וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אזרחים נגד הטרור": אושרו הקלות בתנאי הרישיון לנשיאת נשק אישי

14.10.2015 / 11:55

בשל המצב הביטחוני הורה השר ארדן להגמיש את הקריטריונים. בין היתר, קצינים זוטרים יורשו להחזיק בנשק ובמקומות מסוימים יוכלו הרשויות המקומיות לספק אשרה להחזקת כלי ירייה

צילום: אבי כהן, עריכה: ניר חן

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, אישר היום (רביעי) הקלות בקבלת רישיון נשק על רקע המצב הביטחוני. "בשבועות האחרונים אזרחים רבים סייעו למשטרת ישראל לנטרל מחבלים שביצעו פיגועים. אזרחים מיומנים בהפעלת נשק הם גורם מכפיל כוח במאבק נגד הטרור ולכן פעלתי למתן הקלות בתקופה זו", אמר.

בהודעה שנמסרה מלשכתו של ארדן פורטה המדיניות החדשה. בין היתר, הוסרו חסמים בירוקרטיים, בוטלו דרישות ותק מינימיליות ונקבע אילו דרגי קצונה בצה"ל יורשו לשאת נשק.

לקריאה נוספת:
צה"ל מגביל ירי אש חיה בגבול הרצועה; החיילים: "מסכן אותנו"
מאות חיילים הגיעו לתגבר את המשטרה ונפרסו ברחבי הארץ
"הטלפונים לא מפסיקים": עלייה ניכרת בביקוש למאבטחים פרטיים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפי ההנחיות החדשות, כל קצין מדרגת סגן ומעלה או נגד מדרגת רס"ר ומעלה, המשרתים בצה"ל בשירות סדיר או במילואים או במקביל לאחד מאלה בשורות כוחות הביטחון, יוכל לשאת נשק. זאת, בניגוד למצב הנוכחי, שבו מותר רק לקצין בדרגת סרן ומעלה. כמו כן, בוטלה האבחנה בין דרגות הקצינים הזכאים המשרתים בקבע או בשירות מילואים פעיל, בהתאם לרמת קורס הקצינים, וכן בוטלה הדרישה לוותק של שנתיים בדרגה על מנת להיות זכאי לקבל רישיון לשאת נשק.

ברשויות שהוגדרו "יישוב ראוי", תוכל הרשות המקומית לתת הרשאה להחזקת כלי ירייה לתושבי הרשות או לנמצאים ביישוב, בכפוף להוראות החוק ולאישורים הנדרשים. במילים אחרות, במקומות שבהם תמצא הממשלה צורך, יוסרו המחסומים הבירוקרטיים לרישיון לשאת נשק והעיריות יוכלו לזרז את קבלת הרישיון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
פיגוע בתל אביב, 8 באוקטובר 2015. ראובן קסטרו
המחבל שחוסל על ידי קצין צה"ל בפיגוע בתל אביב, בשבוע שעבר/ראובן קסטרו

סעיף אחר בהנחיות מפרט אילו יחידות מיוחדות וגדס"רים בכוחות הביטחון זכאים לשאת נשק: אזרחים בוגרי קורסים של רשות שדות התעופה, שב"כ וכל מוסד הכשרה המאושר על ידי המשטרה. כמו כן, בניגוד למצב עד כה, בעת החלפת נשק אישי המוחזק מכוח הוראות מעבר, לא תיבחן מחדש עילת הזכאות לשאת נשק.

בנוסף לכך, הנחה השר ארדן את הגורמים המקצועיים הרלוונטיים לבחון את שיפור המיומנות והמקצועיות של מחזיקי הנשק האישי. כך, למשל, ייבחן קיצור פרק הזמן בין אימונים – מפעם בשלוש שנים לאימון שנתי – וסוג ההכשרה.

בכך מאמץ ארדן את המלצתו של ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, שפרסם הודעה רשמית בשבוע שעבר ובה קרא לאזרחים בעלי רישיון לשאת את נשקם האישי. "ראש העיר מעודד נושאי נשק ברישיון לשאת אותו להגברת הביטחון, ומשמש דוגמה אישית לכך", נמסר מהעירייה.

ברקת אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS: "אנחנו רואים שבמהלך האירועים האחרונים, בירושלים ובכל המדינה, אנשים נושאי נשק ולוחמים לשעבר עם ניסיון קרבי יודעים להתערב. זה מכפיל כוח". לדבריו, "זה מאוד מאוד חשוב לביטחון ולתחושת הביטחון. אני רואה בכך יתרון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully