וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסדר הגז בדרך לאישור? בשבוע הבא יובא המתווה להצבעה בכנסת

16.10.2015 / 11:00

חברי הכנסת הופתעו לגלות כי על סדר יומה של מליאת הכנסת מופיע בשבוע הבא סעיף העברת הסמכויות בנושא הגז מהשר דרעי למליאת הממשלה. מקורבים טוענים כי מדובר בעניין טכני בלבד. יחימוביץ': "ניסיון למחטף בחסות הפיגועים"

צילום: עומר מירון, עריכה: יאיר דניאל

האם נמצא הרוב שיאפשר את העברת מתווה הגז? כמה חברי כנסת הופתעו לגלות כי על סדר יומה של מליאת הכנסת לשבוע הבא מסתתר סעיף העברת הסמכויות בנושא הגז משר הכלכלה אריה דרעי למליאת הממשלה. עד כה, ניסה ראש הממשלה בנימין נתניהו להביא את הנושא לאישור הכנסת פעמיים, אך נאלץ למשוך את ההצעה ברגע האחרון לאחר שהבין כי אין למהלך רוב. גורמים בקואליציה אשר מעורים היטב בניסיונות להוציא לפועל את המתווה, ניסו להפחית מהחשיבות של שיבוץ הסעיף בסדר היום, וטענו כי מדובר בעניין טכני. "כרגע זה מופיע בסדר היום, זה לא בהכרח אומר שזה יעלה להצבעה", אמרו.

חברת הכנסת שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) הגיבה למהלך וכתבה שלשום בעמוד הטוויטר שלה: "מדובר בציניות ובניסיון לבצע מחטף בחסות הפיגועים. עוד רגע יקרא ראש הממשלה לאופוזיציה לתמוך במהלך המגונה הזה בשם האחדות הלאומית ולרגל המצב. אין גבול לציניות".

השר אריה דרעי, ישיבת סיעת ש"ס, 13 ביולי 2015. יותם רונן
המתווה אושר באופן הצהרתי בלבד. השר דרעי/יותם רונן

הכנסת אישרה אמנם בחודש שעבר את מתווה הגז. אלא שלאישור הכנסת אין תוקף של ממש כל עוד שר הכלכלה, אריה דרעי, לא מוכן לחתום על סעיף שעוקף את הממונה על ההגבלים העסקיים. דרעי הציע כי במקום שהוא זה שיחתום, כל חברי הממשלה יקבלו על עצמם את האחריות, וכך ייצא המתווה לדרך.

הקואליציה הצליחה להעביר את המתווה, למרות ששלושה שרים, יואב גלנט, משה כחלון וחיים כץ, הודיעו שהם מצויים בניגוד עניינים ולכן לא יצביעו, וזאת הודות לתמיכת חברי ישראל ביתנו. עם זאת, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הבהיר כי בנושא העברת הסמכויות סיעתו לא תיתן גיבוי לממשלה, ונימק זאת בכך שעל הקואליציה לפתור את הבעיות הפרוצדורליות שלה בעצמה. כך יצא, שהמתווה אושר באופן הצהרתי בלבד.

מאז, תקוע קידום המתווה ומעורר מתיחות רבה בתוך הממשלה, בעיקר בין שר האנרגיה יובל שטייניץ ובין השר דרעי. השניים אף התווכחו בישיבת הממשלה לפני שלושה שבועות בעניין, ויכוח שנקטע רק לאחר התערבות נתניהו. שטייניץ אמר במשדר וואלה! NEWS בתחילת השבוע כי "דרעי חייב לחתום על המתווה".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully