וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי מטפל בנפגעי החרדה?

קופות החולים מפעילות מוקדי סיוע טלפונים להתייעצות, בבית החולים שערי צדק הוקם מרכז סיוע לנפגעי חרדה. בלה בן גרשון, הממונה על טראומה נפשית במשרד הבריאות בראיון לאולפן וואלה! NEWS: "נפגעי חרדה שמקבלים סיוע מיידי, מחלימים במהירה"

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

משרד הבריאות הקים בבית החולים שערי צדק השבוע מרכז נפגעי חרדה. המרכז שפועל החל מהשעה 8:00 בבוקר ועד לשעה 20:00 מאפשר לאנשים הסובלים ממצוקה נפשית בגלל גל הטרור להגיע מבלי לתאם מראש ולקבל סיוע וטיפול. במקביל, בהוראות משרד הבריאות, הקימו קופות החולים קווי סיוע ומוקדי יעוץ טלפונים למתן תמיכה נפשית ורגשית. קווי הסיוע פועלים 24 שעות ביממה והם מיועדים לאנשים שלא נפגעו במעגל הראשון של הטרור. המוקד מיועד להתייעצות בכל מקרה שקשור לחרדה, שאלות סביב הורות ופחדים של הילדים.

בלה בן גרשון, הממונה על טראומה נפשית והיערכות למצבי חירום בבריאת הנפש של משרד הבריאות, אמרה בראיון לאולפן וואלה! NEWS, כי יש אחוז נמוך יחסית של אנשים שנמצאים בתוך אירוע טראומטי, או שיש להם רגישות מסויימת או טראומות קודמות והם סובלים מפוסט טראומה. ההחלמה של אותם אנשים איטית יותר והם זקוקים לסיוע נפשי ולטיפול.

בן גרשון סיפרה כי במרכז בבית החולים שערי צדק עובדים גורמי מקצוע שמתמתחים בטראומה. לדבריה, בדרך כלל כאשר נפגעי החרדה מגיעים באופן מיידי למרכז ומקבלים את הסיוע, הם מצליחים להחלים ולחזור לתפקוד רגיל במהירות.

בן גרשון הדגישה כי מרבית האנשים שלא היו במעגל הראשון ולא חוו טרור, לא מפתחים תסמונת פוסט טראומתית. לדבריה, הדאגה והחשש של כלל הציבור הם טבעיים. חשוב במקרים כאלה לשמור על השיגרה, יחד עם עירנות.

בן גרשון המליצה להורים להפגין ביטחון מול הילדים, לדבר על החששות ועל המצב הביטחוני, אך יחד עם זאת לשמור על השגרה כמה שניתן.

(עדכון ראשון: 22:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully