2015. רויטרס
יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן במועצת האו"ם לזכויות אדם, 28 באוקטובר 2015/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully