וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלוף מרדכי בתקשורת הערבית: מילים מסוכנות יותר מחרבות

21.10.2015 / 21:43

מתאם פעולות הממשלה בשטחים התראיין לכלי תקשורת ערביים, וטען כי ההסתה לטרור מזינה ילדים לעשות פיגועים. מרדכי אף האשים את חמאס בניסיונות לערער את היציבות בשטחים. למרות זאת, הדגיש, ישראל שומרת על הסטטוס קוו בהר הבית

צילום: באדיבות לשכת העיתונות הממשלתית, עריכה: מתן חדד

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי, התראיין היום (רביעי) לכלי תקשורת מרכזיים בעולם הערבי, וקרא להפסקת ההסתה לטרור. "עוד לא מאוחר לעצור את ההידרדרות", אמר, והוסיף כי "המילה פוגעת יותר מחרב".

כדוגמה להסתה שמעודדת צעירים לבצע פיגועים, הזכיר מרדכי את האירוע אמש, שבמהלכו נערה פלסטינית בת 15 נתפסה עם סכין בדרכה להתנחלות יצהר. על פי החשד, הנערה, תושבת הכפר מדמא השכן, התכוונה לבצע במקום פיגוע דקירה. היא זוהתה על ידי תצפיתניות, ובתום מרדף ירה בה כוח חטיבת גבעתי ופגע בידה. לדברי מרדכי, כשנשאלה מי שלח אותה, השיבה "אף אחד".

מרדכי טען כי ילדים כמוה ניזונים מהסתה ומשטיפת מוח שקריות על הנעשה בהר הבית. הוא האשים גם את חמאס, ואמר כי התנועה מנצלת את המצב כדי לערער את יציבות הרשות הפלסטינית. בנוסף לכך, הסביר כי ישראל פועלת כדי לשמור על שגרת החיים באזור יהודה ושומרון, וכדי להבחין בין העם לבין הטרור. הוא אף הדגיש כי הסטטוס קוו בהר הבית נשמר, ולא ישתנה גם בעתיד.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
פיגוע בבנימין: לוחמת במצב קשה; חברתה לגדוד חיסלה את המחבל
מטען חבלה מאולתר נתפס במעלה אדומים; שני פלסטינים נעצרו
"לקחנו לנו את הארץ": הילדה הירדנית שרוצה לדקור יהודים

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב פולי מרדכי, בתדרוך כתבים וכלי התקשורת בעולם הערבי. אוקטובר 2015. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
"המילה פוגעת יותר מחרב". האלוף יואב מרדכי, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

בריאיון לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" לפני כשבועיים, הבהיר מתאם פעולות הממשלה בשטחים כי "ישראל אינה מעוניינת בהסלמה בגדה – אך תגיב בכוח נגד מי שפועל לדרדר את האזור לאלימות". הוא התייחס גם לתיאום הביטחוני והאיומים על הפסקתו, ואמר כי "הרשות פועלת על פי האינטרסים שלה למנוע התנגשות בין צה"ל למנגנונים של הרשות הפלסטינית, לאור המציאות המורכבת בשטח".

כמו כן, גם אז ביקר את הפלסטינים וטען שקיימים גורמים מסיתים בקרבם. מרדכי הדגיש כי ישראל אינה מעוניינת לשנות את הסטטוס קוו בהר הבית, וכי המצב שם ישוב לקדמותו בזמן הקרוב. הוא התייחס בריאיון גם ליחס של המתנחלים לפלסטינים, והבהיר כי "ראשי זרועות הביטחון עוקבות אחר הנעשה וממשלת ישראל לא תאפשר התנכלויות מכל סוג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully