וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו למזכ"ל האו"ם: כמו דאעש וחמאס, אבו מאזן משקר לגבי אל-אקצא

20.10.2015 / 20:29

במסיבת עיתונאים משותפת שערכו ראש הממשלה ובאן קי מון, במסגרת ביקור הבזק של מזכ"ל האו"ם באזור, אמר נתניהו: "ישראל פועלת בפני הטרור הזה בכל כלי דמוקרטי שיש לה כדי להגן על אזרחיה". באן קרא לעמים באזור "לקבל החלטות קשות"

צילום: לע"מ, עריכה: גדי וינסטוק

ראש הממשלה בנימין נתניהו ומזכ"ל האו"ם באן קי מון כינסו הערב (שלישי) מסיבת עיתונאים משותפת בירושלים על רקע המצב הביטחוני, במסגרת ביקור הבזק של מזכ"ל האו"ם באזור. ראש הממשלה נתניהו אמר בפתח דבריו כי "יהודים נרצחים אחד אחר השני, אבו מאזן הצטרף לדאעש ולחמאס שטוענים כי ישראל מאיימת על מסגד אל-אקצא. מדובר בשקר גמור". נתניהו הבהיר כי ישראל תמיד שומרת על האתרים הקדושים של כל הדתות. "הפלסטינים לעומת זאת הם אלו שמחללים את האתרים האלו". הוא הוסיף כי "אבו מאזן ממשיך לפאר טרוריסטים. ישראל פועלת בפני הטרור הזה בכל כלי דמוקרטי שיש לה כדי להגן על אזרחיה. אנחנו לא הם, אנחנו לא משתמשים בכוח בלתי מבוקר", והדגיש כי "ישראל מחויבת לסטטוס קוו בהר הבית".

מזכ"ל האו"ם אמר כי "זו תקופה קשה לישראלים ולפלסטינים. אני כאן עם התקווה שאנחנו יכולים ללכת יחד ולעצור את האלימות. על העמים באזור, הדור שנולד אחרי הסכמי אוסלו, לקבל החלטות קשות". באן הוסיף כי יעבוד עם ראש הממשלה כדי להבטיח שהאזרחים בישראל יוכלו לחיות בשלום ובבטחה. "גיניתי את הפגיעה של המפגינים הפלסטינים בקבר יוסף בשבוע שעבר, וקיבלתי בברכה את הגינוי של הנשיא אבו מאזן לפגיעה הזאת. יש לכבד ולשמור על המצב באתרים הקדושים".

לקריאה נוספת:
נתניהו: הבנייה בהתנחלויות היא רק תרוץ, יש ירידה בהיקף הבנייה
בנו של ראש המודיעין הפלסטיני נפצע במהומות ליד רמאללה

בנימין נתניהו ובאן קי מון, משרד רה"מ, 20 באוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
ישראל תמיד שומרת על האתרים הקדושים של כל הדתות/נועם מושקוביץ

קודם לכן נפגש באן עם נשיא המדינה ראובן ריבלין בירושלים. במהלך הפגישה עם הנשיא אמר באן: "אם לא נפעל במהירות, המצב בשטח רק יחמיר". באן, שהגיע למזרח התיכון מאירופה, צפוי להיפגש גם עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בגדה המערבית. בטרם ביקורו פרסם באן סרטון וידאו שבו קרא לשני הצדדים להביא לרגיעה. הוא אמר כי הוא מבין את ייאוש הפלסטינים, אך טען כי האלימות רק תפגע בשאיפות הלגיטימיות שלהם. "אני יודע שתקוותיכם לשלום התנפצו מספר רב של פעמים. אתם כועסים בגלל הכיבוש המתמשך והרחבת ההתנחלויות", אמר. "אני לא מבקש מכם להיות פסיבים, אך עליכם להניח את כלי הנשק".

לאחר מכן הוא פנה גם לצד הישראלי וציין כי הוא מבין את פחדיהם בשל המצב הביטחוני המידרדר אך אין לו כל פתרון צבאי. "כשילדים הולכים לבית ספר בפחד, כשכל אחד ברחוב הוא קורבן פוטנציאלי, הביטחון הוא העדיפות הראשונה, ובצדק". עם זאת, הוסיף מזכ"ל האו"ם כי "חומות, מחסומים ותגובות קשות מצד כוחות הביטחון והריסות בתים אינם יכולים לשמור על השלום ועל הביטחון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully